  • 1. Data: 2003-06-16 09:41:29
    Temat: Pytanie odnośnie używania bezprzewodowego internetu
    Od: "Paweł -" <b...@N...gazeta.pl>

    Chciałbym uzyskać informacje na temat internetu drogą radiową.
    Chodzi mi o stabilność pracy, czy są jakieś zakłócenia, problemy z dostępem
    do netu, szybkość transferu, ogólnie jak się sprawuje. Jeśli to możliwe
    proszę o porównanie z dostępem po kablu.

    Również chciałbym uzyskać informacje na temat firmy PSINTERNET z Poznania
    która zajmuje się udostępnianiem internetu drogą radiową. Jaka jest jakość
    świadczenia usług przez tą firmę. Czy są jakieś problemy itd.....

  • 2. Data: 2003-06-24 05:54:23
    Od: Ravel <a...@...sygnaturce>

    "Paweł -" <b...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >do netu, szybkość transferu, ogólnie jak się sprawuje. Jeśli to możliwe
    >proszę o porównanie z dostępem po kablu.
    o firmie o której wspomniałeś nie mogę ci nic powiedzieć :(
    net przez radio jest dobrą rzeczą gdy nie masz w pobliżu żadnego
    alternatywnego ISP który świadczy net przez kable (poza tepsą :)). ze
    stabilnością w zasadzie nie ma kłopotów, chociaż to zależy od
    używanego przez ciebie sprzętu i odległości od nadajnika. jako takich
    zakłuceń też nie powinno być. większość urządzeń radio pozwalają na
    transfer do 11 mb/s więc nie powinno być problemów z transferem, a o
    szybkość to tylko do ISPa. dostęp do neta przez radio jest naprawdę
    COOL, tylko sprzęt drogi, ale za to nie trzeba rozciągać kabli.
    wspomnę że neta przez radio używałem u qmpla na terenie wiejskim.
    --
    Ravel [ ravel(at)li.pl ] GG: 2488214

  • 3. Data: 2003-06-24 10:47:25
    Od: Adam Kułagowski <f...@h...pl>

    On Tue, 24 Jun 2003 05:54:23 +0000 (UTC), Ravel <a...@...sygnaturce> wrote:
    > szybkość to tylko do ISPa. dostęp do neta przez radio jest naprawdę
    > COOL, tylko sprzęt drogi, ale za to nie trzeba rozciągać kabli.
    > wspomnę że neta przez radio używałem u qmpla na terenie wiejskim.

    Sam korzystam i mam nstepujace wskazowki.
    -popros o test sily sygnalu (powinni to zrobic za darmo)
    -podczas testu oprocz pignowania GW spinguj GW pingami o wielkosci 1400.
    Ja mialem tak ze normalny ping przylazil ale duzy mial straty 70% ->
    slaby sygnal
    -test rob tylko podczas lata - ja zrobilem podczas zimy a w miedzy
    czasie drzewo wypuscilo liscie i zgrzyt zebow
    -spytaj sie o polityke ruvhu lokalnego - u nas jak dwoch ludzikow
    zacznie przesylac plik 700MB po wirelessie to reszta moze tylko gryzc
    sciany a nie korzystac z inetu (pingi do GW 700ms)
    -dowiedz sie co ze sprzetem po rozwizaniu umowy - oddaja kaucje czy
    mozesz zatrzymac
    -czy sprzet jest supportowany przez Twoj router (linux na przyklad)
    -zorientuj sie gdzie jest nadajnik i sprawdz czy po drodze nie ma drzew
    albo jakas budowa sie nie szykuje (kiedys TelEnergo postawio radiolacze
    a po roku miedzy nimi a klientem wybudowali 4-5 pietrowy budynek :)

    To tak z glowy

    Adam Kułagowski GG:2039793 f...@p...pl

    Bus error - passengers dumped.