  • 1. Data: 2016-07-26 09:25:22
    Temat: Abonament czy prepaid
    Od: Kris <k...@g...com>

    Bywały tu dyskusje na temat co się bardziej opłaca- abonament czy prepaid
    Ja akurat od 16stu już lat na dwóch numerach korzystam z oferty abonamentowej
    Wczoraj przedłużyłem córce umowę w T-Mobile ma jednym z tych numerów więc napisze jak
    wyszło
    Za kwotę 49,99 zł miesięcznie są nielimitowane rozmowy do komórkowych, smsy i mmsy
    oraz 4GB miesięcznie internetu
    Do tego telefon Huawei p8 lite za dopłatą 89zł
    Więc wychodzi tak: (49,99*24)+89=1288zł
    Telefon ten na dzisiaj mógłbym kopic za ok 800zł więc 1288-800=488
    488zł/24= ok20zł
    Więc te nielimitowane rozmowy do komórkowych, smsy i mmsy oraz 4GB miesięcznie
    internetu wychodzi za 20zł miesięcznie
    W prepaidzie za podobną kasę chyba ciężko uzyskać tyle samo na dzisiaj.

  • 2. Data: 2016-07-26 09:56:26
    Temat: Re: Abonament czy prepaid
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Więc te nielimitowane rozmowy do komórkowych, smsy i mmsy oraz 4GB
    >miesięcznie internetu wychodzi za 20zł miesięcznie

    30 zl za same uslugi ? Plus to, co wydzwoni na stacjonarne.

    >W prepaidzie za podobną kasę chyba ciężko uzyskać tyle samo na
    >dzisiaj.

    Pytanie podstawowe - a ile z tego corka naprawde potrzebuje ?

    https://virginmobile.pl/oferty/nowy-numer/bezlimitu
    Jakby to samo, za 29zl/mc, i ze stacjonarnymi, i jeszcze FB za darmo.

    A teraz jeszcze wakacyjna promocja - 10GB na mc kosztuje 9 zl.
    Albo np kupujesz pakiet minut bez limitu + 3GB za 25zl, a sms nie
    wysylasz :-)
    30 darmowych masz w pakiecie fremium, a w razie potrzeby mozesz 200
    dokupic za 3 zl.

    A telefon na ceneo od 739 zl, wiec wychodzi, ze przeplacasz o
    50-100zl.

    Ale i tak dobra oferta - od dawna taka byla, czy demobil sie
    zastanowil czemu tak duzo klientow traci ?

    J.

  • 3. Data: 2016-07-26 09:59:15
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-07-26 o 09:56, J.F. pisze:

    > A telefon na ceneo od 739 zl, wiec wychodzi, ze przeplacasz o 50-100zl.

    Za P8 Lite dałem 600 zł (kupowałem dla żony), nowa sztuka, ktoś
    sprzedawał właśnie pobrany z T-Mobile.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 4. Data: 2016-07-26 10:17:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości
    >Za P8 Lite dałem 600 zł (kupowałem dla żony), nowa sztuka, ktoś
    >sprzedawał właśnie pobrany z T-Mobile.

    To nazwijmy "unikalna okazja", choc wcale nie taka unikalna.
    Aby to bylo mozliwe, to ktos musi brac te abonamenty :-)

    Swoja droga ... chyba na tym stracil.
    Potrzebowal kredytu, czy tylu minut i GB sie w demobilu nie dostanie
    za 30 zl bez telefonu ?

    Tak co pewien czas sprawdzam ten rynek pod swoim malo wymagajacym
    katem i od paru lat oferty abonamentowe sa raczej niekorzystne.
    Choc bywaja dobre.
    Niedawno znajoma szukala, sobie telefon upatrzyla, a tu jak w
    kalejdoskopie - dzis dobra promocja w Plusie, ale do jutra, za trzy
    dni pojawia sie Orange, ale telefony wyszly, w za tydzien wraca do
    plusa - jeszcze lepsza ... no zwariowac mozna.

    A w dodatku coraz trudniej wyczytac co i za ile - wiec efekt taki, ze
    sie trzymam tego co mam :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-07-26 10:33:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lipca 2016 09:56:29 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > 30 zl za same uslugi ?
    Skąd 30zł tobie wyszło?
    >Plus to, co wydzwoni na stacjonarne.

    Z ciekawości zerknełem w bilingi 2 tel zarejstrowanych na mnie- w ostatnich 12mcach
    na stacjonarne było wykonane 6 połączeń(6szt żona, córka 0szt)
    > Pytanie podstawowe - a ile z tego corka >naprawde potrzebuje ?
    No właśnie wszystko- sporo dzwoni na komórki SMS też wysyła jak to małolata i net w
    telefonie. Do tej pory miała 0,5GB i czasami zbrakło.
    > A telefon na ceneo od 739 zl,
    "Z wysyłką od 755,00 zł";)

    > wiec wychodzi, ze przeplacasz o
    > 50-100zl.
    Nawet przyjmując że telefon można kupic za ok 600zł(ktoś niżej tak pisze)to wychodzi
    w granicach 25zł/mc za usługi. Pomijając że nie musze od razu całej kasy na tel
    wyładować tylko jest wliczony w comiesięczne opłaty

    > Ale i tak dobra oferta - od dawna taka byla,
    Poprzednie dwa lata też płaciłem 50zł jedyna różnica ze "no limit" był i na
    stacjonarne ale netu było mniej 0,5GB
    A i za 5zł miesięcznie dodatkowo była usługa "bezpieczne urządzenie"(2 razy się
    przydała) Teraz to kosztuje 15zł więc odpuściłem.
    >czy demobil sie > zastanowil czemu tak duzo >klientow traci ?
    Biorąc pod uwagę że nie musze cyklicznie doładowywać, szukać promocyjnych ofert,
    jakiś zdrapek ze sprite itp. to nawet gdybym przez te 24miesiące faktycznie
    przepłacił 100zł to dla mnie warto. Polecenie zapłaty ustawiona samo z konta schodzi,
    na meila faktura co miesiąc żebym zerknął czy wszystko gra.
    A i oczywiście tmobile przy przedłużaniu samo z siebie włączyło usługę "granie na
    czekanie" czy jakoś tak- kilka zł miesięcznie chcieli skroić ale wyłączyłem.

  • 6. Data: 2016-07-26 12:16:29
    Od: atm <...@v...pl>

    > Więc te nielimitowane rozmowy do komórkowych, smsy i mmsy oraz 4GB miesięcznie
    internetu wychodzi za 20zł miesięcznie
    > W prepaidzie za podobną kasę chyba ciężko uzyskać tyle samo na dzisiaj.

    Niedawno tez rozwazalem chwile ten temat gdy Play obnizyl ceny. Jednak
    gdy dodam do prepaida koszt Tidala (20zl miesiecznie) ktorego mam w
    pakiecie obecnie to wtedy oferta traci swoja atrakcyjnosc.

  • 7. Data: 2016-07-26 12:22:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Skąd 30zł tobie wyszło?

    49.90 razem, w tym 20 zl rata za telefon - tak to nazwijmy. Zostaje
    29.90 za rozmowy, sms i internet.

    >Z ciekawości zerknełem w bilingi 2 tel zarejstrowanych na mnie- w
    >ostatnich 12mcach na stacjonarne było wykonane 6 połączeń(6szt żona,
    >córka 0szt)

    Ze corka nie ma potrzeby dzwonic po stacjonarkach - to wierze, bo i po
    co.
    Ale mnie sie czasem zdarza. Do lekarza, do sklepu, do urzedu ... i
    pare zl do rachunku dochodzi :-)

    >No właśnie wszystko- sporo dzwoni na komórki SMS też wysyła jak to
    >małolata i net w telefonie. Do tej pory miała 0,5GB i czasami
    >zbrakło.

    Czyli powiedzmy ze 1GB by jej wystarczyl, a to zmienia postac rzeczy.

    O, tu ciekawostka - 1GB za darmo - ale nie chce mi sie czytac
    szczegolow:
    http://www.t-mobile.pl/pl/oferta_specjalna/internet-
    na-karte

    Niestety - IMO, oferta demobilu jest calkowicie nieczytelna ... i
    chocby to jest powodem, aby tam telefonu nie wybierac.
    Przynajmniej prepaid.

    >"Z wysyłką od 755,00 zł";)

    Nie mowie nie, choc czasem moze sie trafic odbior osobisty.

> [...]

    >Poprzednie dwa lata też płaciłem 50zł jedyna różnica ze "no limit"
    >był i na stacjonarne ale netu było mniej 0,5GB

    Otoz to, no i cena telefonu - to sie wszystko zmienia, raz lepiej, raz
    gorzej.
    Ja sie przez lata w Erze czulem klientem niepożądanym - na nasze
    wspolne szczescie jakos tak bylo ze jak sie umowa konczyla, to im sie
    cos odwidywalo i oferte dostawalem przyzwoita.

    >Biorąc pod uwagę że nie musze cyklicznie doładowywać,

    Musisz za to cyklicznie przelewac za faktury :-)

    >szukać promocyjnych ofert, jakiś zdrapek ze sprite itp. to nawet
    >gdybym przez te 24miesiące faktycznie przepłacił 100zł to dla mnie
    >warto.

    Nie mowie nie.
    Te zdrapki to niekoniecznie, ale kiedys mnie mnogosc roznych ofert tez
    zaczela meczyc - co chwila szukaj, jak tu dobrze wydac swoje pieniadze
    i nie przeplacic.
    No ale przeciez nie trzeba, mozna sie z gory nastawic ze doladujemy
    jak zwykle i najwyzej bedziemy przeplacac, tak jak co miesiac w
    abonamencie :-)

    >Polecenie zapłaty ustawiona samo z konta schodzi, na meila faktura co
    >miesiąc żebym zerknął czy wszystko gra.

    Ok, ale PZ bywa platne w niektorych bankach.

    >A i oczywiście tmobile przy przedłużaniu samo z siebie włączyło
    >usługę "granie na czekanie" czy jakoś tak- kilka zł miesięcznie
    >chcieli skroić ale wyłączyłem.

    Oni to akurat zawsze robia, na karte chyba tez.

    J.

  • 8. Data: 2016-07-26 12:46:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lipca 2016 12:22:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > 49.90 razem, w tym 20 zl rata za telefon - >tak to nazwijmy. Zostaje 29.90 za
    rozmowy, >sms i internet.
    Cena telefonu 750zł minus 89zł(płaciłem jednorazowo to "raty" wyniosą
    (750-89)/24=27zł
    > Ale mnie sie czasem zdarza. Do lekarza, do >sklepu, do urzedu ... i pare zl do
    rachunku >dochodzi :-)
    6zł miesięcznie mają dopłaty za nolimit do stacjonarnych
    > Czyli powiedzmy ze 1GB by jej wystarczyl, a to zmienia postac rzeczy.
    No tez nie bardzo. Jak jej zbrakło to 0,5gb to dokupywałem pakiet 1gb i wtedy ledwo
    stykło. Teraz więcej schodzi bo córka coraz częściej poza domem i mniej korzysta z
    wifi a więcej z danych. Obstawiam że te 4GB będzie ok. Aczkolwiek zalogowałem się na
    konto Tmobile i tam pisze że w mojej ofercie 4-7gb za 0zł. Ale konsultant gadał o 4GB
    więc te 7GB raczej w cenie nie ma. Wieczorkiem się upewnię
> [...]
    > wspolne szczescie jakos tak bylo ze jak sie umowa konczyla, to im sie
    > cos odwidywalo i oferte dostawalem przyzwoita.
    Przez 16lat ze dwa razy na coś reklamacje składałem i po mojej myśli załatwiali.
    Jedyny minus to że standardowe oferty przedłuzeniowe o kant dupy rozbić i trzeba
    wypowiedzenie składać i czekać na kontakt z Sekcji utrzymania Klienta. Oni już
    przyzwoicie ofertują.
    > Musisz za to cyklicznie przelewac za >faktury :-)

    Polecenie zapłaty od lat mam

    > No ale przeciez nie trzeba, mozna sie z gory nastawic ze doladujemy
    > jak zwykle i najwyzej bedziemy przeplacac, tak jak co miesiac w
    > abonamencie :-)
    Więc niech już jest ten abonament;)
    > Oni to akurat zawsze robia, na karte chyba tez.
    Najśmieszniejsze jest że już podczas rozmowy tel mówiłem żeby mi tego nie włączał to
    mówił że nie ma opcji- włączyć włącza ale podał kod jak to wyłączyć.

  • 9. Data: 2016-07-26 12:53:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-26 o 09:25, Kris pisze:
    > Więc te nielimitowane rozmowy do komórkowych, smsy i mmsy oraz 4GB miesięcznie
    internetu wychodzi za 20zł miesięcznie
    > W prepaidzie za podobną kasę chyba ciężko uzyskać tyle samo na dzisiaj.

    Czy to znaczy że przepłacam? :-)

    W formule rodzinnej mam 3 numery nolimit (również stacjonarne)
    + karta do tabletu
    + 10 giga netu na wszystkich
    + numer stacjonarny do obierania
    Płacę ok 110 zł

    PS. Bez smsowania bo to strasznie archaiczna usługa jest ;-)

  • 10. Data: 2016-07-26 13:14:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lipca 2016 12:53:41 UTC+2 użytkownik z napisał:
    internetu wychodzi za 20zł miesięcznie

    > Czy to znaczy że przepłacam? :-)
    >
    > W formule rodzinnej mam 3 numery nolimit (również stacjonarne)
> [...]
    Wygląda że masz drożej
    110/3= ok37zł
    > PS. Bez smsowania bo to strasznie archaiczna usługa jest ;-)
    Ja w życiu pewnie kilkadziesiąt smsów wysłałem ale córa tyle przez miesiąc wysyła.