  • 11. Data: 2012-12-03 01:00:41
    Temat: Re: 3d -> 2d
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 00:32:27 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
> [...]
    algorytmu nie dla 'circle' tylko dla sphere tak zeby

    > Ale czekaj, co chcesz zrobić. Narysować linię (rzut linii z 3D
    >
    > na kamerę) czy powierzchnię?
    >

    > Michoo dobrze doradził, poczytaj dokumentacje do openGL.

    chce 'wyrasteryziować' kulkę - podany
    wzor na circele (okrag) bressenhamem dalo sie
    zaadaptowac do rysowania litego kólka
    (poziomymi kreskami, tzw scanline)

    - teraz potrzebuje jednak nie tylko wzoru
    na przebiegniecie i wyrysowanie litego kolka
    w xy ale tez na wspolrzedna z przy okazji tego przebiegu po xy - potrzebne by moc
    zrobic test zaslaniania

    - mimo ze rysuje sie na plaszczyznie xy to z jest zapisywana do depthbufora - w tym
    wzorku nie ma wyrazen na wspolrzedna z - da sie
    to zrobic jakims podwojnym bressenhamem
    (bo o ile tu rysuje kolko w plaszczyznie xy
    to jego kazda scanline jest tu pol-okregiem
    w plaszczyznie xz -- ale dokladne napisanie
    tego w podwojnej petli to troche bieda i
    musialbym sie pomęczyc

    (zreszta to nie wszystkie zagadnienia, inne np
    - potrzebuje wzoru na clipping trojkata/quada
    do obszaru okna (0, 0, CLIENT_X, CLIENT_Y)

    (trojkat czy quad jest juz przetransformowany do wspolrzednych ekranu, ale jest w
    trojwymiarze tj ma tez wspolrzedna z, np
    jeden wierzcholek moze byc przed ekranem z1: +10 a dwa pozostale z tylu z2: -3 z3: -7
    wspolrzedne x1,y1,x2,y2 dowolne, - z tym
    tez byloby chyba troche meki ) ???

  • 12. Data: 2012-12-03 08:42:57
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    BOFH excuse 423: It's not firr kenobi compliant.
    [...]
> [...]
    -7
    > wspolrzedne x1,y1,x2,y2 dowolne, - z tym

    Poszukaj sobie tej pozycji : http://u.42.pl/2Jof
    Będziesz miał wszystko podane jak na tacy.

    Sławek
    --
    ________ - Dlaczego w Wachocku ludzie smaruja szyby nafta?
    _/ __/ __/ - Bo na szybach naftowych mozna zbic niezly interes.

  • 13. Data: 2012-12-03 09:29:13
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 08:42:57 UTC+1 użytkownik Sławomir Szczyrba
    napisał:
    > Poszukaj sobie tej pozycji : http://u.42.pl/2Jof
    > Będziesz miał wszystko podane jak na tacy.

    Znalazłem:

    Wydawnictwo LYNX-SFT 1993, stron 215, dyskietka.
    Sądząc po spisie treści, w książce dużo jest o MS Windows, a
    to rok 93 :/ Czy wiedza stricte algorytmiczna w pozostałych
    częściach książki rekompensuje tę wadę?

    Pozdrawiam i dzięki za literaturę.

  • 14. Data: 2012-12-03 10:02:30
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    napisał:
    > BOFH excuse 423: It's not firr kenobi compliant.
    >
    > [...]
    trojwymiarze tj ma tez wspolrzedna z, np

    > Poszukaj sobie tej pozycji : http://u.42.pl/2Jof
    >
    > Będziesz miał wszystko podane jak na tacy.

    kupiłbym takie coś, na allegro albo w
    empiku - fajne sprawy, Kiedys wypozyczalem
    z jakiejs biblioteki cos dosyc podobnego
    lub moze nawet to samo ale nie mialem wtedy czasu postudiowac

  • 15. Data: 2012-12-03 14:28:48
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    poki co z samego bresenhama rozumiem tylko tyle
    ze startuje sie od gornego punktu

    np

    0,8

    i wykonuje w wiekszosci operacje +1 -1
    przy czym czasem tylko +1 0 i czasem tylko 0 -1

    np dla okregu o promieniu 8 (ktory sklada sie z 48 punktow) wysterczy policzyc tylko
    6 punktow

    0,8 -> 1,8 -> 28 ->
    37 -> 47
    -> 56

    a dalszy ciag w tym zeby dokonczyc cwiartke (65 74 73 82 81 80 jest juz z symetrii

    teraz chce tez doliczyc wspolrzedna z do tych wynikow (tak jak przy grafice z voxeli
    tj cos w rodzaju lego) (tez bressenhamem by bylo szybko)

  • 16. Data: 2012-12-03 14:49:07
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 14:28:48 UTC+1 użytkownik firr kenobi napisał:
> [...]
    >

    > teraz chce tez doliczyc wspolrzedna z do tych wynikow (tak jak przy grafice z
    voxeli tj cos w rodzaju lego) (tez bressenhamem by bylo szybko)

    przy okazji ile to powinno byc jesli dla 8 kolko wyglada tak

    // XXX
    // XXXXX
    // XXXXXX
    // XXXXXXX
    // XXXXXXXX
    // XXXXXXXX
    // XXXXXXXXX
    // XXXXXXXXX
    // XXXXXXXXX

    (co wzialem z netu), to z symetrii wiadomo
    jakie beda wysokosci przy osi

    // 2??
    // 4????
    // 5?????
    // 6??????
    // 7???????
    // 7???????
    // 8????????
    // 8????????
    // 888776542

    ale co tam ma byc w srodku to nie wiem

    (male kulki bym sobie spokojnie stablicował
    bo malych kulek jest duzo i bylby pewnie pewien speedup ale potrzebuje tez poprawnego
    algorytmu)

  • 17. Data: 2012-12-03 15:14:52
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 03.12.2012 14:49, firr kenobi wrote:
    > // 2??
    > // 4????
    > // 5?????
    > // 6??????
    > // 7???????
    > // 7???????
    > // 8????????
    > // 8????????
    > // 888776542
    >

    > ale co tam ma byc w srodku to nie wiem

    To jest symetryczne w 3d - dla każdego punktu dajesz sumę zapalonych
    "nad nim".

    Michoo

  • 18. Data: 2012-12-04 13:29:04
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Morpheus is fighting M.M.!
> [...]
    > Sądząc po spisie treści, w książce dużo jest o MS Windows, a
    > to rok 93 :/ Czy wiedza stricte algorytmiczna w pozostałych

    W książce o windzie jest cały jeden rozdział, opisujący program znajdujacy
    się na dyskietce.
    W treści kod pisany jest pod borlanda (dos, bgi) i zawiera śladowe ilosci
    odwołań do grafiki. Kazdy kto potrafi w swoim ulubionym systemie otworzyć
    okienko i narysować w nim kreskę, da radę :)
    Cała reszta kodu odnosi się stricte do renderera.
    Jedyne czego by się trzeba dodatkowo pozbyć z kodu, to 'far' :)

    Sławek
    --
    ________ W Windows wystarczy raz porzadnie wszytko skonfigurować i potem
    _/ __/ __/ latami działa bez zarzutu. -- Pszemol

  • 19. Data: 2012-12-05 14:31:43
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    w sumie to poki co obszedlem to przez
    nierobienie tego, (zrobilem dla kulek
    grube przyblizenie na plaskim z,
    blad z ksiezycami okazalo sie wynikal
    z czegos tam innego)

    nieststy gdy zajalem sie rasteryzacja
    trojkatow (sama rasteryzacje mialem juz
    zrobiona ale bez depthbufora) to w koncu
    jakos zadzialalo ale wystapil denny efekt
    w postaci tego ze geste geometrie drobnych
    trojkatów przy ruchu masowo migają (sa
    poprawne ale jakies granice przyblizen
    powoduja liczne pelzajace migania) Bez
    deptbufora tez jest miganie ale ze 3 razy
    mniejsze i teraz efekt z depthem jest
    o wiele gorszy (pominawszy do tego fakt ze dziala 2x wolniej) tak ze nie jestem
    zadowolony, poprobuje jednakze poprawic

    Wogole nie mam dobrej szybkiej wersji
    procedury do rasteryzacji trojkatow (/z
    depthem) To co mam jest sredniej jakosci
    a i tak siedzialem nad tym kilka dni 'jak
    nic' (ze sie tak wyraze), Wogle okazuje sie z ciezko znalezc w necie gotowa procke do
    rasteryzacji trojkata - a niby prosta sprawa

  • 20. Data: 2012-12-05 20:55:42
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Gdzie jest firr kenobi... TU JEST!

> [...]
    > nic' (ze sie tak wyraze), Wogle okazuje sie z ciezko znalezc w necie gotowa procke
    do rasteryzacji trojkata - a niby prosta sprawa

    Poszukaj pod kątem 'dema', 'scena', 'compo'.
    Niektóre scenowe dema są dostępne ze źródłami.
    (np. http://www.viksoe.dk/code/democode.htm )
    Zobacz źródła mesa, Quake1.

    I oraz, porządnie poszukaj.
    Znajdziesz np. http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=48912
    (pierwszy link tamże)

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Ze Slaska kilofem wydobywa sie wegiel kamienny i brunatny gornik