  • 31. Data: 2004-03-31 08:53:54
    Temat: Re: ADSL netia !! :D
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>

    On Wed, 31 Mar 2004 10:29:59 +0200 I had a dream that mlopaci <m...@n...net>
    wrote:
    > i daje pracę polakom. Za to musza wplacic do TP 2000zł za każdy megabit
    > ruchu. Google które tego haraczu nie płaci może sprzedawać reklamy taniej.

    Ehm, dla dużych portali obowiązują zupełnie inne stawki niż te, co w
    cenniku są. Tam się po prostu negocjuje cenę, która zresztą jest
    najczęściej bardzo skrywaną tajemnicą :)

  • 32. Data: 2004-03-31 09:55:10
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia śro, 31 mar 2004 o 10:29 GMT, uzytkownik mlopaci napisał(a):

> [...]
    > ruchu. Google które tego haraczu nie płaci może sprzedawać reklamy taniej.

    Skad pewnosc ze jest to 2k zl? cena negocjonowana jest indywidualnie.
    Poczytaj moze raporty finansowe portali, bo przyczepiles sie kosztow
    lacza i sadzac po tym co piszesz uwazasz je za jedne z nielicznych jakie
    ponosi wlasciciel portalu. Poczytaj tez o przychodach.

    Yahoo tez sprzedaje reklamy na polskim rynku? google porowujesz z
    onetem, interia, wp ?

    --
    Carlos
    |*archiwum grupy* *wyszukiwarka*|

  • 33. Data: 2004-03-31 13:36:30
    Od: mlopaci <m...@n...net>

    gtk@adm wrote:

    > Skad pewnosc ze jest to 2k zl? cena negocjonowana jest indywidualnie.
    Stawiam dobrą flaszkę jeśli pokażesz mi ofertę na duże łącze do TPnetu
    poniżej 1800zł za 1Mb/s.

    > Poczytaj moze raporty finansowe portali, bo przyczepiles sie kosztow
    > lacza i sadzac po tym co piszesz uwazasz je za jedne z nielicznych jakie
    > ponosi wlasciciel portalu. Poczytaj tez o przychodach.
    Niestety w tych raportach nikt nie pisze ile %ruchu ma do TPSA, a ile
    %kosztów łączy stanowi ruch do TPNET.

    Ale te koszty powodują, że w PL nie opłaca się robić usług
    szerokopasmowych. Nasze portale są pod tym względem wyjątkowo ubogie, a
    biorąc pod uwagę ich partnetów (Onet/ITI, Interia/RMF) mogą mieć dużo
    multimedialnej treści.

    Streaming radiowy polskich stacji jest realizowany z Pragi Czeskiej.
    Pracę mają Czesi, pieniądze z TPSA wypływają do Opentransitu (France
    Telekom), a z radiów pieniądze płyną do Czechów.

    > Yahoo tez sprzedaje reklamy na polskim rynku? google porowujesz z
    > onetem, interia, wp ?

    Yahoo właśnie szykuje się do wejścia na rynki Europy wschodniej zaczyna
    od Rosji, następna jest Polska. Google jest takim samym uczestnikiem
    polskiego rynku rekalamowego jak Onet i Interia, ale dzięki TPSA może
    sprzedawać reklamy taniej.

  • 34. Data: 2004-03-31 14:58:58
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia śro, 31 mar 2004 o 15:36 GMT, uzytkownik mlopaci napisał(a):

    > Stawiam dobrą flaszkę jeśli pokażesz mi ofertę na duże łącze do TPnetu
    > poniżej 1800zł za 1Mb/s.

    Nie pokaze bo nie jestem takim klientem, mysle ze nikt takiej oferty Ci
    nie pokaze bo jest ona objeta tajemnica handlowa.

    > Niestety w tych raportach nikt nie pisze ile %ruchu ma do TPSA, a ile
    > %kosztów łączy stanowi ruch do TPNET.

    Nie to mialem na mysli, zobacz koszty, policz mniej wiecej ile moze
    kosztowac lacze a ile zostaje na pozostale koszty dzialalnosci portalu.

> [...]
    > szerokopasmowych. Nasze portale są pod tym względem wyjątkowo ubogie, a
    > biorąc pod uwagę ich partnetów (Onet/ITI, Interia/RMF) mogą mieć dużo

    Zauwaz ze tresci multimedialne sa w wiekszosci platne, moze nie ma ich tak
    duzo bo popyt na nie jest za maly? Z reklam nie ma wystarczajacych
    wplywow, dodatkowe platne uslugi nie ciesza sie olbrzymim
    zainteresowanie, przede wszystkim dlatego, ze spoleczenstwo jest biedne.

    > Streaming radiowy polskich stacji jest realizowany z Pragi Czeskiej.
    > Pracę mają Czesi, pieniądze z TPSA wypływają do Opentransitu (France
    > Telekom), a z radiów pieniądze płyną do Czechów.

    Nie przesadzajmy, ile jest tych stacji radiowych? ile ludzi z tego moze
    zyc?

> [...]
    > od Rosji, następna jest Polska. Google jest takim samym uczestnikiem
    > polskiego rynku rekalamowego jak Onet i Interia, ale dzięki TPSA może

    Reklamy na polskim rynku nie beda dlugo(moze nigdy) glownym dochodem
    portali. A Czy yahoo wchodzac na rynki naszej czesci Europy serwery
    przeniesie do nas? Google nie przenioslo.

    --
    Carlos
    | # odpowiadajac usun 'x' z adresu email # |

  • 35. Data: 2004-03-31 16:11:45
    Od: Yankee <p...@h...BEZ-TEGO.pl>

    Grzegorz Jablonski pisze:

    > A jezeli jakas firma zarabia kase na tym, ze klienci do niej dzwonia z
    > zamowieniami, to tez powinna placic TPSA za polaczenia przychodzace.

    Powinno być raczej: "jakaś firma mająca telefon np. w Netii zarabia...
    i powinna płacić TPSA". Zastanów się teraz czy to ma jakikolwiek sens.

    --
    Yankee

  • 36. Data: 2004-03-31 17:55:41
    Od: "Kocureq" <a...@...stopce.pl>

    W artykule news:slrn.pl.c6lrek.5q0.pjank@homeip.net,
    niejaki(a): Yankee z adresu <p...@h...BEZ-TEGO.pl> napisał(a):

    > Powinno być raczej: "jakaś firma mająca telefon np. w Netii zarabia...
    > i powinna płacić TPSA". Zastanów się teraz czy to ma jakikolwiek sens.

    Ma sens jesli zarabia na ludziach ktorzy maja lacza od TP SA. Jesli nie, to
    niech nie placi i tyle - czym sie martwi ?

    --
    ____________________Kocureq____________________
    ==== kocureq [małpa] kocureq [kropka] com =====

  • 37. Data: 2004-04-03 15:16:52
    Od: Jan Srzednicki <...@n...invalid>

    On 2004-03-31, gtk@adm <x...@g...pl> wrote:
    > Dnia śro, 31 mar 2004 o 15:36 GMT, uzytkownik mlopaci napisał(a):
    [..]

    > Reklamy na polskim rynku nie beda dlugo(moze nigdy) glownym dochodem
    > portali. A Czy yahoo wchodzac na rynki naszej czesci Europy serwery
    > przeniesie do nas? Google nie przenioslo.

    Ja przepraszam, ale co niby jest zatem głównym dochodem polskich portali?

    Dlaczego fakt, że servery Google nie stoją w Polsce, ma jakoś różnicować
    podmiot Google od podmiotów polskich portali?

    --
    -- Jan Srzednicki --=-- wrzask --=-- Winfried --

  • 38. Data: 2004-04-03 19:16:48
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia sob, 03 kwi 2004 o 17:16 GMT, uzytkownik Jan Srzednicki napisał(a):

    > [..]

    > Ja przepraszam, ale co niby jest zatem głównym dochodem polskich portali?

    *piszac o reklamach mialem na mysli, banery, mailing.
    Z samych reklam portalu utrzymac sie nie da. Konta pocztowe, www, platne
    serwisy, pasaze handlowe, posredniczenie w sprzedazy uslug firm
    zewnetrzych. Wejdz na portal i popatrz w ilu miejscach mozesz za cos
    zaplacic, za cos co przyniesie dochod poratalowi.

    > Dlaczego fakt, że servery Google nie stoją w Polsce, ma jakoś różnicować
    > podmiot Google od podmiotów polskich portali?

    Dlaczego caly czas porownujecie wyszukiwarke z portalem?

    --
    Carlos
    | # odpowiadajac usun 'x' z adresu email # |

  • 39. Data: 2004-04-04 15:51:55
    Od: RusH <r...@p...pdi.net>

    Jan Srzednicki <...@n...invalid> wrote :

    > Ja przepraszam, ale co niby jest zatem głównym dochodem polskich
    > portali?

    Frajerstwo inwestorow. Nie pamietasz juz Raczka z jego wspanialym
    presznym portalem zatrudniajacym ponad setke mlodych zdolnych ludzi ?
    Ciekawe ile osob Raczek pojechal w dupala bez mydla przy okazji tego
    przedsiewziecia (wygladalo slicznie, a te miliardy plakatow).

    > Dlaczego fakt, że servery Google nie stoją w Polsce, ma jakoś
    > różnicować podmiot Google od podmiotów polskich portali?

    Googla raczej TPsa nie ma szans szantazowac.

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://pulse.pdi.net/~rush/qv30/