  • 1. Data: 2013-08-22 16:53:00
    Temat: Akumulator YUASA żel - tylko 2 sezony ?
    Od: z...@g...com

    Witam,

    Czy to normalne że żelowy aku YUASA pociągnął mi w Harleyu tylko 2 lata ?
    Dodam, że był regularnie doładowywany zimą i przechowywany wraz z motocyklem w
    ciepłym garażu. Ostatnio moto postał na dworze 2 tyg i po bateryjce ...

    Powiedzcie czy to normalne bo miałem wybór kupić tani aku za 200 pln i lepszy (!!!)
    za 429 pln, który miał wytrzymać 5 sezonów. Oczywiście wybrałem lepszy i tu niemiła
    niespodzianka.

    Pozdrawiam,

    ZbiR

  • 2. Data: 2013-08-22 17:14:31
    Temat: Re: Akumulator YUASA żel - tylko 2 sezony ?
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2013-08-22 16:53, z...@g...com pisze:
> [...]
    za 429 pln, który miał wytrzymać 5 sezonów. Oczywiście wybrałem lepszy i tu niemiła

    To na razie wynik na korzyść ogólnie polecanego Motobatt'a,
    w technologii AGM ...
    Osobiście wybrałem "żółtego", bo miał wyraźnie większą pojemność
    od żelowych odpowiedników.
    Aczkolwiek miałem kiedyś w 250-ce z rozrusznikiem akumulatorek 5 Ah,
    chyba z UPS'a i 2 lata na pewno u mnie wytrzymał ;)

    OT - właśnie padła mi samochodowa Varta Blue, po roku używania.
    Prostownik procesorowy nie dał rady nawet ruszyć z ładowaniem,
    w hurtowni akumulatorów podobno ożywili na jakiejś specjalistycznej
    ładowarce.

    --

    Pzdr

    J_K_K

  • 3. Data: 2013-08-22 18:06:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 22 Aug 2013 07:53:00 -0700 osobnik zwany zbirych
    napisał:

    > Witam,
    >
    > Czy to normalne że żelowy aku YUASA pociągnął mi w Harleyu tylko 2 lata

    generalnie nienormalne. Ale pytanie czy to problem z aku czy z elektryką.
    Bo może ci go rozładowuje albo niedoładowuje?

    --
    BMW R1100GS '94
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 4. Data: 2013-08-22 21:24:26
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2013-08-22 18:06, masti pisze:

    > generalnie nienormalne. Ale pytanie czy to problem z aku czy z elektryką.
    > Bo może ci go rozładowuje albo niedoładowuje?

    Normalne. Akutalnie Yuasy powstaja w Chinach i 2 letnia zywotnosc to dla
    nich norma. Ja ostatnio do HD kupuje tylko polskie Sznajdery. Moze i nie
    sa najlepsze na swiecie ale za to kosztuja ok 200 pln i nie ma problemu
    z gwarancja. Ostatnio mi wymienili jeden bez najmniejszych problemow.
    Wlasnie YTX20L-BS czyli taki jak do wiekszosci HD.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 5. Data: 2013-08-22 22:54:31
    Od: WIADRO <w...@g...com>

> [...]
    za 429 pln, który miał wytrzymać 5 sezonów. Oczywiście wybrałem lepszy i tu niemiła

    niestety prawda, yuasa kiedyś wytrzymała bez problemów 5 lat, koolejna
    yuasa wytrzymała 2,5 roku. teraz wkładam coś tam JMT i ten ostatni
    wytrzymał 2 lata ( co prawda prawie wyłacznie stał od czasu do czasu
    doładowany) ale 2 lata to jest max czasu jaki to coś wytrzyma. kupiłem
    znów JMT ze względu na marną jakość/cena co i tak wychodzi lepiej niz
    yuasta -tyle ze trzeba pamietać o wymianie

  • 6. Data: 2013-08-23 11:01:46
    Od: z...@g...com

    W dniu czwartek, 22 sierpnia 2013 22:54:31 UTC+2 użytkownik WIADRO napisał:

> [...]
    >
    > znów JMT ze względu na marną jakość/cena co i tak wychodzi lepiej niz
    >
    > yuasta -tyle ze trzeba pamietać o wymianie

    Czyli konkluzja jest taka, że nie warto kupować aku za 400 bo itak wytrzyma 2 lata?

  • 7. Data: 2013-08-23 11:03:10
    Od: z...@g...com

    W dniu czwartek, 22 sierpnia 2013 21:24:26 UTC+2 użytkownik Kuczu napisał:

> [...]
    >
    > z gwarancja. Ostatnio mi wymienili jeden bez najmniejszych problemow.
    >
    > Wlasnie YTX20L-BS czyli taki jak do wiekszosci HD.

    A jaka mają żywotność te Sznajdery ?

  • 8. Data: 2013-08-23 11:06:48
    Od: z...@g...com

    W dniu czwartek, 22 sierpnia 2013 18:06:53 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Raczej podejżewam aku ale elektryki nie sprawdzałem. Wcześniejszy fabryczny aku u
    mnie wyciągnął 3 lata a jeszcze 3 był używany przez poprzedniego właściciela.

    ZbiR

  • 9. Data: 2013-08-23 17:14:55
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik <z...@g...com> napisał w wiadomości
    > Czyli konkluzja jest taka, że nie warto kupować aku za 400 bo itak
    > wytrzyma 2 lata?

    2 razy kupiłem na allegro za 45 zl najtansze aku. 1 wytrzymal 4 lata, sprzet
    sprzedalem, byc moze jeszcze ze 2 lata dzialal u nastepcy. 2 dzialal 3 lata
    bez najmniejszych problemow. Zero dbania o nie. Zadnego doladowywania w
    zimie itp. Na wiosne naladowanie ruskim prostownikiem i caly rok bez
    problemow. Wnioski sam sobie wyciagnij:-)

    --
    Grzybol

  • 10. Data: 2013-08-24 00:17:29
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "WIADRO" <w...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > znów JMT ze względu na marną jakość/cena co i tak wychodzi lepiej niz
    > yuasta -tyle ze trzeba pamietać o wymianie

    Bardzo wiele zależy od ładowania w motocyklu, Yuasa to świetne akumulatory
    ale jak moto nie ma dobrego ładowania to może być że wytrzyma 2 zamiast 5
    lat.

    --
    Drzewo
    http://www.moto-opinie.info/