  • 1. Data: 2015-03-03 15:48:33
    Temat: przetwornik a/c
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    szukam możliwości mierzenia sygnałów analogowych za pomoca raspberry pi. Nie ma on na
    pokładzie stosownego przetwornika, ale mozna sie skomunikowac po i2c lub spi.

    znalazłem cos takiego: http://botland.com.pl/moduly-rozszerzajace-raspberry
    -pi-2/2618-ads1015-przetwornik-adc-12-bitowy-4-kanal
    owy-i2c.html

    4 kanały akurat mi pasują, komunikacja po I2C.

    Macie propozycje czegos ciekawszego/tanszego/lepszego z powodu... ?

    b.

  • 2. Data: 2015-03-03 16:36:39
    Temat: Re: przetwornik a/c
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 03.03.2015 o 15:48, Budyń pisze:

    > Macie propozycje czegos ciekawszego/tanszego/lepszego z powodu... ?

    Zależy jakie masz wymagania co do rozdzielczości, dokładności, szybkości
    pomiaru. I miliona innych, równie ważnych parametrów. Ciężko doradzać w
    ciemno.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 3. Data: 2015-03-03 16:53:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 3 marca 2015 16:36:42 UTC+1 użytkownik butek napisał:
    > Zależy jakie masz wymagania co do rozdzielczości, dokładności, szybkości
    > pomiaru. I miliona innych, równie ważnych parametrów. Ciężko doradzać w
    > ciemno.

    Wymagania mam małe co do "rozdzielczości, dokładności, szybkości pomiaru".
    Potrzebuję stworzyc cos w rodzaju stacji meteorologicznej ale bez koniecznosci
    trzymania jakiejkolwiek klasy. Najgłupszy konwerter podejrzewam ze i tak jest za
    dobry dla czujników. Powiedzmy ze czujniki będą wisiały 5m od konwertera, jeżeli to
    ma jakiekolwiek znaczenie.

    b.

  • 4. Data: 2015-03-03 19:50:49
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 03.03.2015 16:53, Budyń pisze:

> [...]
    dobry dla czujników. Powiedzmy ze czujniki będą wisiały 5m od konwertera, jeżeli to

    No to lepszego nie potrzebujesz.
    Czyli chciałbyś znaleźć tańszy. 47 zł za gotową płytkę pasującą do RPi
    to nie jest dużo. Bierz i nie marudź.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2015-03-03 20:43:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 3 marca 2015 19:50:51 UTC+1 użytkownik Mario napisał:
    > No to lepszego nie potrzebujesz.
    > Czyli chciałbyś znaleźć tańszy. 47 zł za gotową płytkę pasującą do RPi
    > to nie jest dużo. Bierz i nie marudź.

    sie nie znam to pytam - no to biore jak mówią :-)
    No to pytanie dodatkowe - chciałbym mierzyc temperature rzedu 140stC (bardzo
    zgrubnie)
    Termopara czy cos innego? Jak to najprosciej zestawic?

    b.

  • 6. Data: 2015-03-03 21:56:06
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-03-03 o 20:43, Budyń pisze:

    > sie nie znam to pytam - no to biore jak mówią :-)
    > No to pytanie dodatkowe - chciałbym mierzyc temperature rzedu 140stC (bardzo
    zgrubnie)
    > Termopara czy cos innego? Jak to najprosciej zestawic?
    PT100+opornik, robisz dzielnik i mierzysz tym przetwornikiem, jak
    zgrubnie to
    wystarczy zasilić jak adc.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 7. Data: 2015-03-03 22:06:06
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 03.03.2015 20:43, Budyń pisze:

    > sie nie znam to pytam - no to biore jak mówią :-)
    > No to pytanie dodatkowe - chciałbym mierzyc temperature rzedu 140stC (bardzo
    zgrubnie)
    > Termopara czy cos innego? Jak to najprosciej zestawic?

    Przy maksymalnym wzmocnieniu PGA masz rozdzielczość 125 uV. Typowe
    termopary mają od 40 do 60 uV/C, tak wiec już na rozdzielczości masz ze
    3 stopnie. Dochodzi błąd związany z określeniem temperatury zimnego
    końca, który trzeba by też czymś mierzyć. Tak wiec pomiar rzeczywiście
    zgrubny z dokładnością nie lepszą niż 5 stopni. Faktycznie lepiej dać
    PT100.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2015-03-03 23:01:40
    Od: Wiosenny Oprysk <w...@g...com>

    W dniu 2015-03-03 o 20:43, Budyń pisze:

    > No to pytanie dodatkowe - chciałbym mierzyc temperature rzedu 140stC (bardzo
    zgrubnie)
    > Termopara czy cos innego? Jak to najprosciej zestawic?

    http://cn.newmaker.com/nmsc/u/2012/20127/art_img/201
    273110545055164.gif