  • 1. Data: 2010-12-27 22:20:56
    Temat: Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100.
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Witajcie,

    W Toyocie RAV4 2.2 D4D na zaspie spalio się sprzęgło. Pedał wleciał do
    podłogi, biegi można było wrzucić, ale po puszczeniu sprzęgła - auto
    stało. Już wtedy dało się wyczuć wibracje. Sprzęgło wymienione, dwumas
    nie ( mechanik stwierdził, że ok ). I na biegu jałowym ( 800 obr/min)
    czuć drgania, zwiększają się przy 900, a powyżek 1100 zanikają.
    Poduszki sprawdzone, są ok.

    Co to może być?

    I czy teoretycznie jest możliwe, że dawno nie wymieniany filtr
    powietrza takie objawy daje? Piszę to po swoim samochodzie, gdzie
    wymiana filtra podniosła moc samochodu ( diesel ).

    Michał

  • 2. Data: 2010-12-28 09:00:09
    Temat: Re: Silnik się trzęsie w zakresie 900-1100.
    Od: rafikx <r...@g...pl>

    W dniu 2010-12-27 22:20, mic49 pisze:

    > Co to może być?

    Przy tak poważnej awarii sprzęgła (totalne unieruchomienie samochodu)
    mało prawdopodobne jest, aby koło dwumasowe pozostało nieuszkodzone.
    Na 98,9% uszkodzona jest właśnie dwumasa.

    BTW: Zmień mechanika.

    R.

  • 3. Data: 2010-12-28 11:36:46
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    > Na 98,9% uszkodzona jest w a nie dwumasa.

    No tak, ale wtedy chyba trzęsło by niezależnie od obrotów, a nie tylko
    we wskazanym zakresie?

    Michał

  • 4. Data: 2010-12-28 12:03:09
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "mic49" <> napisał w wiadomości

    > W Toyocie RAV4 2.2 D4D na zaspie spalio się sprzęgło.

    >Co to może być?

    > I czy teoretycznie jest możliwe, że dawno nie wymieniany filtr
    > powietrza takie objawy daje?

    teoretycznie możliwe ale IMHO mało prawdopodobne...
    ja bym też obstawiał dwumas, lub coś źle zrobione ze nowym sprzęgłem

    wibracją są takie same na biegu i na luzie???

  • 5. Data: 2010-12-28 13:00:41
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    On 28 Gru, 12:03, "Tadeusz" <t...@s...onet.pl> wrote:
    > U ytkownik "mic49" <> napisa w wiadomo ci

    > teoretycznie mo liwe ale IMHO ma o prawdopodobne...
    > ja bym te obstawia dwumas, lub co le zrobione ze nowym sprz g em
    >
    > wibracj s takie same na biegu i na luzie???

    Tak, takie same, także wciśnięcie sprzęgła niczego nie zmienia. I
    tylko w tym zakresie...

    Michał

  • 6. Data: 2010-12-28 13:15:06
    Od: rafikx <r...@g...pl>

    W dniu 2010-12-28 11:36, mic49 pisze:

    > No tak, ale wtedy chyba trzęsło by niezależnie od obrotów, a nie tylko
    > we wskazanym zakresie?

    A wcale nie, ponieważ koło dwumasowe nie pracuje w sposób liniowy z taką
    samą charakterystyką w całym przedziale obrotów. Jego działanie ma m.in.
    eliminować przenoszenie drgań silnika pracującego na niskich obrotach na
    skrzynię oraz poszczególnych szarpnięć z zakresu wyższego.

    R.

  • 7. Data: 2010-12-28 13:53:57
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    rafikx napisal:

    > Przy tak poważnej awarii sprzęgła (totalne unieruchomienie samochodu)
    > mało prawdopodobne jest, aby koło dwumasowe pozostało nieuszkodzone.
    > Na 98,9% uszkodzona jest właśnie dwumasa.

    Wg mnie nie ma to nic do rzeczy. Jeśli spalone zostało sprzęgło, tzn.
    że K2M "pracowało" bardzo mało -- wbrew pozorom K2M to bardzo
    wytrzymały element, a sprzęgło można i w pół minuty zedrzeć do zera.
    Ponadto uszkodzone K2M hałasuje (chrobocze, dzwoni), a tutaj tylko
    trzęsie (?).

    --
    Pozdor Myjk
    xCarLink *MP3* player

  • 8. Data: 2010-12-28 15:09:37
    Od: rafikx <r...@g...pl>

    W dniu 2010-12-28 13:53, Myjk pisze:
> [...]
    > że K2M "pracowało" bardzo mało -- wbrew pozorom K2M to bardzo
    > wytrzymały element, a sprzęgło można i w pół minuty zedrzeć do zera.

    Nieprawda. Dwumasa jest elementem delikatnym, podatnym na uszkodzenia
    wynikające chociażby z przegrzania przy niewielkich nawet poślizgach
    tarczy. Przy sytuacji którą opisujesz (zdarcie tarczy do zera) dwumasa
    idzie do wymiany na 1001 %.

    > Ponadto uszkodzone K2M hałasuje (chrobocze, dzwoni), a tutaj tylko
    > trzęsie (?).

    Nie musi hałasować chrobotać czy chrupać, wystarczy, że ma zużyte
    łożysko (np. przegrzane). Sprężyny mogą być w porządku.

    R.

  • 9. Data: 2010-12-30 21:46:29
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Auto było w ASO i stwierdzili, że wtryskiwacze są do sprawdzenia na
    specjalnej maszynie, której nie mają. I w przyszłym tygodniu kazali
    przyjechać, wykręcą, zawiozą i zobaczą ( a koszt jednego w ASO do 3
    tys. zł).

    Co sądzicie o płynach dolewanych do ropy, co by przeczyściło
    wtryskiwacze?

    Michał