  • 1. Data: 2010-07-17 15:27:08
    Temat: Skad zlacze konektorowe (fiat uno).
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Witam

    Od akumulatora lecą między innymi dwa kable (1 cholernie gruby) i kawałek
    dalej jest
    złącze. Niby nic szczególnego bo każda z części to kawałek plastiku i dwa
    konektorki
    ale niestety jeden z nich jest bardzo duży (na tym gruby kablu). Obdzwoniłem
    wszystkie
    sklepy (elektryczne , samochodowe) i nikt czegoś takiego nie ma ani nawet
    nie widział.
    Samych konektorów też nie znalazłem.

    Czy ktoś wię czym to zastąpić ? Złącze musi zostać więc żadnego lutowania na
    stałe
    ani skręcania niewiadomo czym. Musi być solidne oczywiście. Jeden z tych
    kabelków ma
    może 2 mm a drugi conajmniej 4. Gdzie to dalej leci to nie wiem bo ciasno
    tam strasznie.

    Oryginał wygląda mniej więcej tak http://eltronix.pl/products/2019 ale tu sa
    2 identyczne
    konektory.

  • 2. Data: 2010-07-17 16:25:28
    Temat: Re: Skad zlacze konektorowe (fiat uno).
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    bagno pisze:
    > Samych konektorów też nie znalazłem.

    "Złącze wysokoprądowe typu T" - modelarze używają takie nawet na 200A,
    więc może znajdziesz coś dla swoich potrzeb.

    Michoo

  • 3. Data: 2010-07-17 16:40:53
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

    200A no to przesada ale 100 to napewno ... allegro T Deans. Sklep modelarski
    Marek S

  • 4. Data: 2010-07-17 17:00:25
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > "Złącze wysokoprądowe typu T" - modelarze używają takie nawet na 200A,
    > więc może znajdziesz coś dla swoich potrzeb.

    Widziałem te złącza i mi się nie podobają. Nie dość, że lutowane to zupełnie
    nie zabezpieczone przed czymkolwiek (wilgoć, zwarcie do metalowych
    elementów).
    Moim zdaniem do samochodu to się nie nadaje. Styki wyglądają faktycznie
    solidnie.

  • 6. Data: 2010-07-17 21:09:34
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > 200A no to przesada ale 100 to napewno ... allegro T Deans. Sklep modelarski

    1) odpada bo niezabezpieczone przed środowiskiem
    2) odpada bo powyżej 60A ciągłego obciążenia siadają po paru godzinach.

    Latam z takimi, wiem.
    --
    Marek Lewandowski

  • 5. Data: 2010-07-17 21:09:34
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2010-07-17 21:10:48
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    bagno wrote:

    > Widziałem te złącza i mi się nie podobają. Nie dość, że lutowane to zupełnie
    > nie zabezpieczone przed czymkolwiek (wilgoć, zwarcie do metalowych
    > elementów).

    Dokładnie, odpuść sobie modelarskie od razu, żadne nie nadają się do
    auta (mimo, że wiele - choć nie tetki - wytrzymają dużo prądu)
    Niestety, nie mam lepszej rady na złącze dostępne od ręki i nieduże do
    tego.
    --
    Marek Lewandowski

  • 8. Data: 2010-07-18 09:28:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Jul 2010 17:27:08 +0200, bagno wrote:
    >Obdzwoniłem wszystkie
    >sklepy (elektryczne , samochodowe) i nikt czegoś takiego nie ma ani nawet
    >nie widział.
    >Samych konektorów też nie znalazłem.

    A zadzwon do ASO.

    >Czy ktoś wię czym to zastąpić ? Złącze musi zostać więc żadnego lutowania na
    >stałe ani skręcania niewiadomo czym.

    Ale nie nie wiadomo czym, tylko profesjonalna elektryczna zlaczka na
    srubke :-) Chyba ze musi byc mozliwosc szybkiego rozlaczenia.

    >Oryginał wygląda mniej więcej tak http://eltronix.pl/products/2019 ale tu sa
    >2 identyczne konektory.

    Ale naprawde mniej wiecej tak ? To wyglada na zwykle konektory
    samochodowe, tylko dasz dwa luzem, byleby pozniej nie pomylic.

    Tylko nie wiem kto to profesjonalnie zacisnie ..

    J.

  • 9. Data: 2010-07-18 10:04:16
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    > A zadzwon do ASO.

    To auto jest warte 1000 a o cenach w autoryzowanych stacjach sie duzo
    niedobrych rzeczy naczytalem.

    > Ale nie nie wiadomo czym, tylko profesjonalna elektryczna zlaczka na
    > srubke :-) Chyba ze musi byc mozliwosc szybkiego rozlaczenia.

    Niekoniecznie szybkiego ale na pewno dosyc latwego w warunkach kiepskiej
    dostepnosci.

    > Ale naprawde mniej wiecej tak ? To wyglada na zwykle konektory
    > samochodowe, tylko dasz dwa luzem, byleby pozniej nie pomylic.

    To sa zwykle konektory. Ale u mnie jeden jest duzo wiekszy a takich wielkich
    nawet osobno sie kupic nie da. Takiego malego w zyciu nie zaloze na gruby
    kabel.

    > Tylko nie wiem kto to profesjonalnie zacisnie ..

    Tez nie wiem

  • 10. Data: 2010-07-18 10:09:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Jul 2010 12:04:16 +0200, bagno wrote:
    >To auto jest warte 1000 a o cenach w autoryzowanych stacjach sie duzo
    >niedobrych rzeczy naczytalem.

    I dlatego radze zebys zadzwonil do ASO. Cena moze sie okazac
    wygorowana np 10zl zamiast przyzwoitych 1.90 :-)

    >Niekoniecznie szybkiego ale na pewno dosyc latwego w warunkach kiepskiej
    >dostepnosci.

    No to kostka elektryczna odpowiedniego rozmiaru, a robia rozne.

    >To sa zwykle konektory. Ale u mnie jeden jest duzo wiekszy a takich wielkich
    >nawet osobno sie kupic nie da. Takiego malego w zyciu nie zaloze na gruby
    >kabel.

    A mozesz rozdzielic kabel na dwa ?

    J.