  • 1. Data: 2004-03-23 14:24:49
    Temat: polpak robi jaja...
    Od: Michał Kożusznik <m...@m...no.spam.net>

    Cze.
    Było już o tym tu pisane a ja chce tylko potwierdzić

    Mam net przez DSLa i od jakiegoś czasu nie moge otworzyć strony
    krakowkiego mpk (www.mpk.krakow.pl) czy Dziennika Polskiego
    (www.dziennik.krakow.pl). Wiem że obie te firmy mają łącze do
    cyfronetu. Hopów widze 20 przez pół Europy. Ale co ciekawe taka
    www.krakow.pl która też jest wpięta do cyfronetu (a nawet hostowana -
    działa)
    Od kilku dni nie działa też ftp do ceti.

    Czy to jest przyczyną peering-konfliktu między polpakiem a reszta
    świata? Czy istnieje szansa ze się sytuacja poprawi?

    *** Media-IT Michał Kożusznik ***
    *** sieci inf - bazy danych - multimedia ***
    *** m...@m...wytnij.to.net ***

  • 2. Data: 2004-03-23 16:27:58
    Temat: Re: polpak robi jaja...
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Michał Kożusznik wrote:
> [...]
    >
    > Czy to jest przyczyną peering-konfliktu między polpakiem a reszta
    > świata? Czy istnieje szansa ze się sytuacja poprawi?

    wyslij reklamacje do tepsy
    zasypac ich papierkami!

    zyga
    --
    blur

  • 3. Data: 2004-03-23 16:59:37
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@n...skasujto.lam.one.pl>

    > Mam net przez DSLa i od jakiegoś czasu nie moge otworzyć strony
    > krakowkiego mpk (www.mpk.krakow.pl) czy Dziennika Polskiego
    > (www.dziennik.krakow.pl). Wiem że obie te firmy mają łącze do

    Mam net przez DSLa i otwierają mi się te strony. Może to jednak coś u
    Ciebie?!

    TLZ

  • 4. Data: 2004-03-23 22:34:05
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@m...no.spam.net news:164133563.20040323152449@media-
    it.no.spam.net

    > Mam net przez DSLa i od jakiegoœ czasu nie moge otworzyć strony
    > krakowkiego mpk (www.mpk.krakow.pl) czy Dziennika Polskiego

    To akurat zadna strata, strona jest do niczego, uzywaj komunikacja.*

    Moze zmien serwer DNS?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 5. Data: 2004-03-24 08:04:39
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@n...skasujto.lam.one.pl>

    > Było już o tym tu pisane a ja chce tylko potwierdzić

    Zmień kodowanie plizz, masz: Windows-1250

    TLZ

  • 6. Data: 2004-03-24 09:11:27
    Od: Rafał Dziedzic <d...@k...pl>

    Dnia Tue, 23 Mar 2004 15:24:49 +0100
    Michał Kożusznik <m...@m...no.spam.net> napisał(a):

    Witam,

    > Mam net przez DSLa i od jakiegoś czasu nie moge otworzyć strony
    > krakowkiego mpk (www.mpk.krakow.pl) czy Dziennika Polskiego
    > (www.dziennik.krakow.pl). Wiem że obie te firmy mają łącze do

    Oba te serwisy wisza na komercyjnej czesci cyfronetu... tu sa uczciwi bo sami
    twierdza ze nie sprzedaja dostepu do tepsy i nic w tej kwestii nie robia.
    To juz sprawa dziennika i mpk by zakupili sobie dostep do TPSA bezposrednio od TPSA
    lub posrednikow.

    > cyfronetu. Hopów widze 20 przez pół Europy. Ale co ciekawe taka
    > www.krakow.pl która też jest wpięta do cyfronetu (a nawet hostowana -
    > działa)

    www.krakow.pl jak i www.komunikacja.krakow.pl wisi na edukacyjnej czesci...
    Tylko co w nich takiego edukacyjnego to nie wiem... nawet reklamy komercyjne na nich
    wisza...

    Pozdrawiam
    Rafal Dziedzic

  • 7. Data: 2004-03-24 10:11:03
    Od: Puchacz <p...@p...onet.pl>

    Witam, Tomasz Lam [ZULU] w poprzedniej wiadomości napisałeś(aś):

    > Mam net przez DSLa i otwierają mi się te strony. Może to jednak coś u
    > Ciebie?!

    Tragicznie, bo tragicznie, przez pol europy, ale "sie otwieraja"...

    DSL Wawa,

  • 8. Data: 2004-03-24 12:51:47
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Rafał Dziedzic" <d...@k...pl> napisał w wiadomości

    > To juz sprawa dziennika i mpk by zakupili sobie dostep do TPSA
    bezposrednio od TPSA lub posrednikow.

    Abstrahując od kwestii lokalizacji tych konkretnych serwerów: MIT,
    Uniwersytet Waszyngtoński i "kilka" innych uczelni na świecie też chyba
    niema wykupionych Polpaków, a ich strony jakoś się otwierają.
    Przestań proszę powtarzać durne teorie o konieczności zapewnienia sobie
    dobrych styków z Polpakiem, stworzone tylko po to, aby uzasadnić
    megalomańskie zapędy kierownictwa tej firmy. Czy Telię uważasz za
    "pośrednika" TP SA ? Jeśli tak, to dlaczego ruch via Telia nie idzie tak jak
    powinien ? A jeśli nie, to zdefiniuj proszę pośrednika.

    Z#

  • 9. Data: 2004-03-24 13:51:48
    Od: Rafał Dziedzic <d...@k...pl>

    Dnia Wed, 24 Mar 2004 13:51:47 +0100
    "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl> napisał(a):

    Witam,

> [...]
    > "pośrednika" TP SA ? Jeśli tak, to dlaczego ruch via Telia nie idzie tak jak
    > powinien ? A jeśli nie, to zdefiniuj proszę pośrednika.

    Zapoznaj sie dokladnie z obecna sytuacja, zapoznaj sie z oferta cyfronetu na lacza
    komercyjne pozniej jeszcze raz przeczytaj mojego majla.

    Potem zobacz z jakiego adresu pisze i zastanow sie czlowieku jakim cudem moglbym
    bronic TPSA...

    Ja mowie o obecnej sytuacji, realnym swiecie a nie o tym jak byc powinno. Bo jak
    powinno byc to kazdy wie. Obecnie jest tak ze by byc dobrze widzianym z TPSA to
    musisz im zaplacic, a jesli mpk czy dziennik nie placi to sie nie dziw ze chodzi to
    beznadziejnie.

    Co innego ruch edu, tu widze ze jakos sie dogadali i ruch pieknie chodzi przez telie
    nie opuszczajac kraju. Mam tylko nadzieje ze nigdy juz nie powtorzy sie sytuacja jak
    w pozman gdzie ruch komercyjny hulal sobie za grosze a reszta polski musiala
    kilkakrotnie wiecej placic.........

    Czy uda nam sie cos wywalczyc z TPSA... nie wiem... jesli nie... swiat stoi
    otworem... :)

    Proponuje meliske albo inne zielsko :) bo z takimi nerwami czlowieku daleko nie
    zajdziesz. :)

    Pozdrawiam
    Rafal Dziedzic

  • 10. Data: 2004-03-24 14:46:51
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

> [...]
    na lacza komercyjne pozniej jeszcze raz przeczytaj mojego majla.
    > Potem zobacz z jakiego adresu pisze i zastanow sie czlowieku jakim cudem

    Ja akurat jestem zorientowany w sytuacji. Skąd piszesz też zauważyłem.
    Natomiast Tobie proponuję podobne ćwiczenie, plus rzut oka do archiwum
    polipa.

> [...]
    widzianym z TPSA to musisz im zaplacic, a jesli mpk czy dziennik nie placi
    to sie nie dziw ze chodzi to beznadziejnie.

    Nie dziwię się bo znam przyczyny. A nie jest nią fakt usytuowania serwerów
    wirtualnych w sieci akademickiej, tylko fakt bezprawnego ograniczania ruchu
    na styku z TPNetem.

> [...]
    powtorzy sie sytuacja jak w pozman gdzie ruch komercyjny hulal sobie za
    grosze a reszta polski musiala kilkakrotnie wiecej placic.........

    Znów oceniasz sytuację z perspektywy własnej firmy.
    To, że niektórzy ulokowali swoje serwery w sieciach akademickich i płacą
    niewiele za korzystanie z ich łącz nie jest problemem polskiego internetu.
    Naotomiast bezprawne ograniczanie ruch z pewnych krajowych prefiksów na
    łączu międzynarodowym TP SA takim problemem jest.
    Mam nadzieję, że to zauważasz ?

    > Proponuje meliske albo inne zielsko :) bo z takimi nerwami czlowieku
    daleko nie zajdziesz. :)

    Ej, ja akurat dziś jestem wyluzowany do granic możliwości. Ale może Ty byś
    coś zażył, człowieku ;))

    Z#