  • 1. Data: 2016-10-05 15:41:25
    Temat: Absurd z rejestracją :]
    Od: Hinek <h...@f...pl>

    Odkryłem kolejny absurd przy rejestracji pojazdu!

    A było tak:
    Po 9 latach od kupna pojazdu postanowiłem go
    przerejestrować..Ponieważ jest to pojazd zabytkowy w
    częściach i niekompletny musiałem z niesmakiem
    popełnić przestępstwo i zrobić na lewo przegląd...
    No trudno. Nie było innego wyjścia.
    Teraz już pójdzie wszystko bez problemu pomyślałem.
    Myliłem się :)

    Złożyłem co trzeba, dostałem tablice i tymczasowy
    dowód i po miesiącu poszedłem po odbiór stałego d.r.
    Odsiedziałem swoje i idę do Pani:

    ja: Proszę, oto tymczasowy d.r. i dowód osobisty
    Pani: Poproszę jeszcze polisę OC
    ja: ???
    Pani: Taki wymóg, musimy informować UFG jeśli pojazd
    jest nieubezpieczony.
    ja: No to proszę sprawdzić.
    Pani: To poproszę polisę
    ja: Nie wziąłem. Proszę sprawdzić przez internet.
    Pani: Nie mamy internetu (!!!!)
    ja: Ja mam internet, w kieszeni! - i sięgam po smartfona.
    Pani: Muszę mieć na papierze.
    ja: Przecież samemu się te potwierdzenie drukuje..
    Mogę sobie wydrukować co chcę i jak pani sprawdzi
    czy to prawda?
    Pani: Takie przepisy.
    ja: Dobrze. W takim razie rezygnuję z przerejestrowania.
    Nie mam ochoty przychodzić jeszcze raz..
    Pani: Nie może pan zrezygnować.
    ja: Dlaczego?
    Pani: Bo pojazd już jest w systemie i nie można go
    go usunąć. Może go pan wyrejestrować po dostarczeniu
    zaświadczenia ze stacji demontażu pojazdów.
    ja: To urząd niech sobie ten dowód rejestracyjny wsadzi..
    Pani: Zostanie powiadomiony UFG o braku polisy.

    No i wyszedłem. Na chwilę obecną nie mam ani dowodu rejestracyjnego,
    ani karty pojazdu. Zobaczę, czy UFG zacznie mnie ścigać.
    Mam czas.

    --
    Hinek

  • 2. Data: 2016-10-05 15:54:09
    Temat: Re: Absurd z rejestracją :]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >częściach i niekompletny musiałem z niesmakiem
    >popełnić przestępstwo i zrobić na lewo przegląd...

    No i urzad ma czarno na bialym, ze w dniu xxx pojechales
    nieubezpieczonym pojazdem na przeglad.

    Radze sie dogadac z jakims posiadaczem lawety, PJ odpowiedniej
    kategorii i winietki dla samochodow ciezarowych.
    Czy winietek juz nie ma ?

> [...]
    > go usunąć. Może go pan wyrejestrować po dostarczeniu
    > zaświadczenia ze stacji demontażu pojazdów.

    Jak sama nazwa wskazuje - od chwili wpisania do rejestru pojazd jest
    zarejestrowany ...

> [...]
    >No i wyszedłem. Na chwilę obecną nie mam ani dowodu rejestracyjnego,
    >ani karty pojazdu. Zobaczę, czy UFG zacznie mnie ścigać.

    Ale nie wiem czy slusznie. Bo UFG chyba maja obowiazek powiadomic mimo
    wszystko, a DR i ksiazke chyba powinni wydac mimo braku OC (i
    powiadomic UFG).

    J.

  • 3. Data: 2016-10-05 15:55:26
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *Hinek* napisał(-a):

    [...]
    > Po 9 latach od kupna pojazdu postanowiłem go
    > przerejestrować..Ponieważ jest to pojazd zabytkowy

    Zółte tablice? Jeśli tak, to było Pani powiedzieć żeby się bodła (nie ma
    obowiązku ubezpiecznia takich pojazdów)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2016-10-05 16:03:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    Hinek wrote:

> [...]
    > Pani: Poproszę jeszcze polisę OC
    > ja: ???
    > Pani: Taki wymóg, musimy informować UFG jeśli pojazd

    ??? od kiedy dotyczy to zabytku?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2016-10-05 16:18:33
    Od: Hinek <h...@f...pl>

    W dniu 05.10.2016 o 15:54, J.F. pisze:

    > No i urzad ma czarno na bialym, ze w dniu xxx pojechales
    > nieubezpieczonym pojazdem na przeglad.

    Przecież przez te 9 lat opłacałem OC i nie mam z
    tym żadnego problemu. Bez problemu można ubezpieczyć
    pojazd na dowód rej. poprzedniego właściciela i na
    swoje nazwisko.
    W tej sprawie może mnie UM i UFG w dupę pocałować.

    --
    Hinek

  • 6. Data: 2016-10-05 16:24:50
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > W tej sprawie może mnie UM i UFG w dupę pocałować.

    amen. nienawidzę biurwokracji.

  • 7. Data: 2016-10-05 17:09:43
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > zolte tablice?

    jak to wlasciwie jset z autami na zoltych...
    nie ma obowiazku ubezpieczac, ale wtedy strach jezdzic...?
    czy tez
    ubezpiecza sie - jak chcesz jezdzic - jakos specjalnie niskie stawki, czy
    jak to jest?
    chodzi mi o mit/fakt ze zoltych OC nie dotyczny....
    coklwiek to znaczy

  • 8. Data: 2016-10-05 17:29:45
    Od: m...@w...pl

    > Hinek

    A nie pomyslales by po prostu pojsc tam raz jeszcze z wydrukowanym OC?

    Tak po porostu.

  • 9. Data: 2016-10-05 18:20:45
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Hinek" <h...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pani: Muszę mieć na papierze.
    > ja: Przecież samemu się te potwierdzenie drukuje..
    > Mogę sobie wydrukować co chcę i jak pani sprawdzi

    Trzeba było przy niej położyć smartfon na ksero i zrobić odbitkę ekranu -
    będzie potweirdzenie na papierze.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2016-10-05 19:01:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-10-05 o 15:41, Hinek pisze:

    > Ponieważ jest to pojazd zabytkowy w
    > częściach i niekompletny musiałem z niesmakiem
    > popełnić przestępstwo i zrobić na lewo przegląd...

    Posiadasz raczej pojazd historyczny a nie zabytkowy, to dosyć istotna
    różnica. Ale jak ma więcej jak 40 lat, to nie musisz posiadać OC jeżeli
    nie poruszasz się po progach publicznych.