  • 61. Data: 2019-03-21 12:35:35
    Temat: Re: A gdyby ? Zielone nie daje pierwszeństwa.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 12:27, p...@g...com pisze:
    > https://www.justpark.com/creative/reaction-time-test
    / i mam wyniki w
    > okolicach 260ms.
    >
    > 122 ale napisalo ze chyba nie jestem czlowiekiem :-)

    Też tak mam :) Wcześniej pisałem, że jak jestem zmęczony. Dodam że to
    średnia z 10 testów a nie z jednego przypadkowego :P

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 62. Data: 2019-03-21 14:03:32
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 21 Mar 2019 12:35:35 +0100, LordBluzg(R) wrote:
    / i mam wyniki w

    > Też tak mam :) Wcześniej pisałem, że jak jestem zmęczony. Dodam że to
    > średnia z 10 testów a nie z jednego przypadkowego :P

    Abstrahując od tego, że ten test całkiem beznadziejnie zgaduje wiek (mi
    wmawia że mam albo 18 lat, albo że kosmita), to myślę że absolutnie nie
    nadaje się do sprawdzania "świeżości" kierowcy - wręcz może wprowadzać w
    błąd. Zmęczony umysł często wykonuje proste zadania lepiej niż taki
    wypoczęty. Kiedy byłem nastolatkiem, najlepsze wyniki w różne FPSy czy
    inne shootery nabijałem koło 3-4 nad ranem, będąc już na skraju
    wyczerpania. Ponoć dzieje się tak dlatego, że wymęczony mózg niejako
    przechodzi w stan ekonomiczny i odłącza wszelkie możliwe obwody - dzięki
    temu łatwiej mu się skupić na jednej rzeczy (ale tylko na tej jednej) bo
    nic innego mu nie przeszkadza. A przecież jazda samochodem nie sprowadza
    się do kliknięcia w klawisz kiedy na szybie pojawi się czerwona łapka...

    Mateusz

  • 63. Data: 2019-03-21 14:31:20
    Temat: Re: A gdyby to był pieszy?
    Od: t-1 <t...@d...pl>

    > Kluczowe moze byc ze wyrok nie jest prawomocny.

    Raczej, że miał 65km/h a nie 50 na liczniku.

  • 64. Data: 2019-03-21 14:55:13
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 20 marca 2019 16:55:03 UTC-5 użytkownik LordBluzg(R) napisał:

    > Chyba jesteś w mylnym błędzie. Nie chce mi się kopiować/wklejać ale
    > proszę, poczytaj i odnieś się do tej treści:
    > https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczen
    stwo/news-zielone-swiatlo-to-nie-pierwszenstwo,nId,2
    448519

    Tam opisane sytuacje sa statyczne. I nie pasuja do dyskutowanego tematu.
    Gdyby ten pieszy stal na przejsciu od czasu gdy mial zielone az do czasu jak zielone
    sie zapalilo dla samochodow to mielibysmy taka sytuacje.
    Ale tu tak nie bylo. Nie rozwadniaj tematu.

    Przygladam sie dyskusji i mam wrazenie ze gdyby stosowac Twoje podejscie to ruch
    samochodowy zostal by sparalizowany.

    Bo pieszy moze wejsc na droge kiedy chce (no prawie).

    Wyjscie z zalozenia ze pieszy jest jak bydlo jest bezsensu.
    Daje pieszym zludne wrazenie ze moga wejsc na droge (nawet na przejscie) bezmyslnie.
    To im nie pomoze. Pewnie znasz powiedzenie o alejce na cmentarzu z tymi co mieli
    pierwszenstwo.

    Pieszy zlamal dwa przepisy z PORD (wbieganie na jezdnie i wejscie przed samochod). To
    sprawia ze jest wspolwinnym.

    Fakt ze w PORD jest niejasno napisane jak pieszy ma sie zachowac jest tym bardziej
    szkodliwy. Aktualnie niby wejsc mu nikt nie zabrania wprost ale kodeks wykroczen
    jednak przewiduje mandat.

    W takim razie za co ten mandat jak nigdzie nie ma napisane ze nie wolno?

  • 65. Data: 2019-03-21 15:29:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 21 Mar 2019 11:50:53 +0100, w <q6vqae$h1c$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Z tego wniosek, że właściwie można przechodzić na czerwonym, jako że
    > raczej mało kto jeździ przez miasto dokładnie przepisowymi prędkościami
    > (a nawet jeśli jechałby 50, to można by mu zarzucić, że nie zwolnił).

    No ba. Jakby jechał 50km/h to i tak byłby winny, bo miał zachować szczególną
    ostrożność. A skoro trafił pieszego to z definicji nie zachował ;)

  • 66. Data: 2019-03-21 16:25:04
    Temat: Re: A gdyby ? obowiązkowy egzamin.
    Od: "Koloek" <k...@p...pl>

    ps.com...

> [...]
    > kodeks wykroczen jednak przewiduje mandat.

    > W takim razie za co ten mandat jak nigdzie nie ma napisane ze nie wolno?

    Takich jak ty jest bardzo dużo - tych co nie znają PoRD.
    Powinien być obowiązkowy egzamin dla kierowców z przepisów PoRD
    co 5 lat.

    Art. 14. Zabrania się:

    1) wchodzenia na jezdnię:
    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    pieszych,
    b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;

  • 67. Data: 2019-03-21 18:22:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2019 o 07:21, J.F. pisze:

    > Masz film - chodnik zazwyczaj wzdluz jezdni prowadzi.

    No mam. Tam gdzie mieszkam chodnik sią albo odsuniuęte... albo na
    chodzniku przy jezdniu parkują samochody. Nie przeczę, że ten z filmu by
    mnie zmylił. Ale to nie był pieszy.

    > Ale ja pisze jak powinno byc.

    Przyznam, ze nie rozumiem. Skoro jest jasno napisanne, że ma mieć
    pierwszeństwo to powinien mieć pierwszeństwo. Jakby ustawodawca chciał
    napisać, że pieszy ma się zatrzymać przed przejściem w celu ustapienia
    pierwszeństwa samochodom to by raczej nie użyłby sformułowania "pieszy
    na przejściu ma pierwszeństwo". Uprzedzając pytania dlaczego nie przed
    przejściem - z tego samego powodu dla którgo pierwszeństwo w każdym
    innym przypadku określa się dla miejsca przecinania ruchu. To że znak
    nazywa się droga z pierwszeństwem przejazdu oznacza, że masz
    pierwszeństwo na... no właśnie na skrzyżowaniach.

    > Jak juz zejdzie z chodnika, a powinien poczekac na chodniku :-)

    Jeszcze raz - nie ma takiego przepisu - ma nie wchodzić bezpośrednio
    przed jadący pojazd i tyle. Pierwszeństwa go to nie pozbawia.

    Shrek

  • 68. Data: 2019-03-21 18:30:30
    Temat: Re: A gdyby ? Zielone światło nie anuluje przepisów.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2019 o 07:43, Koloek pisze:

    > Kierowca jest winny spowodowania wypadku, bo nie udzielił pierwszeństwa
    > pieszemu na przejściu, nie zwolnił przed przejściem do bezpiecznej
    > prędkości i nie zastosował zasady ograniczonego zaufania.
    > Zielone światło nie anuluje przepisów dotyczących pieszy-kierowca.

    Odważna teza, nawet ten speudosąd się na nią nie odważył.

    Shrek

  • 69. Data: 2019-03-21 18:35:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2019 o 10:26, LordBluzg(R) pisze:

    > Kiedyś, przynajmniej było inaczej niż obecnie.

    No taki że tak powiem średnia argument - nie wiadomo kiedy i jak;)

    > Od zawsze było, że nie wolno, nawet mając zielone, wjechać za
    > sygnalizator i komus przyjebać, kto się tam znajduje. Nie kręć.

    Wolno było, chyba że zachowanie innego uczesnika wskazywało, że jednak
    znajdziecie się na kolizyjnej. Zasada ograniczonego zaufania nie
    oznacza, że nalezy traktować przepisy na opak;) Co do danpierwszeństwa -
    takie pojęcie nie istnieje - żadne pierwszeństwo nie daje ci prawa do
    śwaidomego powodowania wypadków. Ale nie o tym rozmawiamy. To że nie
    masz prawa kogoś taranować nie nadaje mu pierwszeństwa.

    > Przynajmniej sporo. Nie chce mi się szukać.

    To już drugi raz w jednym poście - słabo z argumentami.

    Shrek

  • 70. Data: 2019-03-21 18:41:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2019 o 07:17, J.F. pisze:

    > W polowie.
    > Wyprzedzac inne pojazdy mozna.
    > Ale omijac pojazd, ktory zatrzymal sie aby przepuscic pieszego - nadal
    > nie wolno.
    >
    > Sens to pewien ma, tylko kto sie bedzie zastanawial, czemu kierowca na
    > pasie obok stoi, mimo zielonego.

    Nie wiedziałem, ale sens oczywiście ma. Kiedyś uważałem to za niezłą
    zabawę, żeby omijać patafianów ustawiających się na lewym pasie przed
    światłami stosując taktykę "just in time" na (pustym a jakże prawym).
    Teraz już wiem jak to było głupie - na szczęście bez ofiar..

    stwo/news-zielone-swiatlo-to-nie-pierwszenstwo,nId,2
    448519

    > No, D-1 w zasadzie daje.
    > Bo ustawa to unika "ma pierwszenstwo", uzywa "ustapic pierwszenstwa".

    Akurat w jedym z nielicznych przypadków kiedy ustawa mówi "ma
    pierwszeństwo" to obywatele uparli się to interpretować jako "jest
    obowiązany ustąpić pierwszeństwa"...

    > Tym niemniej zielone swiatlo pozwala jedynie przejechac za
    > sygnalizator (a i to nie zawsze) - nic wiecej.
    >
    > A potem popatrzec czy z prawej szwagier nie jedzie ? :-)

    Z lewej w sumie tez;)

    Shrek