  • 1. Data: 2006-08-21 20:30:43
    Temat: AS5617 - Czy to już koniec listy PL-rejected prefixes?
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej rozpoczyna postępowanie kontrolne,
    na podstawie art. 199 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo
    telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z poźn. zm.), wypełniania przez
    Telekomunikację Polską S.A., wynikającego z decyzji Prezesa UKE nr
    DRT-SMP-6072-1/05(37) z dnia 10 lipca 2006 r., obowiązku równego
    traktowania, o którym mowa w art. 36 ustawy Prawo telekomunikacyjne,
    polegającego na równym traktowaniu przedsiębiorców, przez zapewnienie takich
    samych warunków przesyłu pakietów protokołu internetowego (...) dla ruchu
    pomiędzy:

    - abonentami Telekomunikacji Polskiej S.A. (zwanej dalej TP S.A.)
    - przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi, będącymi jednocześnie użytkownikami,
    świadczącymi usługi portalu internetowego lub poczty elektronicznej lub
    komunikatora internetowego lub przesyłania sygnałów głosowych lub video w
    sieci Internet z wykorzystaniem łączy operatorów trzecich, od których TP
    S.A. nabywa usługę dostępu do Internetu,
    - użytkownikami innych przedsiębiorców telekomunikacyjnych, świadczącymi
[...]

    jak warunki stosowane przez TP S.A. wobec pozostałych przedsiębiorców
    udostępniających przez łącza powołanych operatorów trzecich dla abonentów TP
    S.A. usługi portalu internetowego lub poczty elektronicznej lub komunikatora
    internetowego lub przesyłania sygnałów głosowych lub video w sieci Internet.

    W związku z powyższym, zwracamy się z uprzejmą prośbą, do wszystkich
    zainteresowanych przedsiębiorców telekomunikacyjnych, o przekazywanie
    wszelkich informacji mogących mieć istotne znaczenie dla prowadzonej
    kontroli na adres e-mail: a...@u...gov.pl

    --
    TOM AS33868
    Załoga górki rozrządowej szerokie ma perspektywy,

  • 2. Data: 2006-08-21 20:47:02
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    eee, to już działa od jakiegoś czasu.
    To znaczy politechnika śląska wysłała mi 5617 via telia i działało
    normalnie, zresztą nie tylko nam.

    Marcin

  • 3. Data: 2006-08-21 22:58:55
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Marcin Kuczera napisał:
    > eee, to już działa od jakiegoś czasu.
    > To znaczy politechnika śląska wysłała mi 5617 via telia i działało
    > normalnie, zresztą nie tylko nam.

    Z Pionierem rzeczywiście jakiś czas jest spokój, ja tez dostaję od nich via
    Telia i działa dobrze. Bardziej zastanawia mnie co teraz będzie z GTS, CDP,
    Netią, itp, którzy dotychczas nie mieli żadnego wyboru i _musieli_ kupować
    dostęp do 5617 za ciężką kasę.

  • 4. Data: 2006-08-22 06:13:28
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    CDP,
    > Netią, itp, którzy dotychczas nie mieli żadnego wyboru i _musieli_ kupować

    nadal będą kupować, wyobraź sobie że wszyscy zleją tp i wezmą łącze od
    telii.
    TP zestawi sobie "nowy" 100Mbitowy link do telii i tym linkiem będzie
    wysyłać
    ruch do polskich ASów - oczywiście zero kreatywnej polityki kolejkowania,
    tylko
    interfejs będzie troche ograniczony....

    Marcin

  • 5. Data: 2006-08-22 07:20:03
    Od: kamil kapturkiewicz <"horizn/wytnij"@przytnij/neozdrada.pl\\.pl>

    Marcin Kuczera napisał(a):

> [...]
    > wysyłać
    > ruch do polskich ASów - oczywiście zero kreatywnej polityki kolejkowania,

    ale kazdy kij ma dwa konce. w takim ukladzie jakby wszyscy wchodzili do
    tpnetu przez te 100Mbit, to by dsle pozdychaly do konca, a i klienci neo
    byliby mniej zadowoleni z uslugi.

  • 6. Data: 2006-08-22 07:39:11
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Tue, 22 Aug 2006 09:20:03 +0200, użyszkodnik kamil kapturkiewicz
    <"horizn/wytnij"@przytnij/neozdrada.pl\\.pl> napisał:

    > ale kazdy kij ma dwa konce. w takim ukladzie jakby wszyscy wchodzili do
    > tpnetu przez te 100Mbit, to by dsle pozdychaly do konca, a i klienci neo
    > byliby mniej zadowoleni z uslugi.

    ...tyle że ci ostatni, złapani na 3letnie lojalki z ostatniej
    "magapromocji" nie mają wiele do gadania... :P

    płakać i płacić, a za rok płakać i płacić dwa razy więcej i tak do
    2009

  • 7. Data: 2006-08-22 11:31:17
    Od: kamil kapturkiewicz <"horizn/wytnij"@przytnij/neozdrada.pl\\.pl>

    Tomek Kruk napisał(a):

    > ...tyle że ci ostatni, złapani na 3letnie lojalki z ostatniej
    > "magapromocji" nie mają wiele do gadania... :P
    >
    > płakać i płacić, a za rok płakać i płacić dwa razy więcej i tak do
    > 2009

    co sprytniejsi poprzenosili by linie telefoniczne tam gdzie tpsa ma bmt ;]

  • 8. Data: 2006-08-22 17:40:33
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Tue, 22 Aug 2006 08:13:28 +0200 I had a dream that Marcin Kuczera
    <m...@l...usun-to.pl> wrote:
> [...]
    >wysyłać
    >ruch do polskich ASów - oczywiście zero kreatywnej polityki kolejkowania,

    Ale wtedy TPSA podpadnie pod omawiany papierek. I chciałbym, żeby płacili
    milion złotych za każdy dzień opóźnienia.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 9. Data: 2006-08-22 18:08:35
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

> [...]
    > wysyłać
    > ruch do polskich ASów - oczywiście zero kreatywnej polityki kolejkowania,

    Widzisz, dla większości dostawców treści bardziej krytyczny jest ruch
    w druga stronę (-> AS5617). A to już ciężko będzie tak zrobić, żeby
    jedno łącze do telii obsługiwało ruch z zagranicy a drugie tylko z
    polskich AS'ów. Znacz, w sumie się da, ale to już definitywnie oznacza
    właśnie "kreatywną politykę", na dodatek bardzo kreatywną. Zresztą, w drugą
    stronę będzie podobnie.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 10. Data: 2006-08-23 09:07:50
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > polskich AS'ów. Znacz, w sumie się da, ale to już definitywnie oznacza
    > właśnie "kreatywną politykę", na dodatek bardzo kreatywną. Zresztą, w

    jedyne co tu podpada to to że jedno łącze ma 2.5Gbit/s a 2gie 100Mbit i
    dlaczego
    akurat ta częsć klientów leci tym węższym.
    Bo to o co się czepiał UKE czyli degradacja ruchu w konfigach nie istnieje.
    Ale UKE nie czepiał się o to co i w jakich proporcjach kupuje TP od telii.

    Takie to tylko luźne dywagacje i przypuszczam ze gdyby nie Nowa Prezes
    to TP jakiś taki numer wykręciła by z przyjemnością.

    Marcin