  • 71. Data: 2014-08-12 18:39:22
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-12 15:27, Jacek Maciejewski wrote:
    > 2. W wielu przypadkach wygładza się napięcie akumulatorem.

    Zupełnie na marginesie: czy standardowy akku kwasowy może dzialać z
    czestotliwością 100Hz ładowanie<->rozładowanie sporymi prądami? Jak taki
    wielki elektrolit?

  • 72. Data: 2014-08-12 18:50:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Tuesday, August 12, 2014, 6:39:22 PM, you wrote:

    > Zupełnie na marginesie: czy standardowy akku kwasowy może dzialać z
    > czestotliwością 100Hz ładowanie<->rozładowanie sporymi prądami? Jak taki
    > wielki elektrolit?

    Tak działają siłownie telekom. Tyle, że tam jest prostowanie
    pełnookresowe, 3-fazowe czyli 300Hz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 73. Data: 2014-08-12 18:56:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-12 18:50, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Tak działają siłownie telekom. Tyle, że tam jest prostowanie
    > pełnookresowe, 3-fazowe czyli 300Hz.

    Bardzo dawno temu czytałem gdzieś że akku z wysokim f musi być jakis
    "specjalny". Nie wiem na czym ta specjalność polega. Coś mi swita że na
    innej budowie płyt co czemuś zapobiega. Pytam, bo zastanawiałem się czy
    mały żelowy mógłby posłuzyć jako "kondensator elektrolityczny" do
    elektroni wiatrowej.

  • 74. Data: 2014-08-12 20:50:01
    Od: "michal" <...@b...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

> [...]
    > napięcia na diodach przy tym prądzie nie pozostawiały pola manewru: to
    > musiało być wyprostowane synchronicznie na mostku H złożonym z miliomowych
    > MOSFETów. Gdy rozwiązałem kwestię sterowania ich bramek, to
    > mnie olśniło, że wystarczy doprowadzić napięcie z akumulatora do
    > wyjścia, zmienić algorytm "machania" bramkami i zasilacz całkowicie
    > odwracalnie działa w drugą stronę, produkujące elegancki sinus metodą
    > PWM. Mnie to akurat do niczego potrzebne nie jest, ale odkrycie tego
    > faktu znacznie poprawiło mi nastrój -- fajny feature.

    czesc.
    A podzielibyś się schematem ?
    chodzi za mną coś takiego może
    w wolnej chwili bym sobie polutował
    coś co komuś już działa.
    pozdrawiam.
    Michał

  • 75. Data: 2014-08-12 21:27:31
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu by?o DC....
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 11.08.2014 o 22:03 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > I lodowkach chyba zawsze byl indukcyjny, co najwyzej rozruch jakis
    > dziwny,
    Normalny tylko dodatkowo zabezpieczony bimetalem, w sumie mały falownik
    rozwiązuje problem zasilania DC.

    > w pralkach indukcyjny tez byl, potem go zastapili
    > komutatorowym, a widac teraz znow indukcyjny.
    Ja mam komutatorowy, już wytrzymał 10lat, sterowany triakiem
    dzięki temu płynnie rozpędza się do wirowania.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 76. Data: 2014-08-12 23:30:03
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Przy instaslacjach z inwererami standardem jest teraz napięcie DC
    > nieco mniejsze od 1000 V (np. 32 panele w szeregu).

    W domu?

    --
    Michał

  • 77. Data: 2014-08-12 23:50:59
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik bartekltg napisał:

    > Można by podnieść częstotliwość, 50/60 jest wyjątkowo paskudne.
    > Tylko wtedy zwykła blacha transformatorowa nie nadąży...

    I zrobić pieczeń. Jak się nie obrócić...

    --
    Darek

  • 78. Data: 2014-08-13 00:06:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Aug 2014 10:38:47 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Facet, w domu mam urządzenia o mocy od ułamka wata do kilku kW.
    Jeśli

    Ale żeście się tych kilowatów uparli., Dąży się do tego aby te kW
    ciąć jak tylko się da. 20 lat , jakby ktoś Ci powiedział, że za 20
    lat nie będzie można oficjalnie kupić (de facto: używać) żarówek 100W
    bo "za mocne" to byś go wyśmiał. Co za sztuka wysuszyć włosy suszarka
    1kW, w 20W wysuszyć włosy, tu sztuka (niektórym starczy sam ręcznik).
    Mówimy o świecie za 200 lat, nie wierzę, że w takiej przyszłości aby
    wysuszyć włosy trzeba będzie zużyć energi 1kW*5min.

    --
    Marek

  • 79. Data: 2014-08-13 08:48:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Jeśli
    >
    > Ale żeście się tych kilowatów uparli.
    Ja pisałem o 200W przy których też już są problemy.

    Nie wykluczałbym, że rozpowszechni się taki model, że w domach będą gniazdka
    AC 230V i DC PoE.
    Się okaże, że sprzęty potrzebujące kilku W będą w produkcji tańsze w wersji
    PoE i stopniowo będzie ich coraz więcej. Dostępny "przy okazji" w takim
    gniazdku internet też da się jakoś do czegoś wykorzystać (np. zawsze
    dokładny zegar).
    P.G.

  • 80. Data: 2014-08-13 09:18:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Lankosz napisał:

    > W domu?

    Lepiej chyba powiedzieć "na domu", bo instalacja przecież w większości
    na dachu. Ograniczenie do 1000 V ma zdaje się wyłącznie pozatechniczny
    charakter, wynika z innych przepisów dotyczących instalacji powyżej 1 kV.
    W większych inwerterach zdarza się, że na jedną fazę przypada więcej niż
    jeden kanał przetwornika (tracker), chociaż prościej by było połączyć
    szeregowo więcej paneli i uzyskać napięcie kilku kV przy tym samym prądzie.
    Nie wydaje mi się, by przełączanie kilku kV było problemem dla tranzystorów.

    A tak przy okazji -- inwerterów o mocach większych niż kilkadziesiąt
    kilowatów nie robi się na standardowe napięcie sieciowe 230/400V. One
    dają nietypowe wyższe napięcie, jakie sobie producent wymyśli, żeby
    zmniejszyć prąd. Muszą one współpracować ze specjalnym transformatorem
    średniego napięcia.

    --
    Jarek