  • 41. Data: 2011-08-05 11:02:16
    Temat: Re: 7-miejsc - co mam obejrzeć?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "bd " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:

    > hmm, moze padaka klimy, a jak to byl 3.8L to byly wielkie szanse, ze ma
    > 3-strefowa klime i wtedy chlodzi/grzeje zajeb. szybko ;),

    OIDP ma 2 strefową.
    A jego partnerka ciepłolubna, więc na full puścić nie mógł.

    > bo jak by chcial, choc to nie jest pojazd to takich extremow, miałbyś
    > klopot
    > aby za nim nadarzyc ;),

    Nie sądzę, jeździłem tym autem, nie jest złe, ale bez szaleństw.
    Co z tego że ma mocy ma więcej, skoro masę do ciągnięcia ma też dużo
    większą, zwłaszcza z pasażerami w większej ilości.
    Przyspieszenie do 100 w papierach ma nawet gorsze, vmax podobny, moment
    niewiele lepszy.

    >ten silnik naprawde potrafi zaskoczyc, moze juz mu sie
    > przeguby koncza, albo ma jaks usterke, albo lubi dostojnie sie
    > przmeiszczac
    > bez jakiegokolwiek ryzyka.

    Odpowiedź miałeś - to jest tirowiec, więc nie jest nauczony do używania
    pedału gazu w celu wyprzedzania.
    Oni nie wyprzedzają w ogóle, albo robią to, gdy mają kilka km miejsca na
    drodze.
    Więc ocena tego, czy miejsca ma dosyć, mu ostro szwankowała.

  • 42. Data: 2011-08-05 11:12:46
    Od: "bd" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > OIDP ma 2 strefową.
    > A jego partnerka ciepłolubna, więc na full puścić nie mógł.

    dwu strefowa to i ja mam (lewo i prawo) ;), mialem na mysli 2 i 3 rzad foteli
    z tymi cieplolubnymi to faktycznie problem ;)

> [...]
    > większą, zwłaszcza z pasażerami w większej ilości.
    > Przyspieszenie do 100 w papierach ma nawet gorsze, vmax podobny, moment

    a moze to byl R4-2,4L ;), dobra nie wazne, jezdzilem salonowym Ceed SW z 1.6
    CRDi, fakt to sie niezle zbieralo, zdecydownai elepien niz wszelakie odmiany
    1.4 D4D, ale jednak - takie subiektywne odczucie - to 3.8L jest sprawniejszy.

> [...]
    > drodze.
    > Więc ocena tego, czy miejsca ma dosyć, mu ostro szwankowała.

    moze, moze... lecz przedtem zapraszam na trase minsk maz.->siedlce, albo
    Kolbiel->Minsk zweryfikujesz swoje spotrzezenia o tym, ze TiRowcy nie
    wyprzedaja - wogole ;)

    pzdr
    bd

  • 43. Data: 2011-08-05 11:24:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > a moze to byl R4-2,4L ;),

    Nie.
    Mówił o ponad 3 l.
    A dane papierowe sprawdziłem przed chwilą.

    > moze, moze... lecz przedtem zapraszam na trase minsk maz.->siedlce, albo
    > Kolbiel->Minsk zweryfikujesz swoje spotrzezenia o tym, ze TiRowcy nie
    > wyprzedaja - wogole ;)

    Przejechałem z nim kilka tys km w trasach, więc nie muszę weryfikować.
    Chodzi mi o takie wyprzedzanie - 300 m wolnego, but, wyprzedzasz, wracasz na
    pas.
    TIR-em się tak nie da - albo trwa wieki, albo rozganiasz towrzystwo na boki.

  • 44. Data: 2011-08-05 12:23:33
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    W dniu 2011-08-04 23:23, Cavallino pisze:

    > Nic nie porównuję, podałem spalanie Ceeda żeby uzmysłowić skalę
    > powolności jazdy.
    > Normalnie na trasie, zwłaszcza autostradowej pali mi koło 6.

    Jaki masz silnik w Ceedzie? Przelatałem 90kkm 1,6 CDRi 115KM wersja SW
    (od nowości) i przy normalnej jeździe palił mi 6,5 litra. Na
    autostradzie 8-10 litrów, ale to już kwestia prędkości autostradowych
    (fizyki nie oszukasz). Ciężko mi jakoś uwierzyć w te 5 litrów w trasie,
    kolega ma jeszcze jednego Ceeda i również spalanie jak w moim byłym. Dla
    porównania Octavia 2 1,9TDi 105KM paliła litr mniej zarówno mi jak i
    koledze, a również był to samochód fabrycznie nowy. Ceedem w trasie
    dawało się zejść do 5 litrów, ale było to emeryckie turlanie się razem z
    tirami bez specjalnego wyprzedzania.

    Pozdr
    DP

  • 45. Data: 2011-08-05 12:37:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Don Pedro" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jaki masz silnik w Ceedzie? Przelatałem 90kkm 1,6 CDRi 115KM wersja SW (od
    > nowości) i przy normalnej jeździe palił mi 6,5 litra.

    Dokładnie taki.
    Średnio faktycznie pali koło 6,5 litra.
    Na trasie koło 6 - też średnio, bo na samej autostradzie niemieckiej więcej.

    >Ciężko mi jakoś uwierzyć w te 5 litrów w trasie,

    Mnie też było ciężko, jednak tankując w Bielsku Białej dojechałem do Nisu
    (przez Korbielów i Budapeszt), wcześniej jeszcze kręcąc się ze 150 km po
    Słowacji (na zlocie).
    Do baku wchodzi coś koło 60 l, więc sam możesz sobie policzyć ile spalił.

    Po prostu ze względu na gościa w Dodgu wlekliśmy się setką (na autostradzie
    120) zamiast normalnie jechać.

    No i kto wie czy Ceed 5D nie jest deczko lżejszy od kombi, albo może ma
    mniejsze opory.

> [...]
    > się zejść do 5 litrów, ale było to emeryckie turlanie się razem z tirami

    Ja kiedyś testując go ile może spalić, zakręciłem się do 4,2 l - faktycznie
    jazda emerycka, 70-80 po zwykłych drogach.