  • 1. Data: 2010-07-18 08:26:23
    Temat: Kodowanie w pilotach Sharpa
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Poiedzcie mi jakim protokołem nadają piloty do telewizorów firmy
    Sharp?
    Chodzi mi o to czy jest to RC5, NEC lub któryś i pozostałych?
    Nie mam jak tego sprawdzić więc proszę o poradę.

  • 2. Data: 2010-07-18 10:33:10
    Temat: Re: Kodowanie w pilotach Sharpa
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    Witam
    Mój działa w RC5

    Pozdrawiam
    WojtasW

  • 3. Data: 2010-07-18 15:29:48
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    slawek7 pisze:
> [...]
    > Chodzi mi o to czy jest to RC5, NEC lub któryś i pozostałych?
    > Nie mam jak tego sprawdzić więc proszę o poradę.

    Mój TV (LC37DH65E) działa wg tego opisu:
    http://www.sbprojects.com/knowledge/ir/sharp.htm

    (O wiele bardziej przyjazne do rozkodowania, niż RC5 ;)

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 4. Data: 2010-07-19 04:25:29
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A próbowałeś to rozkodować? Bo RC5 było już tyle razy przerabiane ze
    wydaje się proste, a ten w Sharpie to wydaje się niezbyt prosty?

  • 5. Data: 2010-07-19 07:59:34
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > Mój TV (LC37DH65E) działa wg tego opisu:
    > http://www.sbprojects.com/knowledge/ir/sharp.htm
    >
    > (O wiele bardziej przyjazne do rozkodowania, niż RC5 ;)

    Trzeba pamiętać że nadawane kody na zmianę wysyłane są raz normalnie a raz
    zanegowane (ostatnie dwa bity sygnalizują czy negować czy nie):

    A A A A A D D D D D D D D 1 0
    A A A A A /D /D /D /D /D /D /D /D 0 1

    W podanym wcześniej linku widać jak zdekodować bity "0" i "1".

  • 6. Data: 2010-07-19 15:43:48
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    slawek7 pisze:
    > A próbowałeś to rozkodować? Bo RC5 było już tyle razy przerabiane ze
    > wydaje się proste, a ten w Sharpie to wydaje się niezbyt prosty?

    No przecież bym nie pisał, że proste, jakbym nie rozkodował :)
    Zwykły licznik wyzwalany impulsem, stan licznika sprawdzany
    po przyjściu następnego impulsu. Zadziałało od pierwszego
    wklepania funkcji.

    Mój TV ma nie dość proste przełączanie między proporcjami
    wyświetlania - trzeba wcisnąć jeden przycisk na pilocie,
    wybrać z listy właściwą proporcję i zatwierdzić. A ja
    chciałem jednoklawiszowo. Dorobiłem więc dodatkowy układzik
    (odbiornik IR, procesor, MAX232), który reaguje na nieużywane
    w normalnej pracy przyciski pilota i wysyła po RS232 polecenie
    zmiany proporcji do telewizora. Całość ma formę pendriva
    i jest włożone w gniazdo USB telewizora - żeby miało skąd
    czerpać zasilanie.

    Pozdrowienia,
    MKi