  • 1. Data: 2012-04-05 12:20:03
    Temat: pętle i przestrzeń międzypętlowa
    Od: " " <f...@g...pl>

    moje doswiadczenia z optymalizacją pokazują że
    faktycznie to na czym sie nalezy skupić przy
    optymalizowaniu to pętle - z tego punktu widzenia
    topologia program to wydaje sie byc cos jak
    plaska kartka z kilkoma ostraymi stalagmitami
    odpowiaajavymi kilku centralnym petlom w
    programie - poniekad pętle tworzą głowną
    architekturę programu,

    czy ktos potrafi wymienic pętle wystepujace w programie
    ktorym sie zajmuje - ile ich jest, co robią

    podobna kwestia dotyczy petli w systemie operacyjnym,
    ile ich jest co robią, petle to niezwykle istotny czynnik
    topologiczny, wydaje mi sie ze w dzialajacym ukladzie
    program i system nie moze ich byc zbyt wiele pewnie kilka -
    kilkanascie

    ?

  • 2. Data: 2012-04-05 14:35:31
    Temat: Re: pętle i przestrzeń międzypętlowa
    Od: zażółcony <r...@c...pl>

    W dniu 2012-04-05 12:20, f...@g...pl pisze:
> [...]
    > topologiczny, wydaje mi sie ze w dzialajacym ukladzie
    > program i system nie moze ich byc zbyt wiele pewnie kilka -

    Ja potrafię odpowiedzieć, wrzuciłem searcha w system,
    który akurat mam pod paluchem, wyskoczyło mi 24618 for'ów :)
    Dobra odpowiedź ?

  • 3. Data: 2012-04-06 06:36:15
    Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > architekturę programu
    >
    > czy ktos potrafi wymienic pętle wystepujace w programie
    > ktorym sie zajmuje - ile ich jest, co robią
    Ja zadaję tak jakby odwrotnie to pytanie. Jakie są możliwości
    poniższego programu który ma tylko dwie pętle, ale może mieć
    dużo danych, czyli N i M mogą być duże. Prostota tego algorytmu
    mnie powala :)

    #define N (...)
    #define M (...)
    #define K (raczej male, okolo log2(N) )

    struct GrNode {
    int pos;
    float cmp;
    int node_yes;
    int node_not;
    float value;
    };
    static float GrNrNode( const GrNode nodes[] , float data[] ) {
    int nr = 0;
    for( int i=0 ; i<K; i++ )
    nr = data[ nodes[nr].pos ] <= nodes[nr].cmp ? nodes[nr].node_yes :
    nodes[nr].node_not;
    return nodes[nr].value;
    }
    static float GrClassify( cdata data[] ) {
    const static GrNode nodes[M*N] = { dane };
    float value=0;
    for( int i=0 ; i<M ; i++ )
    value += GrNrNode( nodes + i*N , data );
    return value;
    }

  • 4. Data: 2012-04-06 09:34:39
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    M.M. <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > float value=0;
    > for( int i=0 ; i<M ; i++ )
    > value += GrNrNode( nodes + i*N , data );

    a co to wykonuje?

  • 5. Data: 2012-04-06 15:06:24
    Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > [nr].node_yes :
    > >
    > a co to wykonuje?

    Gdy dysponuje się dobrym (reprezentatywnym, niezbyt dużym) zbiorem danych
    uczących to można automatem zbudować taki program (dane do tablicy
    nodes) .

    Np. na klasyfikacji win:
    http://orange.biolab.si/doc/datasets/wine.tab
    działa słabo i nie uogólnia, może z powodu zbyt małego zbioru uczącego.

    A na tic_tac_toe wydaje się że działa bardzo dobrze:
    http://orange.biolab.si/doc/datasets/tic_tac_toe.tab

    Na końcówkach szachowych mam różne wyniki, raz działa, drugi raz
    nie działa. Dużo zależy od danych uczących.