  • 81. Data: 2019-03-22 11:41:06
    Temat: Re: A gdyby to był pieszy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:q71rhg$84m$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 22.03.2019 o 01:38, J.F. pisze:

    >Aż tak szybki skubaniec by nie był.

    Dwa kroki.
    Chyba, ze profilaktycznie hamujesz, jak pieszy jest pare krokow od
    zebry :-)

    >Przecież wyraźnie napisał, że ma pierwszeństwo - jest to jeden z
    >niewielu przypadków w PoRD, kiedy napisano to wprost.

    Jakby mial takie bezwarunkowe, to by nie dodawali zapisu :-)
    Pierwszenstwo ma na przejsciu, a wejsc na przejscie mu nie wolno, jak
    pojazd nadjezdza :-)

    >Sprawdź konwencje wiedeńską.

    Pewnie nie ma, bo by sie pani powolala.

    >To inna sprawa. Po prostu mieszkamy w postsowieckim kraju.

    Na zachodzie prawa fizyki takie same :-)

    J.

  • 82. Data: 2019-03-23 13:40:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.03.2019 o 11:41, J.F. pisze:

    > Dwa kroki.
    > Chyba, ze profilaktycznie hamujesz, jak pieszy jest pare krokow od zebry
    > :-)

    Tak właśnie robię. Nie rozumiem prawdę mówiąc problemu - cała Europa nei
    ma z tym żadnego problemu, to co my głupsi jesteśmy?

    > Pewnie nie ma, bo by sie pani powolala.

    masz:

    "jeżeli ruch pojazdów na tym przejściu nie jest kierowany sygnałami
    świetlnymi ruchu lub przez funkcjonariusza kierującego ruchem, kierujący
    powinni zbliżać się do tego przejścia tylko z odpowiednio zmniejszoną
    szybkością, aby nie narażać na niebezpieczeństwo pieszych, którzy
    znajdują się na przejściu lub _wchodzą_na_nie_ ; w razie potrzeby
    powinni zatrzymać się w celu przepuszczenia pieszych."

    > Na zachodzie prawa fizyki takie same :-)

    A jednak dają sobie radę - sądząc po statystykach tak mniej więcej dwa
    razu lepiej od nas. Skoro fizyka u nas taka sama, to nie ma siły - po
    prostu naród głupszy.

    Shrek

  • 83. Data: 2019-03-24 21:58:34
    Temat: Re: A gdyby ? obowiązkowy egzamin.
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-21 16:25, Koloek wrote:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Takich jak ty jest bardzo dużo - tych co nie znają PoRD.
    > Powinien być obowiązkowy egzamin dla kierowców z przepisów PoRD
    > co 5 lat.

    Jeśli z wszystkim przepisów to byś go nie zdał. Może jakieś wybrane?

  • 84. Data: 2019-03-25 14:44:36
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 19:42, Shrek pisze:

> [...]
    o/

    > Gdzie tu masz, że pieszy na przejściu _nie_miał_ pierwszeństwa?

    A gdzie napisałem że _na_ _przejściu?_ Wyciąłeś _przed_ przejściem :> bo
    do tego się odnosiłem. OK, obecnie też nie ma w przepisach że pieszy ma
    pierwszeństwo przed przejściem ale należy to w sumie tak traktować.
    Analogią jest sytuacja z A7 gdzie masz ustąp ale na skrzyżowaniu a nie
    przed...i jeśli widzisz pojazd zbliżający się do skrzyżowania to
    normalnym jest że zwalniasz i go przepuszczasz, bo on ma pierwszeństwo
    na skrzyżowaniu. Kiedyś właśnie ta sytuacja była inna w świetle
    przepisów co interpretowane było, że widząc zbliżającego się pieszego do
    przejscia, kierowcy "wymuszali" swoim zachowaniem to, aby pieszy ładnie
    czekał aż w jego polu widzenia nie będzie żadnego pojazdu i dopiero
    wtedy wchodził na przejście...To właśnie masz wyjaśnione w linku.

    > NIe dające prawa do taranowania innych (co niekoniecznie zmienia winę
    > choć może).

    > Napisz do czgo dążysz - że niby pieszy na czerwonym ma pierwszweństwo?
    > Jest napisane wprost, że światła są nadrzędne nad znakami dotyczącymi
    > pierwszwa (a te znaki z koleii zasady ogólne). Wiec skoro są nadrzędne
    > to mogą je zmieniać - i zmieniają.

    W tym akurat przypadku, nic nie ma o zdjęciu pierwszeństwa. Pieszy ma
    wzbronione wejście za sygnalizator, mając czerwone a pojazd ma
    zezwolenie wjazdu i w zasadzie warunkowe, ze jeśli nic się tam nie
    znajduje (warunek pustego przejścia). Analogiczna sytuacja jest
    odwrotnie, gdzie warunkiem wejścia pieszego za sygnalizator na pasy,
    pomimo że ma pierwszeństwo, zabronione jest wchodzenie bezpośrednio
    przed jadący pojazd.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 85. Data: 2019-03-26 18:05:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.03.2019 o 14:44, LordBluzg(R) pisze:

    > A gdzie napisałem że _na_ _przejściu?_ Wyciąłeś _przed_ przejściem :>

    A o czym my rozmaiwamy? O tym kto był pierwszy w kolejce do klopa w
    klubie, czy o pieszym na przejściu? Żeś się w ferworze walki pomylił i
    tyle - nie ma co brnąć bez sensu. Tym bardziej, że jesteśmy po tej samej
    stronie;)

    > bo do tego się odnosiłem.

    trzecia prawda - odnosiłeś się do tego czy pieszy traci pierwszeństwo,
    jak przechodzi na czerwonym.

    > OK, obecnie też nie ma w przepisach że pieszy ma
    > pierwszeństwo przed przejściem ale należy to w sumie tak traktować.

    W sumie to ma - na chodziku ma w oczywisty sposób pierwszeństwo przed
    samochodem, na przejściu też. Żadnej nieciągłości tu nie ma. Wątpliwości
    rozwiewa konwencja wiedeńska. Po prostu w PoRD napisano kto ma
    pierwszeństwo w miejscu przecinania się kiernków ruchu... bo z zasady
    tego się pierwszeństwo tyczy. Nie ustalono pierwszeństwa ani na
    chodniku, ani na targowisku ani w kolejce do lekarza, bo istotne jest
    pierwszeństwo akutrat na przejściu. Reszta to dorabianie teorii - nawet
    skuteczne bo prawnicy tak długo mieszali, że aż im uwierzono.

> [...]
    > przed...i jeśli widzisz pojazd zbliżający się do skrzyżowania to
    > normalnym jest że zwalniasz i go przepuszczasz, bo on ma pierwszeństwo

    Zupełnie nie wiem po co ze mną na ten temat dyskutujesz. Chyba z rozpędu
    uznałeś mnie za stronę przeciwną;)

    > W tym akurat przypadku, nic nie ma o zdjęciu pierwszeństwa.

    Ale skoro są nadrzędne - to albo zmieniają ale nie - jak nie to
    obowiązuje zasada prawej ręki, znaki i pierwszeństwo pieszego na
    przejściu niezależnie od świateł. Była już o tym dyskusja.

    Shrek