  • 181. Data: 2013-06-21 20:09:49
    Temat: Re: 2TB za 299zł
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/21/2013 11:50 AM, qwerty wrote:

    odpowiedzialem szczegolowo na twoje argumenty, ze postanowilem nie
    wysylac tego postu i nie brnac w te twoja gierke, ktora sadze ma jedynie
    rozmydlic temat do takiego stanu, zeby juz nikt sie nie mogl polapac i
    wtedy jak by mi sie znudzilo, moglys usnac spokojnie, z niezmaconym
    przeswiadczeniem, ze twoj FTP jest uber alles. sorry, do omawianych
    zastosowan juz od dawna nie jest ale, zamiast tego zaproponuje ci cos
    innego.

    zebys nie mial juz wiecej mozliwosci, bezmyslnego, wyrywania
    poszczegolnych elementow z szerszego kontekstu, ktorego ewidentnie nie
    potrafisz/nie chesz ogarnac, nizej masz opis przecietnej sytuacji, ktora
    ma miejsce na calym swiecie. zeby juz za bardzo nie kompromitowac
    twojego rozwiazania z FTP i SSH, to nawet pomine najzwyklejsza sytuacje,
    z uzyciem chmury, do zastosowan prywatnych i z trzymaniem danych i
    udostepnianiem ich znajomym i bliskim, w taki sposob.

    ----------------------------
    sytuacja jest taka:

    mala firma, ktora zajmuje sie nazwijmy to ogolnie pojetym
    dziennikarstwem. to moze byc dowolna firma, ktorej praca opiera sie na
    redakcji tych samych plikow.
    ktos ma temat. osoba, ktora go rozpoczyna jest poza firma.
    zbiera dane, linki, screen graby, cytaty, skany, zdjecia.
    pisze szkic tematu. tym tematem bedzie zajmowac sie w sumie 4-5 osob.
    zbierajac dodatkowe dane, wywiady, ich transkrypty, tworzac statystyki,
    rysunki, piszac glowny tekst artykulu itp.
    mimo, ze ludzie sie znaja od lat, to jest ich pierwszy projekt w tej
    firmie, w nowej przestrzeni/budynku. nie ma administoratora. oczywiscie
    wszystkie maja adresy mailowe. czesc z tych bedacych poza firma, ma
    dostep do internetu jedynie przez kafejke internetowa.
    firma ma zwykly, ale w klasie biznesowej internet, polaczanie od
    providera kablowego z dynamicznym IP.
    ich wyjscie do internetu i organizacja LAN to prosty modem/router z wifi
    AP dostarczonym przez firme providerska i laptopy. sieciowa drukarka i
    skaner.
    osoby zewnętrzne, sa rozrzucone po calym swiecie.
    efektem dzialalnosci firmy jest publikacja artykulow w formie blogu.

    jak chcesz, to mozesz w tym momencie (ale nie pozniej) zaproponowac
    jakies zmiany w organizacji tego projektu, ale akurat ten, jest z zycia
    wziety.

    --------------------------------
    zadanie:
    podaj mi sposob w jaki ty bys zaprojektowal latwa, bezpieczna,
    bezkolizyjna wspolprace miedzy tymi wszystkimi osobami, bez angazowania
    dodatkowych osob, sprzetu i srodkow finansowych. lacznie z jednoczesna
    mozliwoscia edycji plikow tekstowego/arkuszy kalkulacyjnych/prezentacji
    przy uzyciu swojego FTP+telnet(SSH) od poczatku do konca,
    bez modyfikacji (poza tym na co sie zgodnimy wyzej) tej sytuacji, bez
    wybierania jednych elementow, a odrzucaniu innych, a ja, czytajac to,
    bede zrywal boki ze smiechu, a jak ochlone, to i opisze ci caly taki
    etap, z uzyciem chmury, moze nawet w jednym złożonym zdaniu.

    sadze, ze moja propozycja jest fair, zebys mogl poza wszelka watpliwosc
    wykazac wyzszosc swojego rozwiazania FTP+SSH nad rozwiazanem z chmura.
    nie sadzisz?

    -------------------------------

    dasz rade, czy jednak wolisz swoja metode wydzierania elementow, z
    calosci i tworzenia sztucznych ewentualnie jednostkowych sytuacji jak ta
    z drukarka drukujaca do FTP? abo widzenia sprawy wylacznie z perspektywy
    wlasnego ogrodka i piszac, "a bo ja to robie to tak". twoja
    dyskwalifikacja argumentu o dynamicznie przydzielanym IP, bo piszesz,
    "Kto normalny używa neozdrady" delikatnie tutaj przemilcze.

    i ps. prosilbym o troche grzeczniejszy ton. uspokuj sie, a jak nie
    potrafisz sie opanowac tylko rzucac kurwami, to wes sobie na
    wstrzymanie, bo mozesz dostac takiego ataku, jaki tu Misiek dostal.
    po co ci to? <rs>

  • 182. Data: 2013-06-22 20:35:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
    astraweb.com...
> [...]
    > zmiany w organizacji tego projektu, ale akurat ten, jest z zycia wziety.

    Po pierwsze taka sytuacja nigdy nie miała i nie będzie miała miejsca.
    Piszą razem jakiś tekst i nie ma redaktora naczelnego? Naciągane.
    Po drugie - jeden z nich korzysta z kafejki internetowej? W XXI wieku? Wiesz ile
    wyniosą go opłaty za taki dostęp?
    Internet mobilny jest wszędzie. W większości przypadków za darmo.
    Żeby nie było - tydzień temu przenosiła się firma w której pracuje.
    Przeniesienie serwerów, spięcie wszystkiego razem itp. zajęło godzinę. Nie
    wzywaliśmy informatyka, bo każdy z nas ma IQ większe od musztardy.
    Dynamiczny IP problemem? Litości....

> [...]
    > zrywal boki ze smiechu, a jak ochlone, to i opisze ci caly taki etap, z
    > uzyciem chmury, moze nawet w jednym złożonym zdaniu.

    Serwer VPN jest postawiony. Wystarczy się połączyć i edytować plik. Office
    obsługuje edycję pliku przez kilka osób w tym samym czasie (współtworzenie).
    Żeby się połączyć wystarczy kliknąć connect. Faktycznie trudne...

> [...]
    > i piszac, "a bo ja to robie to tak". twoja dyskwalifikacja argumentu o
    > dynamicznie przydzielanym IP, bo piszesz, "Kto normalny używa neozdrady"

    Co to za problem skonfigurować DDNS? Nawet małpa potrafi.
    Załóżmy, że musisz dla architekta wysłać plik, który zajmuje 6 GiB. Chmura tyle
    pomieści (za darmo) w jednym pliku? Załóżmy, że gdy twój klient pobiera plik na
    chwile zerwie połączenie (ISP daje ciała). Chmura obsługuje wznawianie? Już
    pomijam czas wrzucania na amerykańskie serwery. Na serwer biamanu zajęło mi 11
    min (plik 6,5GiB).
    Załóżmy, że do skończenia projektu musisz mieć pliki od kilkunastu osób. Każdy
    ma swój login i hasło. Wrzucają pliki, a cron tworzy odpowiednie foldery
    (zgodnei z osobami) do katalogu projektu i kopiuje pliki. Nikt nie widzi innych
    ludzi plików. Twoja chmurka to potrafi?
    W ciągu jednego dnia rzuty potrafią się zmienić 10 razy. Skrzynka pocztowa by
    tyle nie pomieściła.

    Tylko nie mów, że VPN w firmach to egzotyka. Wczoraj drukowałem tak na papierze
    1117mm.
    Nawet w domu mam VPN (nie chcę udostępniać światu drukarki i swoich danych).

  • 183. Data: 2013-06-22 22:08:16
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/22/2013 2:35 PM, qwerty wrote:

    > Po pierwsze taka sytuacja nigdy nie miała i nie będzie miała miejsca.

    no to tutaj powinienem te rozmowe zakonczyc, bo widze, ze masz wyjatkowo
    male pojecie co moze, a co nie moze miec miejsce. ale poczytam dalej,
    moze przynajmniej cos smiesznego napiszesz.

    > Piszą razem jakiś tekst i nie ma redaktora naczelnego? Naciągane.

    co ma redaktor naczelny tutaj do gadania? redaktorem naczelnym moze byc
    za kazdym razem inna osoba. w zaleznosci jak sa rozlozone prace nad
    artykulem. to tak do twojej wiadomosci, bo widze, ze sie w temacie nie
    orientujesz.

    > Po drugie - jeden z nich korzysta z kafejki internetowej? W XXI wieku?

    nie. nie jeden. kilka osob. dziwi mnie to pytanie o XXIw, padajace od
    faceta, ktory jeszcze niedawno telnetem tutaj wymachiwal.

    > Wiesz ile wyniosą go opłaty za taki dostęp?

    dokladnie wiem ile wynosza w pakistanie, austalii, nowej zelandii i na
    nowej gwinei, egipcie, katarze i w paru miejscach na poludniu usa, bo
    tam przebywaja osoby, ktore wspolpracuja, ze soba w jednej z tych firm.
    ale jak chcesz to ok. niech te osoby pracuja z domu, na kablu albo ADSN,
    albo satelicie. latwiej ci bedzie teraz?

    > Internet mobilny jest wszędzie. W większości przypadków za darmo.

    moze wszedzie na okolo twojego bajorka. czy ty sobie nawet nie zdajesz
    sprawy jakie ty bzdury opowiadasz?

> [...]
    > Przeniesienie serwerów, spięcie wszystkiego razem itp. zajęło godzinę.
    > Nie wzywaliśmy informatyka, bo każdy z nas ma IQ większe od musztardy.

    to co ty robisz, mnie zupelnie nie interesuje. mozesz internet szuflowac
    lopata i dowozic do swoich klientow na bryczce konnej w wiaderkach.
    interesuje mnie, zebys podal rozwiazne zaproponowej sytauacji. nie
    potrafisz. miej jaja i powiedz ze nie potrafisz.
    a jak potrafisz, to podaj. tylko to mnie interesuje. cala reszta twojej
    ekwilibrystyki retorycznej jest poza tematem.

    > Serwer VPN jest postawiony.

    nie. NIE JEST POSTAWIONY. wiec cala reszta reszta twojego rozwiazania to
    zwykle fantazjowanie.

    > Co to za problem skonfigurować DDNS? Nawet małpa potrafi.

    skoro tak mowisz, to moze mapla tak, ale osoby ktore pracuja w tej
    firmie nawet nie wiedza, co to jest DDNS. jeszcze raz. wyjdz spod
    swojego kamienia. idz do jakiegos baru, i porozmawiaj z humanistami,
    ksiegowymi, artystami itp. to powinno byc dla ciebie ksztalcace.

    > Załóżmy, że musisz dla architekta wysłać plik, który zajmuje 6 GiB.

    nie. nie bede nic zakladac. podalem ci sytauacje, z zycia wzieta. dwie
    firmy, ktore w ktoryms momencie swojego istnienia, stanely przed takim
    problemem. zapewne takich firm jest znacznie wiecej, ale nie chce mi sie
    dzwonic po ludziach i robic dochodzenia, bo i tak dla ciebie "taka
    sytucja nie moze miec miejsca"

    dalem ci nawet mozliwosc sensownej modyfikacji, zaproponowanej sytuacji.
    jedynie co potrafiles wymyslec, to to ze
    "taka sytuacja nigdy nie miała i nie będzie miała miejsca"
    to znaczy jedynie, ze masz niezwykle kiepskie pojecie o tym jakie na
    swiecie sa rozwiazania i operujesz prawdopodobnie, jedynie na tym czego
    sam doswiadczyles na swoim podworku.

    > Tylko nie mów, że VPN w firmach to egzotyka.

    nie wiem. nie interesowalem sie statystykami popularnosci tego
    rozwiazania w malych firmach.
    w tych dwoch firmach nie ma, bo nie bylo potrzeby jego konfiguracji, a
    jakby ewentualnie byla, to nie bylo nikogo kto moglby to zrobic, a na
    pewni nikt w tej firmie nie wiedzial o istnieniu czegos takiego, wiec
    nawet nie pytal. oczywiscie taka sytuacja to dla ciebie egzotyka.

    > Wczoraj drukowałem tak na
    > papierze 1117mm.
    > Nawet w domu mam VPN (nie chcę udostępniać światu drukarki i swoich
    > danych).

    no tak jak myslaem. sprawe mozna zakonczyc, bo jesli uwazasz, ze
    sekretatka, moze skonfigurowac DDNS to znaczy, ze zyjesz na zupelnie
    innej planecie, na ktorej pewnie wystepuja nawet inne prawa fizyki.
    to ze twierdzisz, ze kazdy potrafi skonfigurowac VPN i DDNS
    dyskwalifikuje cie skutecznie z dalszej rozmowy, ale dzieki bo tym mnie
    rozbawiles.

    sorry. ale jak pisalem. z zaslepieniem religijnym jeszcze nikt nie
    wygral, wiec i ja nie spodziewam sie tym razem. zyj sobie w swojej
    niezlomnej wierze zastosowan FTP i telnetu.

    i jeszcze raz. jesli masz do zaproponowania rozwiazanie podanej przeze
    mnie sytuacji. podaj. jesli nie, nie trac mojego czasu na czytanie
    takich rzeczy jak opisales wyzej. <rs>

  • 184. Data: 2013-06-22 22:51:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
    astraweb.com...
    > nie. NIE JEST POSTAWIONY. wiec cala reszta reszta twojego rozwiazania to
    > zwykle fantazjowanie.

    To co to za problem postawić? Wpisać 3 komendy i utworzyć 4 pliki i mamy
    postawiony vpn w routerze.

> [...]
    > idz do jakiegos baru, i porozmawiaj z humanistami, ksiegowymi, artystami itp.

    Jak ja lubię słyszeć "Jestem humanista". W 99,99999999% są to ludzie, którzy nie
    potrafią liczyć na poziomie gimnazjum.
    Zawsze słyszę: "Byłem kiepski z matematyki, to jestem humanistą", a tak na
    prawdę to skończony kretyn.
    Mam na co dzień kontakt z artystami i jak coś im wejdzie do łba to nie ma siły,
    aby to zmienić (mimo, że tłumaczysz, że to jest fizycznie niemożliwe).
    Akurat znam księgową, zwykłych pracowników biurowych itp. którzy pracują na
    zdalnym pulpicie, łączą się przez VPN (i to przy użyciu haseł do domeny).
    Więc może zmień znajomych, bo twoi jeszcze widzą na ogonie i skaczą po drzewach.

> [...]
    > tej firmie nie wiedzial o istnieniu czegos takiego, wiec nawet nie pytal.
    > oczywiscie taka sytuacja to dla ciebie egzotyka.

    Gdybyś się spytał to na pewno co najmniej jedna osoba w firmie by wiedziała.

    20130617092923.5c201604@babcia-workstation

    > i jeszcze raz. jesli masz do zaproponowania rozwiazanie podanej przeze mnie
    > sytuacji. podaj. jesli nie, nie trac mojego czasu na czytanie takich rzeczy
    > jak opisales wyzej. <rs>

    W tym wątku nie odpowiedziałeś chyba na żadne zadane moje pytanie.

  • 185. Data: 2013-06-22 23:01:36
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-16 19:25, PiteR pisze:
    > i chętnych brak.

    Może to wynik tego, że ludzie po prostu nie lubią już kupować od
    sprzedawców, którzy mają ich za idiotów?
    299 zł? Za złotówkę, to co najwyżej butelkę wody "mineralnej" selected
    by tesco można sobie kupić.
    A w takim pobliskim MixElectronics, gdzie sprzedawcy mnie już dobrze
    znają, zawsze dadzą jakiś rabat, że wystarczy co najmniej na 2 dobre
    piwa (przy tym pułapie cenowym).

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 186. Data: 2013-06-23 00:17:35
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/22/2013 4:51 PM, qwerty wrote:
> [...]

    > postawiony vpn w routerze.
    > Więc może zmień znajomych, bo twoi jeszcze widzą na ogonie i skaczą

    pozostawie to bez komentarzy. na razie wole zmienic dyskutanta, ktory
    juz zaczal bredzic. <rs>

  • 187. Data: 2013-06-23 16:03:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "$heikh el $hah" 51c610b0$0$1449$6...@n...neostrada.pl

    > A w takim pobliskim MixElectronics, gdzie sprzedawcy mnie
    > już dobrze znają, zawsze dadzą jakiś rabat, że wystarczy
    > co najmniej na 2 dobre piwa (przy tym pułapie cenowym).

    Pijany klient jest mniej dociekliwy?

    -=-

    Ja chcę kupić tablet!!! I nie mogę znaleźć żadnego dobrego
    i taniego zarazem -- IMO trzeba szukać dychy (10 cali) za
    około 2kpln... Na przykład Sony. Inni za te pieniądze kupują
    niezłe i spore (na 35 cali) telewizory...

    Chyba muszę czekać. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 188. Data: 2013-06-23 22:09:15
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    > Pijany klient jest mniej dociekliwy?

    Dlaczego od razu pijany? Po prostu jak ktoś mi się żali, że kryzys,
    ludzie sprzętu już nie kupują i rzuca ceną z końcówką *99,- to mi się
    zbiera na ochotę rozmienienie 9 zł po 1 gr i zapłacenie mu banknotami, a
    ostatnie 9 zł po groszu. :)

> [...]
    > około 2kpln... Na przykład Sony. Inni za te pieniądze kupują
    > niezłe i spore (na 35 cali) telewizory...

    Zdecydowanie.
    Aż minie moda na te durne zabawki.
    Przyszłością są hybrydy. Ale czekać trzeba.
    Na przykład taką Toshibę ZT10 bym w sumie przygarnął:
    http://www.purepc.pl/hybrydowa_toshiba_portege_z10t_
    wchodzi_na_rynek
    Ale i tak uważam, że to generalnie sprzęt dla panienek.
    Jak naprawdę potrzebuję mobilności, to smartfon. Jak mniej, to laptop.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 189. Data: 2013-06-25 18:39:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "$heikh el $hah" 51c755ea$0$1261$6...@n...neostrada.pl

    > Aż minie moda na te durne zabawki.

    Nie mogę czekać aż do powrotu Chrystusa na Ziemię. ;)

    > Przyszłością są hybrydy.

    IMO -- nie.

    > Ale czekać trzeba.
    > Na przykład taką Toshibę ZT10 bym w sumie przygarnął:
    > http://www.purepc.pl/hybrydowa_toshiba_portege_z10t_
    wchodzi_na_rynek

    Nie potrzebna mi klawiatura tradycyjna.

    > Ale i tak uważam, że to generalnie sprzęt dla panienek.
    > Jak naprawdę potrzebuję mobilności, to smartfon. Jak mniej, to laptop.

    A czym różni się smartfon od tabletu? Małe tablety mają
    mniej niż 5 cali a duże smartfony mają więcej niż 7 cali. :)

    -=-

    Jeśli już koniecznie potrzebuję klawiatury -- mogę podłączyć
    ją via BT. Ale po co? Klawiatura dotykowa, rozpoznawanie mowy,
    bezpłatne OCeRowanie, kamera, kody kreskowe... To wszystko
    sprawia, że klawiatura staje się niemal bezużyteczna. :)

    -=-

    Co do Windows... IMO dni Windows są policzone.
    Podobnie z i86. :) Niemal każda myśl triumwiratu
    (IBM, MS, Intel) odchodzi jako chybiona.

    Ale M$ zamierza ciągnąć zyski z patentów...

    IMO Windows przegrał z Linuksem na tak zwane dobre.
    Teraz IMO jest już czas na wymiatanie pozostałości
    Windows -- a po tym wymiataniu przywędruje czas na
    inne systemy operacyjne.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 190. Data: 2013-06-26 17:25:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Jun 2013, PiteR wrote:

    > pracujemy w chmurze która byleby nie okazała sie mgłą

    Piękne.

    > bo jak Google
    > wyłączy hebel to sie dopiero narobi ;)

    Na .pregierz ostatnio było coś o sprzeczce TP S.A. z youtubem.
    Z wiadomym skutkiem.

    pzdr, Gotfryd