  • 11. Data: 2012-04-08 18:48:24
    Temat: Re: 4ry wierzchołki (głupi problem)
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>

    slawek <s...@h...pl> napisał(a):

    > Użytkownik " M.M." <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup

    > Dziecko drogie, a jaka jest różnica pomiędzy jawnie napisanym
    > if(a > b) - a > operacją porównywania a > b ?
    Pokażesz w moim poście gdzie napisałem że jest taka różnica? Zdaje
    się że też pisałem coś o uniknięciu operatora porównywania.

    > Na poziomie kodu maszynowego - żadna. Musi być jakieś cmp, musi być potem
    > skutek tego cmp. Nie ma się co szamotać, że "uda się bez if" - bo te if
    > będzie dalej, tyle że zagrzebane w nieczytelnym kodzie.
    Chrzanienie, wiele razy taki zabieg się udaje.

    > Kolejna sprawa - pakowanie bitów do czegoś. Ok. Może mieć sens. Ale jeżeli
    > pakujesz 4 int16 do int64 ... to po prostu robisz niepotrzebną rzecz -
    > szybciej i łatwiej będzie to np. działało na strukturze czy nawet
    > oddzielnych zmiennych. Znowu liczy się kod maszynowy - a nie twoje dobre
    > chęci.
    A Twoje chęci się liczą tak i Twoja analiza dwuliniowej procedury w
    oderwaniu od pozostałej części programu ma sens?

  • 12. Data: 2012-04-08 18:56:26
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.04.2012 15:04, slawek wrote:

    > Dziecko drogie, a jaka jest różnica pomiędzy jawnie napisanym if(a > b)
    > - a operacją porównywania a > b ?
    A ty nie wiesz?

    > Na poziomie kodu maszynowego - żadna. Musi być jakieś cmp, musi być
    > potem skutek tego cmp. Nie ma się co szamotać, że "uda się bez if" - bo
    > te if będzie dalej, tyle że zagrzebane w nieczytelnym kodzie.
    W tym przypadku akurat to nie ma sensu, ale stosuje się konstrukcje,
    gdzie używa się wynik porównania w obliczeniach zamiast if po to aby:
    - nie psuć pipeline
    - nie wykonywać niepotrzebnych skoków
    - nie powiększać kodu

    A w przypadku shaderów było to na początku niezbędne (brak instrukcji
    skoku).

    Michoo

  • 13. Data: 2012-04-08 19:05:09
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik " M.M." <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    > się że też pisałem coś o uniknięciu operatora porównywania.

    Jakieś przykre doświadczenia?

    > Chrzanienie, wiele razy taki zabieg się udaje.

    Jaki, komu? Obejrzyj co wyprodukuje kompilator...

    > A Twoje chęci się liczą tak i Twoja analiza dwuliniowej procedury w
    > oderwaniu od pozostałej części programu ma sens?

    Nie jest dwuliniowa (bilinear) - ale dwulinijkowa. Nie żartuję, tu masz
    definicję:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Bilinear_form

  • 14. Data: 2012-04-08 19:10:02
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    > A ty nie wiesz?

    Nie wiem?

    > W tym przypadku akurat to nie ma sensu, ale stosuje się konstrukcje, gdzie
    > używa się wynik porównania w obliczeniach zamiast if po to aby:

    Goedelizacja. Czasem z lekką nutą logiki rozmytej. Komputery kwantowe.

  • 15. Data: 2012-04-08 19:43:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.04.2012 19:10, slawek wrote:

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie wiem?
    Już wiesz, bo napisałem dlaczego w klasycznych programach się to rozróżnia.

    > Goedelizacja.
    Nie znam się.

    > Czasem z lekką nutą logiki rozmytej.
    Wartości rozmyte to jest kompletnie inna kwestia. Tu mówimy o czymś co w
    uproszczeniu można przedstawić jako zastąpienie
    if(P)
    wynik=wynik+k;
    na
    wynik+=(P)*k;

    > Komputery kwantowe.
    A widziałeś może funkcjonalny komputer kwantowy? Bo teoria piękna ale
    implementacje (nie licząc pewnego oszustwa) mają po kilka kubitów.

    Michoo

  • 16. Data: 2012-04-08 20:17:29
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl>

    slawek <s...@h...pl> napisał(a):

    > Użytkownik " M.M." <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Jakieś przykre doświadczenia?
    > Jaki, komu? Obejrzyj co wyprodukuje kompilator...
    Kiedyś gdy oglądałem to generował skoki warunkowe. Coś się zmieniło?

  • 17. Data: 2012-04-08 20:31:43
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Sun, 08 Apr 2012 18:56:26 +0200, Michoo napisal:

    > A ty nie wiesz?

    Oj, dzieci, dzieci ;)

    > W tym przypadku akurat to nie ma sensu, ale stosuje się konstrukcje,
    > gdzie używa się wynik porównania w obliczeniach zamiast if po to aby:
    > - nie psuć pipeline

    Yhy.

    > - nie wykonywać niepotrzebnych skoków
    > - nie powiększać kodu

    Zacznij od przeczytania, co to jest SSA. Obie formy tego, co programista
    napisze kompilują się prędzej czy później do właśnie SSA, zanim
    staną się kodem maszynowym. Kompilator generując kod dba o to, co
    napisałeś, ale jeżeli rzeczy typu rozmieszczenie danych w pamięci
    nie przeszkadzają, forma zapisu programisty ma niewiele wspólnego
    z tym, do czego to się parsuje, nie mówiąc o kodzie maszynowym.

    > A w przypadku shaderów było to na początku niezbędne (brak instrukcji
    > skoku).

    Widać na tym polu kompilatory były bardzo prymitywne, albo język
    był prymitywny. Zresztą, GPU ma inną architekturę i skok może
    powodować "divergent warps", jeżeli efektem nie są predykaty.

    Edek

  • 18. Data: 2012-04-08 20:51:02
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    > Wartości rozmyte to jest kompletnie inna kwestia. Tu mówimy o czymś co w
    > uproszczeniu można przedstawić jako zastąpienie
> [...]

    Ale dlaczego? Mamy po prostu P ułamkowe, tj. ani true, ani false - tylko np.
    30% true i 70% false. Od tego miejsca robimy fork - czyli nie mamy wyboru
    jako takiego, lecz rozwidlenie. Takie coś nie wymaga przerwania potoków
    itd. - choć oczywiście zapotrzebowanie na moc obliczeniową wzrośnie 2x - bo
    mamy dwa potoki - jeden dla true, drugi dla false. I nie musisz mi
    tłumaczyć, że w każdym normalnym programie wzrost ten jest wykładniczy (np.
    if wewnątrz pętli).

    W konkretnym problemie "4ry" jest tylko 24 różnych możliwości, ciekawe
    byłoby jak wyglądałby algorytm liczący wszystkie 24 równolegle - tak aby
    było szybko - przy współczesnych procesorach itd. to zaczyna być osiągalne.

  • 19. Data: 2012-04-08 22:42:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.04.2012 20:31, Edek Pienkowski wrote:

    > Oj, dzieci, dzieci ;)
    Oj, lubię "dyskutować" ze slawkiem.

    > Yhy.

    > Zacznij od przeczytania, co to jest SSA. Obie formy tego, co programista
    > napisze kompilują się prędzej czy później do właśnie SSA, zanim
    > staną się kodem maszynowym.
    Pisałem, że w tym przypadku to nie ma sensu. Natomiast "w przypadku
    ogólnym" zdarzało mi się spotkać takie optymalizacje.

> [...]
    > nie przeszkadzają, forma zapisu programisty ma niewiele wspólnego
    > z tym, do czego to się parsuje, nie mówiąc o kodzie maszynowym.
    Zgadza się. Tylko jak musisz rzeźbić optymalizacje na takim poziomie, to
    zazwyczaj rzeźbisz w asm (np jakieś DSP).

    > Widać na tym polu kompilatory były bardzo prymitywne,
    Tak z 10 lat temu to nie było jako takich kompilatorów a raczej
    assemblery. Dopiero potem się pojawiło C for graphics, i inne języki
    wysokopoziomowe (HLSL, GLSL).

    > albo język
    > był prymitywny. Zresztą, GPU ma inną architekturę i skok może
    > powodować "divergent warps", jeżeli efektem nie są predykaty.
    Sprzęt nie obsługiwał czegoś takiego jak skok. Oidp najpierw potem
    pojawiła się możliwość warunkowego wykonania instrukcji, możliwość
    przedwczesnego powrotu z programu, a na końcu dopiero "branching".

    Michoo