  • 1. Data: 2012-03-28 22:01:21
    Temat: Statistica Visual Basic, odczyt aktualnego arkusza wyników
    Od: apl <a...@i...pl>

    Witam,
    mam problem z odczytem arkusza wyników celem dalszego jego przetworzenia. Utworzyłem
    makro wyprowadzające tabelę prawdopodobieństw post-hoc, na podstawie której chcę
    własnym programem znaleźć grupy jednorodne (STATISTICA 10 daje tu błędne wyniki).
    Próby odczytu tej tabeli za pomocą instrukcji ActiveDataSet.Value(i,varNbr) prowadzą
    niezmiennie do odczytywania arkusza danych wejściowych - umieściłem tę instrukcję w
    zewnętrznej subrutynie aby nie przejmowała ona ustaleń w subrutynie głównej, która
    korzysta właśnie z arkusza wejściowego. Zaznaczam, że subrutyna ta (bezparametrowa)
    wołana jest po wyświetleniu rzeczonego arkusza wyników. Chciałbym tu dodać, że
    przykładowe, firmowe makro "Unique Values.svb", na którym się wzorowałem, w
    analogicznej sytuacji odczytuje jako dane wejściowe generowane przez siebie tablice
    wartości unikalnych.
    Czy ktoś z szanownych kolegów potrafiłby mi pomóc?
    Pozdrawiam,
    apl

  • 2. Data: 2012-03-29 14:47:21
    Od: apl <a...@i...pl>

    W dniu środa, 28 marca 2012, 22:01:21 UTC+2 użytkownik apl napisał:
    > Witam,
    > mam problem z odczytem arkusza wyników celem dalszego jego przetworzenia.
    >Utworzyłem makro wyprowadzające tabelę prawdopodobieństw post-hoc...

    Już sobie poradziłem, napisałem tak:
    ----
    Dim S1 as spreadSheet
    set S1=activeDataSet 'S1 zawiera (widoczny na ekranie) arkusz danych
    '--------------------------- analiza ANOVA---------------
    S1.visible=false 'znika z ekranu arkusz danych
    AO.visible=true 'pokazuje się tabela wyników (to pochodzi z automatycznie
    wygenerowanego makra)
    dim ASS as spreadSheet
    set ASS=ActiveSpreadsheet 'ASS otrzymuje wartości wyświetlonej tabeli
    dim vv as variant
    vv=ASS.Variable(3).Value(6,1) 'przykładowy odczyt wartości z tabeli wyników ASS

    Na koniec, dla porządku, dałem instrukcje:

    ASS.visible=false
    S1.visible=true

    Dziękuję za uwagę i pozdrawiam,
    apl