  • 1. Data: 2016-07-22 14:48:52
    Temat: Prepaid przed i po 25 lipca 2016
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Tak kombinuję, że po 25 lipca przy zakupie startera prepaid trzeba
    będzie się zarejestrować od razu. Inaczej sprzedawca odmówi sprzedania
    startera. Czy po takim zakupie z rejestracją na miejscu będą działały
    promocje zachęcające do rejestracji, w rodzaju "500 zł i 50GB"?
    Czy też tego rodzaju bonusy przysługują tylko do tych kart SIM, które
    zostały zakupione przed 25 lipca?
    Czy do karty SIM zakupionej przed 25 lipca, ale aktywowanej po 25 lipca
    i zarejestrowanej po 25 lipca będą przysługiwały bonusy?

  • 2. Data: 2016-07-22 14:56:15
    Temat: Re: Prepaid przed i po 25 lipca 2016
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-22 o 14:48, Poldek pisze:

    > Tak kombinuję, że po 25 lipca przy zakupie startera prepaid trzeba
    > będzie się zarejestrować od razu. Inaczej sprzedawca odmówi sprzedania
    > startera.

    To nieprawda, więc wszystko dalej można wywalić.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-07-22 15:25:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Jul 2016 14:48:52 +0200, Poldek <p...@i...eu>
    wrote:
    > Tak kombinuję, że po 25 lipca przy zakupie startera prepaid trzeba
    > będzie się zarejestrować od razu. Inaczej sprzedawca odmówi
    sprzedania
    > startera.

    Skąd się bierze ta paranoja "niemożności sprzedaży" startera bez
    rejestracji?? Dlaczego w ogóle która uważa, ze będzie się płacić za
    kartę sim?
    Myśleć trochę! Starter w chwili sprzedaży będzie bezużytecznym
    kawałkiem plastiku. Dlaczego ktoś miałby komuś zabraniać handlowania
    bezużytecznym kawałkiem plastiku??
    Dopiero jak ktoś po zakupie postanowi ten kawałek plastiku
    wykorzystać np. jako karta sim będzie się (to) musiał zarejestrować.

    Po tej zmianie sprytny operator (który chciałby przy okazji zarobić)
    powinien karty sim rozdawać za darmo, tak jak to robią w
    Kirgistanie, płaci się dopiero przy rejestracji.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2016-07-22 15:28:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-07-22 o 14:56, Liwiusz pisze:

    > To nieprawda, więc wszystko dalej można wywalić.

    Dzięki za merytoryczny wkład, nie mniej jednak

    "W związku z wejściem w życie 25 lipca 2016 r. ustawy o działaniach
    antyterrorystycznych, aby korzystać z usług telekomunikacyjnych na kartę
    wymagane jest podanie danych operatorowi.

    Po 25 lipca 2016 rejestracja numeru będzie wymagana od razu po zakupie
    startera..."

    Cytat pochodzi ze strony
    http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow.cfg/php.exe/e
    nduser/std_adp.php?p_faqid=2817&p_created=1148893048
    &p_sid=BehQrnDm&p_accessibility=0&p_lva=&p_sp=cF9zcm
    NoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9Ni
    ZwX3Byb2RzPTAmcF9jYXRzPSZwX3B2PSZwX2N2PSZwX3BhZ2U9MS
    ZwX3NlYXJjaF90ZXh0PXJlamVzdHJhY2ph&p_li=&p_topview=1

  • 5. Data: 2016-07-22 15:33:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-07-22 o 15:25, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Po tej zmianie sprytny operator (który chciałby przy okazji zarobić)
    > powinien karty sim rozdawać za darmo, tak jak to robią w Kirgistanie,

    Nieistotne.
    Chodzi o to, czy kupując/biorąc za darmo/dostając starter z dopłatą po
    25 lipca będzie można skorzystać z promocji typu "500 zł i 50GB w
    nagrodę za rejestrację".
    Jeżeli rejestracja i tak będzie obowiązkowa - bo inaczej nie skorzystamy
    z usług - to dawanie nagrody za rejestrację w postaci 30 dni korzystania
    za free traci sens z punktu widzenia operatora.

  • 6. Data: 2016-07-22 15:48:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-22 o 15:33, Poldek pisze:

    > Nieistotne.
    > Chodzi o to, czy kupując/biorąc za darmo/dostając starter z dopłatą po
    > 25 lipca będzie można skorzystać z promocji typu "500 zł i 50GB w
    > nagrodę za rejestrację".

    Poczekaj do 25.07 i sprawdź, po co zadajesz głupie pytania?
    Promocja, jak każda, jest do odwołania.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2016-07-22 15:50:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-22 o 15:28, Poldek pisze:

> [...]
    ZwX3Byb2RzPTAmcF9jYXRzPSZwX3B2PSZwX2N2PSZwX3BhZ2U9MS
    ZwX3NlYXJjaF90ZXh0PXJlamVzdHJhY2ph&p_li=&p_topview=1

    Otóż to, zatem nieprawdą jest to, co piszesz (o braku możliwości sprzedaży).

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2016-07-22 15:55:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-07-22 o 15:25, Marek pisze:
    [...]
> [...]
    >skorzystamy z usług - to dawanie nagrody za rejestrację w postaci 30
    >dni korzystania za free traci sens z punktu widzenia operatora.

    Dokladnie ... ale sa w tym male kruczki:
    -przez pare miesiecy ciagle bedzie mozna oferowac bonus za rejestracje
    u nas ... i przy okazji przeniesc numer do swojej sieci :-)
    Potem juz wszystkie beda zarejestrowane ... ale w zasadzie co stoi na
    przeszkodzie, zeby klienta zwabic pod pozorem rejestracji jeszcze raz
    ? :-)

    -wczesniej posiadany numer trzeba bedzie zarejestrowac lub wylaczyc do
    lutego ... to sie moze operatorowi oplacac dac bonusik i zatrzymac
    klienta, niz pozegnac sie z nim na dobre.

    -jesli taki jednorazowy bonus przyciaga klienta, to czemu nie oferowac
    nadal ?
    A przy okazji podsunie mu sie umowe do podpisu i po miesiacu
    przypomni, ze "klient zobowiazal sie do utrzymania aktywnego numeru
    przez 3 miesiace".
    I kara umowna, a wszelkie dane do pozwu juz mamy :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-07-22 16:17:28
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-07-22 o 15:28, Poldek pisze:
    > Po 25 lipca 2016 rejestracja numeru będzie wymagana od razu po zakupie
    > startera..."

    A kto by chciał podawać w kiosku swoje dane osobowe.

    --
    animka

  • 10. Data: 2016-07-22 17:10:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    wrote:
> [...]
    >Myśleć trochę! Starter w chwili sprzedaży będzie bezużytecznym
    >kawałkiem plastiku. Dlaczego ktoś miałby komuś zabraniać handlowania

    A jednak dopalaczy "kolekcjonerskich" sprzedawac juz nie wolno, mimo,
    ze tez bezuzyteczne :-)

    Sprzedawac bedzie mozna.
    Ale jak bede musial pojsc do placowki operatora, aby zarejestrowac, to
    po cholere mam kupowac gdzie indziej ?
    Kupie sobie u operatora. Albo nie kupie wcale, skoro placowka
    operatora 10 km dalej, a on np czynny do 18-tej.

    A "gdzie indziej" wycofa sie ze sprzedazy, skoro towar nie schodzi.
    Albo i nie wycofa, bo skoro doladowania sie sprzedaja, to tych pare
    starterow mozna miec gdzies w szafie.

    Tak byc nie musi, bo rejestrowac moze i sprzedawca, ale bedzie to
    wymagalo stworzenia odpowiedniej infrastruktury ... w sumie czemu nie,
    skoro "kazdy ma smartfona", to moze i tych pare danych wpisac i wyslac
    z byle kiosku.
    Tylko kolejki im sie wydluza, odpowiedzialnosc wzrosnie ... sie
    wycofaja, albo wieksza prowizje od sprzedazy umowia.

    >Po tej zmianie sprytny operator (który chciałby przy okazji zarobić)
    >powinien karty sim rozdawać za darmo, tak jak to robią w
    >Kirgistanie, płaci się dopiero przy rejestracji.

    Moze, ale zawsze to koszta jakies. A klient moze wcale nie przyjdzie
    zarejestrowac.
    A skoro przyjsc i tak musi, to wtedy mozna mu karte dac, po co ponosic
    koszta.

    Wiec pytanie - wiecej sie zarobi zwabiajac klientow przez wcisniecie
    im SIM i mowiac "teraz musi pan/i tylko zarejestrowac", czy wiecej
    straci na masowym wyrzucaniu tychze.

    Ale przeciez wcale nie trzeba rozdawac SIM, mozna rozdac ulotki.
    Sama ulotka moze nie zacheci, ale jakby tak rozdawac z numerem
    telefonu ?
    I dopiskiem - oferta wazna 2 tygodnie, potem numer przepada ?

    J.