  • 1. Data: 2010-12-27 23:26:34
    Temat: Akumulator DELKOR lub PUMA - gdzie w okolicach Bytomia, Katowic lub miast ościennych kupię
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Pytanie jak w temacie. Potrzebuję akumulatora 55 Ah i nie chcę obecnego
    delkora wymienić na nic gorszego czyli tylko inny delkor.
    Gdzie w centrum GOPu kupię taki akumulator, najlepiej bez zamawiania,
    oczekiwania itd, po prostu wejdę do sklepu i wyjdę z aku.
    --
    Jackare

  • 2. Data: 2010-12-28 00:11:06
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Jackare pisze:
> [...]
    > Gdzie w centrum GOPu kupię taki akumulator, najlepiej bez zamawiania,
    > oczekiwania itd, po prostu wejdę do sklepu i wyjdę z aku.
    a varta, bosh albo fiamm nie mogą byc?

    ToMasz

  • 3. Data: 2010-12-28 00:17:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ToMasz,

    Tuesday, December 28, 2010, 12:11:06 AM, you wrote:

    > a varta, bosh albo fiamm nie mogą byc?

    A miałes kiedyś Delkora? Bo ja miałem i wiem, co to jest. I też bym
    się chętnie dowiedział, gdzie taki kupić.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2010-12-28 00:20:55
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > a varta, bosh albo fiamm nie mogą byc?

    no właśnie nie za bardzo. Szukam delkora lub pumy w okolicy mego miejsca
    zamieszkania...
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-12-28 00:25:38
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > A miałes kiedyś Delkora? Bo ja miałem i wiem, co to jest. I też bym
    > się chętnie dowiedział, gdzie taki kupić.
    No właśnie. Kto ma lub miał delkora wie o co chodzi.

    Jest w Pruszkowie na www.sklepakum.pl PUMA jako marka delkora ze wszystkimi
    deklarowanymi parametrami niezawodności, wydajności i bezobsługowości (np
    CCA 500 A tak samo jak w moim) ale o ile to możliwe chciałbym kupic na
    miejscu a nie wysyłkowo....
    Jak się nie da na miejscu wtedy trudno - kupię wysyłkowo.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2010-12-28 00:54:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jackare,

    Tuesday, December 28, 2010, 12:25:38 AM, you wrote:

    > No właśnie. Kto ma lub miał delkora wie o co chodzi.

    Ja napiszę tylko tyle - Delkor miał już 9 lat, gdy padło mi sprzęgło.
    Do domu 100 km a pod koniec drogi jeszcze korek na moście na Odrze pod
    Opolem (obok Makro - dla znających trasę). Bez problemów odpalałem na
    pierwszym biegu pod górkę... Parę miesięcy później wyzionął ducha.
    Ostatnie odpalenie resztą energii przed wjazdem na halę warsztatu.

    Zmieniłem na Centrę - niech szlag najjasniejszy trafi przepłacone
    badziewie z zielonym oczkiem, które w lecie zakręcić silnikiem nie
    potrafi. W Delkorze zielone oczko widziałem może raz, na samym
    początku a wytrzymał ponad 9 lat. Centrę przekląłem po 3 latach
    wiecznego doładowywania. Teraz mam włożone jakieś najtańsze Daewoo i
    działa o niebo lepiej o Centry. Ale to już inna bajka.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2010-12-28 10:51:09
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    > No właśnie. Kto ma lub miał delkora wie o co chodzi.

    A właśnie jakąś godzinę temu odpalałem silniczek, a właśnie mam aku Delkor,
    od wczoraj wieczorem jest -14 stopni, i w ogóle nie chciał kręcić... aż
    nagle silnik zaczął pracować. Tzn. jak normalnie jest chłe chłe chłe chłe
    wrrrr to dziś było od razu wrrrr ;-)

    --
    pzdr, Eli

  • 8. Data: 2010-12-28 12:20:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 00:54:38 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    >Do domu 100 km a pod koniec drogi jeszcze korek na moście na Odrze pod
    >Opolem (obok Makro - dla znających trasę). Bez problemów odpalałem na

    Ale czy wy nie przesadzacie z tym wychwalaniem ?
    To zapewne zwykly akumulator rozruchowy, taki sam jak setki innych, co
    najwyzej zrobiony zgodnie z regulami sztuki (akumulatorowej, nie
    marketingowej)/

    Kupcie sobie exide Maxxima, bedziecie sie mieli czym podniecac :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-12-28 23:23:36
    Temat: Re: Akumulator DELKOR lub PUMA - gdzie w okolicach Bytomia, Katowic lub miast o?ciennych kupię
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > To zapewne zwykly akumulator rozruchowy, taki sam jak setki innych, co
    > najwyzej zrobiony zgodnie z regulami sztuki (akumulatorowej, nie

    Może i zwykły. Mój jest taki zwyczajny z białą obudową, czrnym deklem i
    naklejką. Ale za to jaki doskonały.......To jest akumulator wytwarzany przez
    Delkor Corporation - dywizję GM lub na zlecenie GM. Amerykański lub
    koreański - tego nie wiem.
    Jest absolutnie bezobsługowy - w ogóle nie ma dostępu do cel z
    elektrolitem.Nie wylewa się i nie reaguje na zmiany pozycji.
    technologia z dodatkiem wapnia - ma to jakieś znaczenie dla wydajności i
    trwałości - nie wiem dokładnie (centra w linii futura chwali się tą
    technologią)
    Ma dobre parametry. W przypadku mojego aku 55 Ah prąd rozruchowy CCA wynosi
    500 A dla -18 st C
    A behawioralnie:
    Mój akumulator ma już 7,5 roku i jednak ma się całkiem nieźle. Myślałem że
    nawalił, ale w tym wieku blisko dwa tygodnie na mrozie w nieodpalanym
    samochodzie zrobiły swoje. Wystarczyło podładować i kręci jak głupi. Te
    akumulatory są montowane w markach koreańskich- w moim przypadku w
    hyundai'u, z przeglądu netu wiem ze były też montowane w daewoo. Pewnie tez
    są montowane w amerykańskich bo delkor co to podobno gigant akumulatorowy
    Wystarczy przeglądnąć net - same rewelacyjne i pochlebne opinie użytkowników
    i tylko jeden aspekt negatywny - gdzie go kupić ?
    jak już pisałem -znalazłem sklep internetowy w Pruszkowie a akumulatorami
    marki PUMA produkowanymi przed delkor. 55Ah kosztuje tam 350 zł, więc biorąc
    pod uwagę zalegające internet stosy peanów na cześć tych baterii - chyba
    całkiem niedrogo.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2010-12-29 00:55:33
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@nie_warto.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > marki PUMA produkowanymi przed delkor. 55Ah kosztuje tam 350 zł, więc
    > biorąc pod uwagę zalegające internet stosy peanów na cześć tych baterii -

    He, he, he... Pół darmo ;-)

    A już tak poważnie... Akumulator o podobnych parametrach, bez problemu można
    kupić za ok. 200zł. Nawet jeżeli wytrzyma tylko połowę z tych 7 lat, to i
    tak wychodzi podobnie cenowo, a każdy kolejny rok działania, to czysty zysk
    ;-) Naprawdę warto zamrażać gotówkę w akumulatorze? Za te pieniądze można
    kupić aku o poj. ok. 70Ah i prądzie rozruchu 600-700A, ten to dopiero by
    kręcił ;-) Zakładam jednak, że miejsca może pod maską brakować.

    Ja też staram się kupić produkt w danej kategorii jak najlepszy, ale
    przepłacanie o 100% za podobne parametry, to już chyba lekka przesada...