  • 11. Data: 2010-05-21 21:12:27
    Temat: Re: 5V 200A - do czego ?
    Od: Konop <k...@g...pl>

    >> 200mA/serwo, starczy?? :P
    > A muszą wszystkie na raz serwować?

    Oczywiście, że nie... dlatego zapytałem, czy wystarczy... popatrz na to
    z tej strony - wszystkie serwa są w pozycji nie-centralnej... zanika
    zasilanie, zostają tak, jak są... chcesz włączyć ponownie i na starcie
    wszystkie ostro szarpią... Pytanie jak zasilacz reaguje na chwilowe
    przeciążenia... no ale prosta sprawa - zapytałem bez podtekstu, czy to w
    każdej sytuacji wystarczy, czy nie :)... Mam świadomość, że można
    sterować serwami tak, że tylko jeden będzie w ruchu :)

    Konop

  • 12. Data: 2010-05-21 21:42:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Konop napisał:

> [...]
    > to w każdej sytuacji wystarczy, czy nie :)... Mam świadomość, że można
    > sterować serwami tak, że tylko jeden będzie w ruchu :)

    Ja patrze na to z tej strony, z której widać, że jak się to źle
    zaprojektuje, to może się zdarzyć, że wszystkie na raz ostro szarpną.
    Ale tylko wtedy. Projektować z myślą, że w ruchu jest tylko jeden
    silnik, też można. Ale to wtedy, gdy prądu mało. Najlepiej jest zrobić
    to inteligentnie, wtedy może być tak, że wszystkie silniki na raz są
    w ruchu, ale nigdy nie startują równocześnie (trzeba wcześniej wiedzieć
    jaki prąd pobiera silnik w czasie pracy, a jaki przy rozruchu).

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2010-05-21 22:05:38
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

> [...]
    > w ruchu, ale nigdy nie startują równocześnie (trzeba wcześniej wiedzieć
    > jaki prąd pobiera silnik w czasie pracy, a jaki przy rozruchu).

    A co sie stanie jak wszystkie na raz rusza ? jak zabezpieczymy zasilacz zeby
    sie nie "spalił" to serwa po prostu wolniej rusza ...Mysle ze rezystancja
    przewodów zrobi swoje i az ta duze prądy nie popłyną, ewentualnie mozna
    zrobic softstart...

  • 14. Data: 2010-05-21 22:11:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad napisał:

    > A co sie stanie jak wszystkie na raz rusza ?

    Nic się nie stanie, bo jak mogą ruszyć, skoro nie mogą?

    > jak zabezpieczymy zasilacz zeby sie nie "spalił" to serwa po prostu
    > wolniej rusza ...Mysle ze rezystancja przewodów zrobi swoje i az ta
    > duze prądy nie popłyną, ewentualnie mozna zrobic softstart...

    Można i softstart, ale po co? Lepiej sterowac inteligentnie. Z tego co
    pamiętam, chodzi o mechaniczny "wyświetlacz" obrazów, tu naturalne jest
    sterowanie kolejnymi wierszami.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2010-05-22 07:08:33
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Konrad pisze:
    > Wpadł mi w ręce taki zasilacz .. do czego sie je wykorzystuje ? co mozna z
    > tego zrobić ? na WEDM/EDM chyba za małe napięcie, mikrospawarke ?elektrolize
    > ? galwanizerie ?

    Jeżeli stabilizowany i ma zabezpieczenie przeciążeniowe to mam dla niego
    zastosowanie. Jeden z moich klientów ma tester styków (nie wchodząc w
    szczegóły potrzeba około 5-6V i właśnie 200A). Pytać?

    __
    Irek.N.

  • 16. Data: 2010-05-22 09:00:24
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    > Jeżeli stabilizowany i ma zabezpieczenie przeciążeniowe to mam dla niego
    > zastosowanie. Jeden z moich klientów ma tester styków (nie wchodząc w
    > szczegóły potrzeba około 5-6V i właśnie 200A). Pytać?

    No oczywiście ze stabilizowany, a czy z zabezpieczeniem .. boje sie troche
    sprawdzac tego, bo przychodzi mi do głowy tylko metoda z kawałkeim
    przewodu...Pytaj Pytaj :-)Własnie zerknełem na drugi zasilacz, gabarytowo
    troche większy, ale tez ma 200 A...

  • 17. Data: 2010-05-22 09:13:33
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > chodzi o mechaniczny "wyświetlacz" obrazów, tu naturalne jest
    > sterowanie kolejnymi wierszami.

    Czy ja wiem... to po co stosuje się double buffering?

    Sterowanie wierszami czy kolejnymi serwami w wierszu będzie IMHO bardzo
    nienaturalne - oko zamiast śledzić zmiany w obrazie czy jego treść,
    będzie podążało za kolejno przestawiającymi się serwami. Zmiana klatki
    powinna być natychmiastowa i jednoczesna na całym obrazie.
    Dużo kondensatorów i będzie dobrze.

    Mirek.

  • 18. Data: 2010-05-22 11:16:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Czy ja wiem... to po co stosuje się double buffering?

    Żeby buforować (podwójnie) i mieć możliwość *innej* organizacji opisu
    na wejściu, a *innej* wyjściu układu buforującego.

    > Sterowanie wierszami czy kolejnymi serwami w wierszu będzie IMHO bardzo
    > nienaturalne - oko zamiast śledzić zmiany w obrazie czy jego treść,
    > będzie podążało za kolejno przestawiającymi się serwami.

    Akurat tego o czym pisałem, raczej nie zauważy. Zakładając, że czas
    rozruchu silnika (kiedy pobiera zwiększony prąd) jest dużo mniejszy
    od całkowitego czasu pracy, to taki sekwencyjny rozruch będzie odebrany
    jako jednoczesna zmiana.

    > Zmiana klatki powinna być natychmiastowa i jednoczesna na całym obrazie.

    Tych klatek nie będzie wiele w ciągu sekundy, ze trzy, nie więcej
    (wyświetlacz miał pokazywać obraz ruchomy). Jeszcze lepszym rozwiązaniem
    może być niejednoczesna zmiana treści wyznaczona jakimś losowo-szumowym
    porządkiem. Wtedy patrząc nie można się nawet doliczyć tych klatek.
    Takie techniki stosuje się nawet w normalnym zobrazowaniu na monitorze.
    A jeśli chce się zmienić jedną statyczną treść na inną, to też nie
    jednocześnie, tylko z jakimś efektem przejścia "fali" z jednej strony
    na drugą. To się robi nie dla samego efekciarstwa, a po to, by fakt
    pojawienia się nowej treści był zauważony przez patrzących.

    > Dużo kondensatorów i będzie dobrze.

    Jeśli chodzi o wzmiankowane zjawisko zaniku i nagłego powrotu zasilana,
    to będzie jeszcze gorzej.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2010-05-23 16:52:00
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Fri, 21 May 2010 12:35:53 +0200, Konrad <r...@w...pl> napisał:
    > Wpadł mi w ręce taki zasilacz .. do czego sie je wykorzystuje ? co mozna z
    > tego zrobić ? na WEDM/EDM chyba za małe napięcie, mikrospawarke ?elektrolize
    > ? galwanizerie ?

    jak ma prad regulowany od 0 napieciem to tez do zasilania magnesow nadprzewodzacych
    sie sie stosuje :-)

    --
    pozdrawia
    yorgus