  • 1. Data: 2010-07-17 10:56:46
    Temat: Jak wzmocnić b. krotki impuls
    Od: "JG" <g...@c...uj.edu.pl>

    Witam.

    Potrzebuje wzmocnić sygnał TTL o czasie trwania ok 2-3 ns (repetycja do ok
    100 KHz) i podać go a diodę LED UV, tylko że potrzebowałbym aby ten prąd
    wyniósł ok 1A.
    Czym i jak to zrobić ?
    BFQ19 ma za mały prąd bo tylko 100 mA (150mA w impulsie), ale poskładanie
    kilku raczej nie wchodzi w grę przy tak krótkich impulsach.
    Na czym można by to zrobić ... w rozsądnych pieniądzach ?

    Pozdrawiam
    JG

  • 2. Data: 2010-07-17 11:23:02
    Temat: Re: Jak wzmocnić b. krotki impuls
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    JG pisze:
> [...]
    > kilku raczej nie wchodzi w grę przy tak krótkich impulsach.
    > Na czym można by to zrobić ... w rozsądnych pieniądzach ?

    Może przebicie lawinowe w tranzystorze? Ostatnio na 2N2369 udało się
    wyciągnąć impulsy świetlne o połówkowym czasie trwania 200ps - z
    sterowania zwykłej diody laserowej. Ale czy będzie 1A to nie wiem.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2010-07-17 11:45:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Jul 2010 12:56:46 +0200, JG wrote:
> [...]
    >100 KHz) i podać go a diodę LED UV, tylko że potrzebowałbym aby ten prąd

    A patrzyles po jakis wzmacniaczach video u maxima czy Analoga ?

    Mozna sie tez po czesci radiowej rozejrzec - jednowatowy wzmiacniacz
    na 2GHz to teraz w kazdej komorce ..

    >BFQ19 ma za mały prąd bo tylko 100 mA (150mA w impulsie), ale poskładanie
    >kilku raczej nie wchodzi w grę przy tak krótkich impulsach.

    A moze wlasnie swietnie sie poskladaja ?

    P.S. UVED tak szybko zadziala, czy sie okaze ze pojemnosci, czasy
    relaksacji itp ?

    Zaraz ... przeciez w swiatlowodach juz grubo ponad 1G hula - patrz po
    osprzecie sieciowym.
    HP/Agilent/Avago, NS, ST i moze jeszcze LT do kompletu.

    J.

  • 4. Data: 2010-07-17 11:57:47
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Zaraz ... przeciez w swiatlowodach juz grubo ponad 1G hula - patrz po

    ale to dzieki sterowaniu nadprogowemu laserem, pojemnosc nie jest
    przeładowywana.

  • 5. Data: 2010-07-17 12:02:56
    Od: "JG" <g...@c...uj.edu.pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > Może przebicie lawinowe w tranzystorze? Ostatnio na 2N2369 udało się
    > wyciągnąć impulsy świetlne o połówkowym czasie trwania 200ps - z
    > sterowania zwykłej diody laserowej. Ale czy będzie 1A to nie wiem.

    Nieźle .... wg pdf-a w impulsie 10us można teoretycznie 0.5A wyciągnąć

    Mógłbyś podrzucić jakiś schemacik ?

    Pozdrawiam
    JG

  • 6. Data: 2010-07-17 12:22:24
    Od: "JG" <g...@c...uj.edu.pl>

    > A patrzyles po jakis wzmacniaczach video u maxima czy Analoga ?

    Przeglądałem, ale albo za wolne, albo za mały prąd wyjściowy

    > Mozna sie tez po czesci radiowej rozejrzec - jednowatowy wzmiacniacz
    > na 2GHz to teraz w każdej komorce ..
    1 W to przy 3.3 V to nie da mi 1A

    > A moze wlasnie swietnie sie poskladaja ?

    Może spróbuję jak nic innego mi nie wyjdzie, ale ten 2N2369 wygląda
    obiecująco.

    > P.S. UVED tak szybko zadziala, czy sie okaze ze pojemnosci, czasy
    > relaksacji itp ?

    Z różnych publikacji, które czytałem wygląda że sobie radzą ... a gdy
    przyładuje się do takiej np. zielonej diody prąd 3-4A przy napięciu 300-500V
    z tranzystora lawinowego to zaczyna świecić w ultrafiolecie :-)

  • 7. Data: 2010-07-18 09:20:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Jul 2010 14:22:24 +0200, JG wrote:

    >Z różnych publikacji, które czytałem wygląda że sobie radzą ... a gdy
    >przyładuje się do takiej np. zielonej diody prąd 3-4A przy napięciu 300-500V
    >z tranzystora lawinowego to zaczyna świecić w ultrafiolecie :-)

    No coz, moje doswiadczenie mowi ze raczej przechodzi w podczerwien,
    ale ja pradem stalym, to moze byl efekt termiczny :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-07-18 09:29:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Jul 2010 13:23:02 +0200, Filip Ozimek wrote:
    > Może przebicie lawinowe w tranzystorze? Ostatnio na 2N2369 udało się
    >wyciągnąć impulsy świetlne o połówkowym czasie trwania 200ps - z
    >sterowania zwykłej diody laserowej. Ale czy będzie 1A to nie wiem.

    Jak sie osiaga tak ktotkie impulsy i jak sie mierzy ich potem ich
    dlugosc ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-07-18 13:29:03
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > No coz, moje doswiadczenie mowi ze raczej przechodzi w podczerwien,
    > ale ja pradem stalym, to moze byl efekt termiczny :-)

    łuk elektryczny ma dużo UV ;P

  • 10. Data: 2010-07-18 23:06:12
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    JG pisze:
    > Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > Nieźle .... wg pdf-a w impulsie 10us można teoretycznie 0.5A wyciągnąć
    >
    > Mógłbyś podrzucić jakiś schemacik ?

    Schemat jest stąd:
    http://people.stfx.ca/mgallant/Phys201/SpeedOfLight/
    index.html