  • 21. Data: 2012-12-06 07:39:49
    Temat: Re: 3d -> 2d
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2012 20:55:42 UTC+1 użytkownik Sławomir Szczyrba napisał:
    > Gdzie jest firr kenobi... TU JEST!

    procke do rasteryzacji trojkata - a niby prosta sprawa

    > Poszukaj pod k�tem 'dema', 'scena', 'compo'.
    >
    > Niekt�re scenowe dema s� dost�pne ze �r�d�ami.
    >
    > (np. http://www.viksoe.dk/code/democode.htm )
    >
    > Zobacz �r�d�a mesa, Quake1.
    >

    > I oraz, porz�dnie poszukaj.
    >
    > Znajdziesz np. http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=48912
    >
    > (pierwszy link tam�e)

    chodzi mi o konkretne przyklady procedur
    z omowieniem (a nie rozmamlane linki
    ktore trzeba przegladac a na koncu i tak
    sie okazuje ze tam nie ma tego o co mi chodzi)

    co do rasteryzera to wersja z kulkami dziala
    w miare ok (pominawszy problem gwaltownego przeskoku z kulki dwupixelowej na
    jednopixelowa), natomiast z wersji z trojkatami nie jestem zadowolony,

    niby dziala ale wolniej i mam wrazenie ze cos jest wyraznie nie tak,

    do tego sa te plywania przyblizen na pixelach

    - poprobuje jeszcze chyba wersji z depthtbuforem na intach i na doublach (a nie na
    floatach jak teraz), moze jeszcze jakichs optymalizacji, powinienem sprofilowac ale
    to trudne zadanie (bo jak zsumowac poprawnie
    czasy 100k obrotow kontra 100k innych drobnych
    czesci rasteryzacji?)
    moze nawet przekompiluje pod wszystkie swoje cztery kompilatory (teraz uzywam
    czterech do winapi bcc32/lcc/dmc/mingw)
    (w odwodzie jest jeszcze wersja z przepisaniem na nasma ale jako ze nie jestem pewien
    ze wersja w c jest zupelnie dobrze napisana (i chyba raczej nie jest) to za to
    ostatnie chyba nie mam sie co brac) - jednakze tak czy sam owak pomysl by sie za ten
    temat wziac okazal sie b dobry, (choc przydaloby sie podkrecic te trojkaty :(

  • 22. Data: 2012-12-06 10:08:49
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    The Matrix has you, firr kenobi...

    > chodzi mi o konkretne przyklady procedur
    > z omowieniem (a nie rozmamlane linki
    > ktore trzeba przegladac a na koncu i tak
    > sie okazuje ze tam nie ma tego o co mi chodzi)

    ORLY

    Sławek
    --
    ________ We are the Skrzacik of Borg. Resistance is futile.
    _/ __/ __/ You will be chippendailed. :) -- Tadzieusz

  • 23. Data: 2012-12-07 18:16:51
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 grudnia 2012 10:08:49 UTC+1 użytkownik Sławomir Szczyrba napisał:
    > The Matrix has you, firr kenobi...

    > ORLY

    no niestety,

    najgorszym problemem jest to ze (zwlaszcza
    po zalaczeniu depthtbufora) krawedzie quadów
    'pływają' (pływy chyba subpixelowe ale masywne
    i to fatalnie psuje obraz) Poki co nie wiem
    skad to sie bierze i co na to poradzic - a i
    steralem sie już troche ta robotą

  • 24. Data: 2012-12-09 11:56:59
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

> [...]
    > 'pływają' (pływy chyba subpixelowe ale masywne
    > i to fatalnie psuje obraz) Poki co nie wiem
    > skad to sie bierze i co na to poradzic - a i

    "nadeszła wiekopomna chwila" i chyba bedzie trzeba sprobowac halfspace'a :/
    co do tej wersji to po przepisaniu scanline na
    depthtbufor na intach nie zaobserwowalem zadnej nieststy roznicy i co dzinwe nie
    zaobserwowalem tez przyspieszenia (zauwazylem tylko ok 10%towe w pewnych sytuacjach)
    a liczylem ze moze trzasnie ze dwa razy szybciej, moze cos zle robie bo obroty robie
    na floatach a rasteryzacje na intech,
    i tu i tu trafiaja sie dzielenia niestety, przy tym ciezko to jak mowilem nawet
    sprofilowac poszczegolne warstwy bo wszystko jest wymieszane

  • 25. Data: 2012-12-09 16:15:16
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 grudnia 2012 11:56:59 UTC+1 użytkownik firr kenobi napisał:

> [...]
    >
    > i tu i tu trafiaja sie dzielenia niestety, przy tym ciezko to jak mowilem nawet
    sprofilowac poszczegolne warstwy bo wszystko jest wymieszane

    klapa, halfline z tutoriala dziala dla gestych siatek szybciej niz moje scanline z
    depthtbuforem ale top jest wersja bez depthtbufora wiec tak wogole to nie wiem czy
    dziala szybciej a pływy chyba wcale nie sa mniejsze 9rezultaty sa podobne mimo ze je
    nie trzymam sie tej konwencji left-up),
    innymi slowy klapa - nie umiem osiagnac efektu
    z ktorego bym byl zadowolony - trzebebedzie odlozyc to co jest, ale humor mam
    umierkowanie niezbyt dobry