  • 1. Data: 2015-03-04 10:08:06
    Temat: APC smart 2000xli - częstotliwość
    Od: slonko <n...@s...com>

    Witam
    Zanabyłem takiego UPS`a wymienilem aku.
    Baterie skalibrowane i postanowilem pomierzyc prad na wyjscu (2 mierniki
    jeden uni-t 2-gi volcraft z true-rms, 3 - jakis pierdolnik z lidla do
    pomiaru obciazenia). Pomiary z podłączonym i niepodlaczonym do sieci
    upsem, bez obciazenia. I teraz tak napięcie:
    multimetry : 230,1 V
    pierdolnik od 170 do 220 V
    czestotliwosc:
    multi, pierdolnik - 180-190 hz
    ups po podlaczeniu przez console raportuje, ze ma na wyjsciu 230 v 50h
    siec:
    multi + pierdolnik 245v , 50 hz
    dodatkowo czy normalne jest, ze ten ups bez zadnego obciazenia i z aku
    naladowanym do pelna wciaga sam dla siebie prawie 100 w ?
    aha ups chodzil kilka h na agregacie, przy czym byl pozniej "rebootowany"
    Pytanie czy to jest norma w tych upsach czy jest uszkodzony ?

  • 2. Data: 2015-03-04 11:45:12
    Temat: Re: APC smart 2000xli - częstotliwość
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >"rebootowany"
    >Pytanie czy to jest norma w tych upsach czy jest uszkodzony ?

    Jesli to jest 2000 RT
    http://www.apc.com/products/resource/include/techspe
    c_index.cfm?base_sku=SURT2000XLI

    To on jest on-line, a wiec przetwornica dziala caly czas i caly prad
    przez nia przechodzi.
    100W strat jest calkiem dobrym wynikiem, biorac pod uwage ze sinus na
    wyjsciu.

    Ten sinus chyba niezbyt dobry, skoro pierdolnik wariuje.
    Zreszta pomacaj - 100W to juz dosc cieply musi byc.

    J.

  • 3. Data: 2015-03-04 12:14:15
    Od: slonko <n...@s...com>

    W dniu 04.03.2015 o 11:45, J.F. pisze:

    > Jesli to jest 2000 RT
    > http://www.apc.com/products/resource/include/techspe
    c_index.cfm?base_sku=SURT2000XLI

    dokładnie ten sam

> [...]
    > wyjsciu.
    >

    > Ten sinus chyba niezbyt dobry, skoro pierdolnik wariuje.
    > Zreszta pomacaj - 100W to juz dosc cieply musi byc.

    No wlasnie to mnie niepokoi.
    Mam co prawda oscyloskop cyfr. siglenta - ale troche sie boje sprawdzac
    przebiegi 230v na tym upsie. Mozna z odłączonym od sieci upsem bez
    separacji ?

    Pomysl byl taki zeby ups chodzil w tandemie z agregatem i zasilal piec
    eko + elektronike domowa - ale ze wzgledu na ta sieczke na wyjsciu
    troche sie obawiam.

  • 4. Data: 2015-03-04 12:37:23
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    c_index.cfm?base_sku=SURT2000XLI

    > To on jest on-line, a wiec przetwornica dziala caly czas i caly prad przez

    Montowałem takiego 2 lata temu i mam poważne obawy czy on jest prawdziwy
    on-line. Nie miałem oscyloskopu aby to sprawdzić.
    Po zaniku zasilania klapie w nim przekaźnik i zdecydowanie zmienia się
    dźwięk buczenia.

    Ale ciągle działa i spełnia swoje zadanie zabezpieczania urządzeń przed
    zanikami i nagłymi zwyżkami napięcia zasilania.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2015-03-04 13:56:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości
> [...]

    >prawdziwy on-line. Nie miałem oscyloskopu aby to sprawdzić.
    >Po zaniku zasilania klapie w nim przekaźnik i zdecydowanie zmienia

    Dokladnie taki ?
    Bo APC przez dlugie lata mial awersje do on-line i chyba ich nawet nie
    robil.
    Robili za to AVR - takie offline ze zgrubna stabilizacja napiecia w
    sieci.

    No ale reklama zobowiazuje, to mysle ze on jest blizszy prawdziwego
    on-line niz dalszy.
    Chyba ze jeszcze jakis typ kombinowany - w razie dobrej sieci wlacza
    by-pass.

    >Ale ciągle działa i spełnia swoje zadanie zabezpieczania urządzeń
    >przed zanikami i nagłymi zwyżkami napięcia zasilania.

    Off-line tez spelniaja swoje zadanie.

    Tylko tu jest generator - bywa ze prad daje kiepski, off-line UPS
    stwierdza ze sie nie nadaje i przechodzi na akumulator.
    AVR byc moze by zadzialalo.

    J.

  • 6. Data: 2015-03-04 15:26:42
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    c_index.cfm?base_sku=SURT2000XLI

    > Dokladnie taki ?

    Ostatnie literki mogły się różnić, ale strona WWW, pdf i przedstawiciel APC
    zgodnie zeznawali, że on-line.

    > Bo APC przez dlugie lata mial awersje do on-line i chyba ich nawet nie
    > robil.

    Zbyt duża cena im wychodziła.

    > Robili za to AVR - takie offline ze zgrubna stabilizacja napiecia w sieci.

    Pietnaście lat temu miałem do czynienia z UPS-em tak przekombinowanym, że
    zasilacze impulsowe go wykładały. Stabilizacja napięcia wyjściowego UPS nie
    nadążała za zmianami poboru prądu zasilanych przetwornic (wynikającym ze
    zmiany napięcia zasilania).

    > No ale reklama zobowiazuje, to mysle ze on jest blizszy prawdziwego
    > on-line niz dalszy.
    > Chyba ze jeszcze jakis typ kombinowany - w razie dobrej sieci wlacza
    > by-pass.

    Tak zacząłem podejrzewać, ale bez oscyloskopu tego nie mam jak potwierdzić.

    > Off-line tez spelniaja swoje zadanie.

    Off-line przepuszcza większość śmieci na wyjście. W moim przykładzie było to
    kluczowe, ponieważ pewne typy rejestratorów CCTV wyłączały sie bez wyraźnej
    przyczyny, a inne działały bez problemu. Podejrzeniem były szpilki w
    zasilaniu pochodzące z sąsiedniej fabryczki.

    > Tylko tu jest generator - bywa ze prad daje kiepski, off-line UPS
    > stwierdza ze sie nie nadaje i przechodzi na akumulator.
    > AVR byc moze by zadzialalo.

    Jak pływa częstotliwość, albo napięcie z generatora ma masę harmonicznych,
    to AVR nie pomoże. Musi być naprawdę dobry UPS on-line, żeby przyjął takie
    zasilanie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2015-03-04 15:47:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >napięcia wyjściowego UPS nie nadążała za zmianami poboru prądu
    >zasilanych przetwornic (wynikającym ze zmiany napięcia zasilania).

    W tym przypadku raczej nie bylo przekombinowane, w reklamowkach
    napisane "stabilizuje", a czasem mozna sie doszukac "jak napiecie
    spadnie ponizej 200V, to przelaczaja na autotrafo i dodaja 15%".

    Dzieki czemu nawet przy 170V do sprzetu dochodzi napiecie w granicach
    normy ...

    >Jak pływa częstotliwość, albo napięcie z generatora ma masę
    >harmonicznych, to AVR nie pomoże. Musi być naprawdę dobry UPS
    >on-line, żeby przyjął takie zasilanie.

    twoje systemy CCTV. Bo wiele sprzetow obecnie jest odpornych.

    J.

  • 8. Data: 2015-03-04 16:11:49
    Od: slonko <n...@s...com>

    W dniu 04.03.2015 o 15:47, J.F. pisze:

    > twoje systemy CCTV. Bo wiele sprzetow obecnie jest odpornych.

    czyli konkluzja jaka jest - zdrowy i mozna uzywac (ten typ tak ma) czy
    walniety i bedzie psul sprzet ? :)

  • 9. Data: 2015-03-04 16:46:25
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]

    Przypomniałem sobie, że było to nazwale line-interactive. Producenta nadal
    nie pamiętam. :(

    > W tym przypadku raczej nie bylo przekombinowane, w reklamowkach napisane
    > "stabilizuje", a czasem mozna sie doszukac "jak napiecie spadnie ponizej
    > 200V, to przelaczaja na autotrafo i dodaja 15%".

    Przykład ten podałem jako ciekawostke, bez żadnego odniesienia do szacownej
    firmy APC.

    > Dzieki czemu nawet przy 170V do sprzetu dochodzi napiecie w granicach
    > normy ...

    > twoje systemy CCTV. Bo wiele sprzetow obecnie jest odpornych.

    Ostatniego zdania nie rozumiem, chyba coś wycięło.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2015-03-04 16:48:22
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "slonko" <n...@s...com> napisał w wiadomości

    > czyli konkluzja jaka jest - zdrowy i mozna uzywac (ten typ tak ma) czy
    > walniety i bedzie psul sprzet ? :)

    Jak dla mnie Twój opis wskazuje, że wszystko jest w porządku. Sinus nie jest
    idealny i niektóre mierniki głupieją.
    Sprawdź jak świeci żarówka albo jak działa jakieś tanie urządzenie z
    zasilaczem impulsowym.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba