  • 21. Data: 2013-07-16 17:53:13
    Temat: Re: 74154 + 7404 ?
    Od: Pawel Lampe <s...@s...com>

    Tu nie chodzi tylko o uruchamianie aplikacji. Rozumiem, że tak to
    widzicie. Ale gdybyście się zagłębili w programowanie, zrozumielibyście,
    że komputer z linuksem, kompilatorem i dostępem do sieci daje
    nieskończone możliwości.

    Mogę napisać moduł do jądra linuksa, który pozwoli na "lekką" obsługę
    takiego LED Cuba.

    Mogę zaprogramować algorytm predykcji pogody i uruchomić na swojej
    uczelni na 100 komputerach. Wyniki mogę zczytywać z sieci prosto do RasPi
    i wyświetlać w dowolny sposób na LED Cube.

    Mogę wszystko. Za 150zł (a w zasadzie to 120).

    Anyway nie ma co roztrząsać tego tematu skoro nie jesteście ekspertami
    w tym temacie.

    Dziękuję za odpowiedzi.

  • 22. Data: 2013-07-16 18:01:16
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Pawel Lampe <s...@s...com> napisał(a):
> [...]
    > Mogę wszystko. Za 150zł (a w zasadzie to 120).
    > Anyway nie ma co roztrząsać tego tematu skoro nie jesteście ekspertami

    Przecież my to wszystko wiemy. Naprawdę myślisz, że jak ktoś Cię
    skrytykował, to dlatego, że nie wie co oferuje RaspberryPi? Wiem co oferuje,
    i dlatego leży obok mnie 5 sztuk tego wynalazku, piszę od jakiegoś czasu
    aplikację na tę platformę i mam dołączoną własną płytkę gadającą z RasPi po
    serialu, I2C i I2S. A jak znasz jakiegoś eksperta, to niech poprawi w jądrze
    sterownik portu szeregowego. Ja na razie piszę inny moduł do jądra.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 23. Data: 2013-07-16 18:23:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 16.07.2013 15:44, Pawel Lampe wrote:

    > Chyba się nie rozumiemy.
    >
    > Ja nie buduję układu jako układu tylko jako peryferium dla komputera.

    Ok, ale w takiej sytuacji sterowanie z procka może być
    najprostszym/najelegantszym rozwiązaniem.

    Już nawet nie mówię o robieniu własnej płytki ale o kupieniu któregoś
    proto board (np stm32) za 50zł i podpięcia do tego ledów. Nóżek jest
    dość, żeby zrobić sterowanie 4*16 w multipleksie, obsługa po USB albo
    porcie szeregowym.

    I nie chodzi o to, że 3 razy taniej niż raspi a o to, że się to w sumie
    prościej programuje - nie trzeba się babrać z modułami.

    64 led tyle, że w matrycy 2D, multipleks prosto z pinów procesora (z
    rezystorami) do sterowania kilkanaście linijek w pythonie na hoście i
    120linijek C++ na urządzeniu:
    http://grota.be/~michoo/smieci/VID_20120930_165738.3
    gp

    Michoo

  • 24. Data: 2013-07-16 19:36:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel Lampe" napisał w wiadomości
> [...]
    >zrozumielibyście,
    >że komputer z linuksem, kompilatorem i dostępem do sieci daje

    No, powiedzmy, choc matematyk bedzie sie spieral :-)

> [...]
    >RasPi
    >i wyświetlać w dowolny sposób na LED Cube.

    Na tych 64 ledach, z ktorych czesc trudno odroznic.

    Cos koledzy pisali o szykowaniu czolgu na komary..

    J.

  • 25. Data: 2013-07-16 19:58:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Zbych,

    Tuesday, July 16, 2013, 5:09:16 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    Cube_Circuit_V4.jpg
    > Albo w okolicach złotówki w TME.

    O, masz - akurat miałem otwartą stronę Contransu i już do TME nie
    zaglądałem. Niezłe przebicie w Contransie a przecież TME nie nalezy do
    tanich dostawców.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2013-07-16 20:01:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Tuesday, July 16, 2013, 5:53:13 PM, you wrote:

> [...]

    [...]

    > Anyway nie ma co roztrząsać tego tematu skoro nie jesteście ekspertami

    Jasne - jesteś jedynym programistą na świecie... A zatem poinformuję
    Cie, ze przez 20 lat ŻYŁEM z programowania. A na tej grupie znajdą się
    na pewno lepsi programiści od Ciebie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2013-07-16 20:07:12
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    > widzicie. Ale gdybyście się zagłębili w programowanie, zrozumielibyście,
    > że komputer z linuksem, kompilatorem i dostępem do sieci daje

    Tyle, że my poza oprogramowaniem tego typu zabawek potrafimy sami je
    zlutować lub naprawić. A ty kombinujesz z banalną matrycą LED.
    [..]

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 28. Data: 2013-07-17 03:23:50
    Od: Pawel Lampe <s...@s...com>

    No tak. Małe, proste pytanie i robi się ogromna dyskusja. Skrytykowałem
    tych co bezpodstawnie oceniają używanie RasPi i tym samym atakują mnie,
    po czym od razu lawina krytyki. W dodatku od całkiem niezwiązanych z tematem osób.

    "Ten napisał 3 linie w COBOL-u i programuje od 20 lat. Tamten wie wszystko
    o jądrze i commituje do niego 100 linii dziennie."

    Nie twierdzę, że nie. Na tej grupie na pewno są dużo lepsi. Może i niektórzy z
    was. Nie obchodzi mnie jednak czy programujecie 20 lat czy 50. Czy używacie lamp
    próżniowych czy kart perforowanych.

    Po prostu boli mnie takie ocenianie w ciemno ze strony tych którzy się nie
    znają.

    To takie polskie. Ocenić każdego. Sąsiad krzywo skosił trawnik, tamten
    nie śpiewał w kościele. Kpić i oceniać. Najgorsze, że macie pewnie po
    30, 40 lat.

    Dziękuję tym którzy odpowiedzieli na temat.

    Reszcie polecam lekturę Tischera.

  • 29. Data: 2013-07-17 09:22:44
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-07-16 15:57, Pawel Lampe pisze:

    > No właśnie czegoś takiego chcę uniknąć. Dlatego pytałem.

    No bo temat nie jest trywialny jak chcesz uprościć i boisz się pewnych
    rozwiązań.
    Układ 74154 jest generalnie niefajny, bo to wielkie bydlę, drogie, i w
    zasadzie nic ciekawego nie oferuje. Już chyba fajniej się używa
    mniejszych 138, ale one też mają aktywny stan niski.
    Zastanów się, czy nie możesz odwrócić diod. Zdecydowana większość
    dostępnych układów pozwala na łatwą budowę układów w dokładnie odwrotnej
    konfiguracji niż u Ciebie. Jeżeli odwrócenie diod wchodzi w rachubę, to
    chyba najszybszym rozwiązaniem są układy typu led driver, np seria
    SCT2016 lub STC2024 (do kupienia np w TME) albo mniejsze, tylko musisz
    mieć kogoś, kto to polutuje, bo są dość małe. Przy nich nie potrzebujesz
    tylu rezystorów (normalnie przy matrycy 4x16 potrzebujesz 16 rezystorów,
    tu potrzebujesz jeden na układ). Oczywiście pozostaje kwestia anod, ale
    jeżeli będziesz miał je tylko cztery, to znacznie łatwiej się pogodzić z
    tym, że układ ich sterowania jest bardziej skomplikowany. Można użyć do
    tego celu układów typu A2982 (też do dostania w TME) lub układów
    zbudowanych z tranzystorów.
    Możesz jeszcze czegoś poszukać w układach serii CD4000, być może coś
    fajnego znajdziesz. Moja pamięć tak daleko nie sięga, więc nie pomogę,
    ale kojarzy mi się, że coś tam było, co mogłoby podejść. Były to układy
    wolne i dość słabe prądowo, więc raczej nikt z nich nie korzysta bez
    powodu. No dobra, 4051, jest dość słaby prądowo, więc i tak musisz dać
    wzmacniacz i dodatkowo oporniki na wyjściach. No i ma tylko jedno
    wyjście inhibit, więc nie rozbudowuje się tego łatwo.

    Pozdrawiam

    DD

  • 30. Data: 2013-07-17 09:37:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Wednesday, July 17, 2013, 3:23:50 AM, you wrote:

    [...]

    Facet, dostałeś konkretne odpowiedzi i porady. Na temat. Ze wskazaniem
    źródeł elementów. Zamiast podziękować, jęczysz i kpisz sobie z nas.

    http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    --
    Best regards,
    RoMan