  • 1. Data: 2015-02-11 17:35:12
    Temat: 4TB HDD
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    Jaki z obecnie dostępnych na rynku dysków o tej pojemności (moze nawet i
    6TB), nie grzeje się jak opętany? Ma pracować 24/24 w średnio dobrze
    wentylowanej obudowie. Z góry dzięki za sugestie. <rs>

  • 2. Data: 2015-02-11 19:16:59
    Temat: Re: 4TB HDD
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 11/02/2015 16:35, rs wrote:

    > Jaki z obecnie dostępnych na rynku dysków o tej pojemności (moze nawet i
    > 6TB), nie grzeje się jak opętany? Ma pracować 24/24 w średnio dobrze
    > wentylowanej obudowie. Z góry dzięki za sugestie. <rs>

    A jak sprawdzic temperarture dysku? (bez instalowania niczego).
    Mam soft od asrock'a ale mierzy tylko procesor, plyte i obroty wiatrakow.
    Smart mam ale na NASie a nie wiem czy windows 8 (w ktorym to mam WD4 TB
    Black) ma jakies narzedzie .

  • 3. Data: 2015-02-11 19:49:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.02.2015 o 17:35, rs pisze:
    > Jaki z obecnie dostępnych na rynku dysków o tej pojemności (moze nawet i
    > 6TB), nie grzeje się jak opętany? Ma pracować 24/24 w średnio dobrze
    > wentylowanej obudowie. Z góry dzięki za sugestie. <rs>
    o ile możesz przykręć ten dysk do solidnych aluminiowych kątowników,
    albo profili, potem dopiero do obudowy, w miejsce na urządzenie 5.25 cala
    ToMasz

  • 4. Data: 2015-02-11 19:53:55
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 2/11/2015 1:16 PM, 2late wrote:

    > A jak sprawdzic temperarture dysku? ...

    nie chodzi mi o dokładne mierzenie temperatury. to o co pytam, można
    "zmierzyć" np. dłonią. nie chcę trafić na model, który się grzeje dużo
    ponad przeciętną i mimo dobrych parametrów, wymaga bardzo dobrego
    chłodzenia np. dużej obudowy z dobrze wymuszonym przepływem powietrza. <rs>

  • 5. Data: 2015-02-11 20:20:56
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 2/11/2015 1:49 PM, ToMasz wrote:
    > o ile możesz przykręć ten dysk ...

    ok. ale jaki dysk to będzie? <rs>

  • 6. Data: 2015-02-11 21:37:33
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 2/11/2015 11:35 AM, rs wrote:
    > Jaki z obecnie dostępnych na rynku dysków o tej pojemności (moze nawet i
    > 6TB), nie grzeje się jak opętany? Ma pracować 24/24 w średnio dobrze
    > wentylowanej obudowie. Z góry dzięki za sugestie. <rs>

    ok. pozamiatane. kupiłem WD z serii green. podobno są bardzo oszczędne w
    wydzielaniu ciepła. <rs>

  • 7. Data: 2015-02-11 23:10:18
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 11/02/2015 20:37, rs wrote:

    > ok. pozamiatane. kupiłem WD z serii green. podobno są bardzo oszczędne w
    > wydzielaniu ciepła. <rs>

    Są "bardzo oszczędne" pod każdym względem. I mam wielką wątpliwość czy
    zaliczyć to do zalet. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 8. Data: 2015-02-12 01:00:11
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "rs" <n...@n...spam.info> napisał w wiadomości
    .com...
    > Jaki z obecnie dostępnych na rynku dysków o tej pojemności (moze nawet i
    > 6TB), nie grzeje się jak opętany? Ma pracować 24/24 w średnio dobrze
    > wentylowanej obudowie. Z góry dzięki za sugestie. <rs>

    A jak z awaryjnościąn takiego cuda. 6 TB to dużo. Ile wchodzi na talerz?
    Przy 1 TB wchodziło 500 GB na talerz przynajmiej w Samsungach.

  • 9. Data: 2015-02-12 01:16:50
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "rs" <n...@n...spam.info> napisał w wiadomości
    .com...

    > ok. pozamiatane. kupiłem WD z serii green. podobno są bardzo oszczędne w
    > wydzielaniu ciepła. <rs>

    Formalnie do zastosowań NAS-owych WD zaleca serię Red. Co do ich temperatur
    to WD nawet zamieszcza wizualne porównanie ciepła RED-ów do dysków
    konkurencji:
    http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=810#
    Tab2&Tab9
    Green to akurat odwrotne zastosowanie do twojego (dyski do składowania
    danych, używane od czasu do czasu).

  • 10. Data: 2015-02-12 01:19:57
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 11/02/2015 18:53, rs wrote:

> [...]
    > ponad przeciętną i mimo dobrych parametrów, wymaga bardzo dobrego
    > chłodzenia np. dużej obudowy z dobrze wymuszonym przepływem powietrza. <rs>

    No to niestety mam wielka obudowe i ze 4 wiatraki :)