  • 1. Data: 2003-06-16 07:35:59
    Temat: ACLki w TPNET z wczoraj wieczora ?
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    Wydaje mi sie, ze TPNET wrzucil mi ACLki bo padl mi Load Balancing,
    przetestowalem i faktycznie pakiety z adresem zrodlowym przypisanym do
    danego lacza przelatuja tylko przez nie i przez jedno z pozostalych trzech
    lacz (zawsze przez to samo, bez dynamicznych zmian).

    Technik w w-wie twierdzi ze nie ma zadnych ACLek i oni ruchu nie
    ograniczaja w zaden sposob.

    Zauwazyliscie cos podobnego?
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl

  • 2. Data: 2003-06-16 14:04:11
    Temat: Re: ACLki w TPNET z wczoraj wieczora ?
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On Mon, 16 Jun 2003 07:35:59 +0000 (UTC), Adam Szendzielorz
    <a...@N...pl> wrote:

    > Technik w w-wie twierdzi ze nie ma zadnych ACLek i oni ruchu nie
    > ograniczaja w zaden sposob.

    A takie pytanie pomocnicze. Czy miałeś wykupiony u nich
    load-balancing, czy też skonfigurowałeś go jeszcze przed
    pojawieniem się tej pozycji w cenniku? Bo może chcą zmusić
    klientów do zakupu load-balancingu?

    r.
    ________
    robert rędziak 323GT-R GK Śnieżka ST http://klubsubaru.pl
    Właściciel powyższej sygnaturki jest osobnikiem aspołecznym!
    Kontakt może zakończyć się serią bolesnych zastrzyków!

  • 3. Data: 2003-06-17 05:50:48
    Od: Marcin Kulas <b...@s...na.spamerow.com>

    Robert Rędziak wrote:

    > A takie pytanie pomocnicze. Czy miałeś wykupiony u nich
    > load-balancing, czy też skonfigurowałeś go jeszcze przed
    > pojawieniem się tej pozycji w cenniku? Bo może chcą zmusić
    > klientów do zakupu load-balancingu?

    Mi w ten sposób truli życie już z 1,5 roku temu.
    Co chwilę udawali, że "zapomnieli", iż był LB.

    --
    Marcin Kulas

  • 4. Data: 2003-06-17 05:51:19
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    > A takie pytanie pomocnicze. Czy miałeś wykupiony u nich
    > load-balancing, czy też skonfigurowałeś go jeszcze przed
    > pojawieniem się tej pozycji w cenniku? Bo może chcą zmusić
    > klientów do zakupu load-balancingu?

    Mialem wlasnorecznie skonfigurowany Load Balancing wyjsciowy
    (w strone Internetu) - w druga strone oczywiscie bez ingerencji TPSA
    sie nie obedzie. Tylko taki LB jest mi potrzebny, wejscie dla mnie
    moze byc x * 2Mbit. W sobote wieczorem (kiedy zastrzegaja sobie
    okienko serwisowe) na trzy sposrod czterech laczy zalozone zostaly
    ACLki skutecznie rozwalajac na pysk moja konfiguracje.

    Po wyslaniu poprzedniego posta przeprowadzilem szereg testow
    i praktycznych prob ktore w 100% potwierdzaja zalozenie ACLek,
    nie moge sie mylic :)

    Coz, dla mnie to nawet nie jest uciazliwosc, tak czy inaczej poradze
    sobie z inteligentnym i dynamicznym podzialem obciazenia ruchu na
    laczach, nawet nie mam nic TPSA za zle - w koncu w ten sposob
    dbaja o "czystosc" swoich lacz i w jakis sposob o bezpieczenstwo
    (ograniczenie mozliwosci spoofingu etc) ale technicy mogliby
    przynajmniej sie nie wypierac, marnujac mi 3-4h na wykonanie
    gruntownych testow w celu stwierdzenia czy to na pewno to :)
    pozdr.

  • 5. Data: 2003-06-17 13:56:38
    Od: "Piotr Marecki" <p...@u...spamoze.swiat.pl>

> [...]
    > lacz (zawsze przez to samo, bez dynamicznych zmian).
    >
    > Technik w w-wie twierdzi ze nie ma zadnych ACLek i oni ruchu nie

    To nie musza byc ACL-ki.Mogli wlaczyc mechanizm zwany unicast reverse
    path-forwarding .W skrocie polega to na sprawdzeniu czy dany adres zrodlowy
    wedlug unicastowego RIBa jest osiagalny przez ten interfejs na ktorym
    wlasnie sie pojawil pakiet(sa tutal mozliwe warianty - nie tylko sprawdzenie
    actywnych wpisow w ribie ale rowniez drog zapasowych - np
    unicast-reverse-path feasible-paths w juniperze).
    Doskonale sie nadaje do uciecia spoofingu adresow zrodlowych i roznych
    atakow u samego zrodla.
    Mozliwe ze TPSA sukcesywnie to wprowadza na routerach dostepowych.

    Piotr Marecki

  • 6. Data: 2003-06-17 15:39:07
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Adam Szendzielorz napisal(a) [15 Jun 2003]:

> [...]
    > do danego lacza przelatuja tylko przez nie i przez jedno z
    > pozostalych trzech lacz (zawsze przez to samo, bez dynamicznych

    To nie jest ACL, tylko mechanizm uRPF (unicast Reverse Path Forwarding
    check). Mechanizm ten zapobiega falszowaniu adresow zrodlowych IP przez
    sprawdzanie czy adres zrodlowy otrzymanego pakietu IP odpowiada adresowi
    przypisanego do danego lacza (w tablicy routingu). ZTCW uRPF zostal
    nareszcie uruchomiony na routerach dostepowych.

    W sytuacji klientow z pojedynczym laczem dziala to oczywiscie bardzo
    dobrze, likwidujac w zasadzie mozliwosc IP spoofingu.

    Jezeli posiadasz wiele laczy, to na kazdym z nich mozesz teraz wysylac
    tylko i wylacznie pakiety z adresem zrodlowym przypisanym do tego lacza. W
    tej sytuacji proby samodzielnego "load-balancingu" w jedna strone moga byc
    skazane na niepowodzenie (chyba ze zastosuje sie translacje adresow).

    Pewnie powinienes zglosic sie do Polpaku i zapytac, czy jest mozliwosc
    przelaczenia dla ciebie (na twoim laczu) mechanizmu uRPF w tryb "loose"
    pozwalajacy na load-balancing i multi-homing (kosztem zmniejszenia
    bezpieczenstwa.

    --
    (moskit-at-irc.pl)