  • 1. Data: 2010-12-27 16:54:41
    Temat: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    Za wp.pl:
    "Drogówka już szykuje nowy bat na kierowców. Chcą zaostrzyć
    i usprawnić pomiar prędkości na autostradach. Mają się tam
    pojawić kamery i czujniki, dzięki którym kierowcy nie unikną
    kary nawet za najmniejsze przekroczenie prędkości. Pomysł
    jest banalnie prosty. Chodzi bowiem o pomiar średniej
    prędkości przejechanego odcinka autostrady. Samochód jest
    rejestrowany przy wjeździe, jeśli na bramce wyjazdowej
    pojawił się zbyt wcześnie, kierowca może otrzymać mandat.
    Nie ma przeszkód prawnych do uruchomienia takiego systemu
    kontroli prędkości. Potrzebne są tylko środki na zakup i
    instalację odpowiedniej aparatury. O tym rozwiązaniu myśli
    już GTC na trasie z Gdańska i Stalexport Autostrada
    Małopolska na odcinku Katowice - Kraków. Zmian nie chce
    wprowadzać Autostrada Wielkopolska. Co ciekawe nad podobnym
    rozwiązaniem zastanawia się również Generalna Dyrekcja Dróg
    Krajowych i Autostrad. Nowy system miałby obowiązywać nie
    tylko na drogach ekspresowych, ale również przy przejazdach
    przez niewielkie miejscowości. "

    Robert J.

  • 2. Data: 2010-12-27 16:59:48
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ekspresowych, ale również przy przejazdach przez niewielkie miejscowości.

    Bardzo mądre rozwiązanie, bo przecież często te autostrady muszą być
    remontowane, a kierowcy zapier.....ą jak wariaci po 80 czy nawet 100km/h,
    kiedy na całym odcinku jest ograniczenie do 40km/h.
    Karć kierowców ile się tylko da i nawet nioe folgować o 1km/h.

  • 3. Data: 2010-12-27 17:09:39
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Bardzo mądre rozwiązanie, bo przecież często te autostrady
    > muszą być remontowane....

    Mnie zastanawia inna rzecz, a właściwie kilka rzeczy:
    1. Jeśli autostrada czy inna droga jest remontowana i jakiś
    odcinek nie da się jechać szybko to wtedy można bezkarnie
    "nadrobić" bo średnia będzie akurat ;-). Postoi parę minut
    na "wahadle", a potem depnie do 180 i będzie git. Bo nie
    wierzę że na czas remontów ktoś to będzie przeprogramowywał.
    Nie nadążyliby z tym ;-)))
    2. Czy aby rzeczywiście jest to zgodne z prawem, bo ja
    osobiście mam wątpliwości.
    3. Jak ten system zacznie działać to może okazać się, że w
    zasadzie każdy na autostradzie i expresówce przekracza
    prędkość :-). Jak wtedy egzekwować mandaty? Z tego co
    zrozumiałem to będzie system rozpoznający nr rej., a nie
    fotoradar, więc nie będzie zdjęcia kierowcy. Już widzę jak
    właściciel po pół roku (bo do 180 dni chcą wydłużyć czas na
    poszukiwanie sprawcy wykroczenia) pamięta kto prowadził jego
    auto ;-)))

  • 4. Data: 2010-12-27 17:20:55
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    (...)
> [...]
    > pół roku (bo do 180 dni chcą wydłużyć czas na poszukiwanie sprawcy
    > wykroczenia) pamięta kto prowadził jego auto ;-)))

    Właściciel samochodu dostanie mandat, jak zwykle w takich sytuacjach.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 5. Data: 2010-12-27 17:29:35
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2010-12-27 16:54, Robert_J pisze:
> [...]
    > pomiar prędkości na autostradach. Mają się tam pojawić kamery i
    > czujniki, dzięki którym kierowcy nie unikną kary nawet za najmniejsze

    Dzisiaj słyszałem w radiu, że na zakopiance juz to testuja. Tutaj mozna
    zobaczyc;
    http://www.cat-traffic.pl/travel.php

  • 6. Data: 2010-12-27 17:45:35
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Dzisiaj słyszałem w radiu, że na zakopiance juz to
    > testuja. Tutaj mozna zobaczyc;

    Akurat na zakopiance to mogą sobie testować do us....
    śmierci, jak tam średnia wychodzi pewnie z 40-50 km/h ;-)))

  • 7. Data: 2010-12-27 17:50:59
    Od: <s...@a...pl>

    Działa to we Włoszech na autostradach (na innych nie wiem). Różni się to tym od
    kontroli policji, że za 200km/h płacisz tylko mandat, a nie od razu tracisz PJ.
    Jak słyszałem, jest to skuteczne narzędzie do walki z piratami.

  • 8. Data: 2010-12-27 17:55:57
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 10-12-27 17:09, Robert_J pisze:

> [...]
    > jak właściciel po pół roku (bo do 180 dni chcą wydłużyć czas na
    > poszukiwanie sprawcy wykroczenia) pamięta kto prowadził jego auto ;-)))

    myślę że zrobi fotkę na pierwszej bramce na drugiej jak będzie git to do
    kosza z foto. Bo jeśli nie będzie fotek to system będzie można uwalić
    podając dowolne dane innego kierowcy (np. brata, teścia etc.). Jeśli on
    się nie przyzna to organ który chce wystawić mandat będzie musiał
    dowieść kto prowadził. A mamy słowo przeciw słowu. Więc sąd umorzy z
    powodu nie wykrycia sprawcy. Żeby nie było na koniec dodam że nie
    dostanie kary właściciel pojazdu za nie wskazania bo przecież wskazał
    komu ów pojazd powierzył, ale że tamten się nie przyznaje to już inna
    bajka - patrz wyżej.
    pozdrawiam
    marcin

  • 9. Data: 2010-12-27 18:12:15
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-27 16:54, Robert_J pisze:
    > Za wp.pl:
    > "Drogówka już szykuje nowy bat na kierowców. Chcą zaostrzyć i usprawnić
    > pomiar prędkości na autostradach. Mają się tam pojawić kamery i

    Sytuacja od nowego roku. Na autostradzie dozwolone 140km/h. Karac beda
    dopiero po przekroczeniu o 10km/h. Chcialbym moc uzyskac na tym zalosnym
    kawalku autostrady srednia z calego przejazdu 150km/h...

  • 10. Data: 2010-12-27 18:26:17
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości

    > Sytuacja od nowego roku. Na autostradzie dozwolone 140km/h. Karac beda
    > dopiero po przekroczeniu o 10km/h. Chcialbym moc uzyskac na tym zalosnym
    > kawalku autostrady srednia z calego przejazdu 150km/h...

    Masz samochód, który pozwoli Ci uzyskać _średnią_ na poziomie 150km/h? :)

    --
    pozdrawiam
    kml