  • 11. Data: 2012-02-20 10:49:39
    Temat: Re: Abonament - sprawy techniczne
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 20-02-2012 o 11:18:02 Bydlę <p...@g...com> napisał(a):

    > że coroczny podatek od posiadania urządzenia ma jakikolwiek sens?

    Dzięki zakodowaniu TVP, podatek od telewizora można by zastąpić normalną
    opłatą za odbiór kanałów. I dlatego tak nie będzie.

    --
    SW3
    ----

  • 12. Data: 2012-02-20 10:54:27
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-02-20 11:47, Robert_J pisze:

    > Albo wykupiła najtańsze pakiety kablówek lub platform cyfrowych ;-)

    to akurat dla tvp byłoby najprostsze, bo niemal 100% ściągalności.
    myślę że jakby było możliwe to by z tego skorzystali, bo opłata
    scedowana była by na dostawcę, a odbiory płaciliby o te kilkanaście zł
    więcej.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 13. Data: 2012-02-20 12:22:26
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > myślę że jakby było możliwe to by z tego skorzystali, bo
    > opłata scedowana była by na dostawcę, a odbiory płaciliby

    Przecież takie plany już były, na szczęście nie wypaliły.
    Potem były zakusy żeby Zakłady energetyczne doliczały to do
    prądu :-). TVP chwyta się wszelkich sposobów żeby zwiększyść
    ściągalność, póki co okazują się niezgodne z prawem. Ale
    znając życie zmienią prawo i nagle te sposoby okażą się
    zgodne :-)

  • 14. Data: 2012-02-20 13:08:36
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-20 11:49:39 +0100, SW3 <s...@p...fm> said:

    > Dzięki zakodowaniu TVP, podatek od telewizora można by zastąpić

    A potrafisz uzasadnić konieczność istnienia podatku od urządzenia, czy
    płacenia za reklamy?

    --
    Bydlę

  • 15. Data: 2012-02-20 13:43:57
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 20-02-2012 o 14:08:36 Bydlę <p...@g...com> napisał(a):

    > A potrafisz uzasadnić konieczność istnienia podatku od urządzenia, czy
    > płacenia za reklamy?

    Czy ja gdzieś pisałem o takiej konieczności?
    Wątkotwórca (o ile dobrze zrozumiałem) też nic takiego nie pisał.

    Dla jasności: Uważam, że podatek od telewizora powinien zostać
    zlikwidowany a TVP jak normalna firma powinna się utrzymywać z reklam lub
    opłat abonamentowych od tych, którzy zechcą dobrowolnie zapłacić za jej
    ofertę.

    --
    SW3
    ----

  • 16. Data: 2012-02-20 13:47:18
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 20-02-2012 o 13:22:26 Robert_J <d...@g...pl> napisał(a):

    > Przecież takie plany już były, na szczęście nie wypaliły. Potem były
    > zakusy żeby Zakłady energetyczne doliczały to do prądu :-)

    Naprawdę nie rozróżniasz płacenia TVP za dostęp do jej programów od
    płacenia TVP za posiadanie elektryczności w domu?

    --
    SW3
    ----

  • 17. Data: 2012-02-20 14:12:04
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Naprawdę nie rozróżniasz płacenia TVP za dostęp do jej
    > programów od płacenia TVP za posiadanie elektryczności w
    > domu?

    A Ty naprawdę nie potrafisz czytać ze zrozumieniem?

  • 18. Data: 2012-02-20 14:13:58
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Potem były zakusy żeby Zakłady energetyczne doliczały to
    > do prądu :-)

    Owszem, można się przyczepić na siłę do zdania które
    napisałem. Ale średnio rozgarnięty człowiek zapewne by
    zrozumiał, że miałem na myśli doliczanie abo RTV do rachunku
    za energię elektryczną.

  • 19. Data: 2012-02-20 15:04:14
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-20 14:43:57 +0100, SW3 <s...@p...fm> said:

    > nia, czy
    >
    > Czy ja gdzieś pisałem o takiej konieczności?

    Tak, pozwól, że cię zacytuję:

    On 2012-02-20 11:49:39 +0100, SW3 <s...@p...fm> said:

    > Dzięki zakodowaniu TVP, podatek od telewizora można by zastąpić
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Nawet podkreśliłem. :-)

    > Wątkotwórca (o ile dobrze zrozumiałem) też nic takiego nie pisał .

    Pozwól, że zacytuję:

    On 2012-02-17 20:49:38 +0100, Robert Wańkowski <r...@w...pl> said:

    > Pytam w kontekście słabej ściągalności abonamentu.
    > Jeżeli można by kodować to dlaczego nie wprowadzono tego? Ten kto do
    > tej pory płaci to nadal by płacił.
    > A pewnie część z niepłacących jednak by chyba przeszła na Jasną Stronę
    > Mocy. :-)

    Skoro chce, by więcej osób płaciło podatek, to nie jest jego
    przeciwnikiem, a orędownikiem.

    > Dla jasności: Uważam, że podatek od telewizora powinien zostać
    > zlikwidowany a TVP jak normalna firma powinna się utrzymywać z rekla m

    O, to mamy bardzo podobne poglądy na tę sprawę.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 20. Data: 2012-02-20 15:06:09
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-20 15:13:58 +0100, "Robert_J" <d...@g...pl> said:

    > Owszem, można się przyczepić na siłę do zdania które napisałem. Ale
    > średnio rozgarnięty człowiek zapewne by zrozumiał, że miałem na myśli
    > doliczanie abo RTV do rachunku za energię elektryczną.

    Tyle, że to nie miało być _doliczanie_ zainteresowanym, a pobieranie
    tego podatku od wszystkich, którzy (umowa) korzystają z prądu.
    ;>

    --
    Bydlę