  • 11. Data: 2017-07-26 20:03:38
    Temat: Re: Akumulator bym chciał, do telefonu. Ale wybredny jestem. Chciałbym nieleżakowany. No to szukam
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 26-07-2017 15:01, s...@g...com wrote:

    > Ale jesli tak to czemu fabryczne takie traktowanie dłużej tolerują?

    Rynek podróbek podzespołów jest duży i ciągle rośnie. Wiedza
    ma charakter ogólny i daje wskazówki jak należy traktować akumulatory liIon.
    Oczywiście polecam podzespoły od sprawdzonych dostawców.
    K.

  • 12. Data: 2017-07-26 22:57:45
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-07-26 o 08:14, s...@g...com pisze:
    > O bateryjkach w zegarkach już nie wspominam bo tu kiedyś temat był
    > wałkowany. Nowe dzialaja 3-5lat a wymienione maks rok.

    Już nie pomnę, o jaką baterię chodziło, bo sprzęt nie mój: Kolega, jako
    że leżał w szpitalu, to poprosił mnie, abym wymienił mu padniętą baterię
    w zegarku. Szczęściem nie próbowałem tego na własną rękę, bo u
    zegarmistrza dowiedziałem się, że ten typ baterii jest bardzo istotny,
    musi bowiem dawać wyższy prąd, niż "podobniki" (takie same wymiary i
    napięcie). I gdybym tam wsadził baterię nieodpowiednią, to mogłaby nawet
    wylać.

    Czyli: bateria baterii nierówna!

  • 13. Data: 2017-07-27 13:35:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >musi bowiem dawać wyższy prąd, niż "podobniki" (takie same wymiary i
    >napięcie). I gdybym tam wsadził baterię nieodpowiednią, to mogłaby

    Cos on chyba zmysla.
    Zegarki w wiekszosci przypadkow na tych samych mechanizmach robione,
    to czym mialby sie roznic ?
    (tzn jest wiele mechanizmow, ale jeden mechanizm moze byc w wielu
    zegarkach uzyty).

    A nawet jesli potrzeba jakiejs "lepszej", przeciez najpierw sie
    rozladuje i zegarek stanie, a dopiero potem wyleje.

    J.

  • 14. Data: 2017-07-27 18:16:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-26 o 09:09, s...@g...com pisze:

    > No wlasnie nie, to znaczy, podobny trend mam czy bateryjka wymieniona u
    zegramistrza czy kupiona w mendamarkcie czy na allegro.

    > Ani razu mi sie nie udało z zadowoleniem wymienic bateryjki w zegarku aby posłuzyła
    2 lata.
    Potwierdzam, też tak mam, moja teoriajest taka że producenci po 1 kupują
    dobre baterie a po
    2 zegarki są hermetycznie zamknięte w atmosferze bez pary wodnej, my
    takich warunków nie mamy,
    baterie być może podróby do tego odrobina pary przy wymianie robi swoje.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2017-07-27 18:35:48
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 27.07.2017 o 18:16, Janusz pisze:

> [...]
    > takich warunków nie mamy,
    > baterie być może podróby do tego odrobina pary przy wymianie robi swoje.

    Nie dotykaj baterii palcami, wymieniaj je w rękawiczkach. Pot powoduje
    upływy.

    P.P.

  • 16. Data: 2017-07-27 19:07:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    >Potwierdzam, też tak mam, moja teoriajest taka że producenci po 1
    >kupują dobre baterie

    Ale dobre powinny byc tez te w detalu. Jak sa zle, to kup nastepnym
    razem cos markowego.
    Maxel, Varta ...

    > a po 2 zegarki są hermetycznie zamknięte w atmosferze bez pary
    > wodnej, my takich warunków nie mamy,
    >baterie być może podróby do tego odrobina pary przy wymianie robi
    >swoje.

    Robi swoje zima, w postaci rosy na szkielku.

    Zawsze wymienialem sam baterie i nigdy nie narzekalem.
    Ostatnio rzadziej, bo 2025 dlugo wytrzymuje :-)

    J.

  • 17. Data: 2017-07-28 01:47:00
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-07-27 o 13:35, J.F. pisze:
    > Cos on chyba zmysla. Zegarki w wiekszosci przypadkow na tych samych
    > mechanizmach robione, to czym mialby sie roznic ?

    To była jakaś bajerancka maszyna, z wieloma funkcjami, w dodatku (dla
    mnie to głupie): realizowanymi przez zestawy trybików, i silniczków (ja
    tam bym wolał na "czystej elektronice", bez mechatroniki), i niektóre
    one były podobno mocno prądożerne. A bateryjka kosztowała tyle, że można
    by za to całkiem sensowny zegarek kupić. Cały!

  • 18. Data: 2017-07-28 13:16:28
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 12:00:31 UTC+2 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
    > Powitanko,

    EB425161LU ale z tego roku?

    > Nie wiem, czy z tego roku, jeśli nie był używany, to nie ma za bardzo
    > znaczenia, czy ma rok, czy mniej (o ile nie był rozładowany do 0).
    > http://gustaf.pl/search/?fraza=EB425161LU+&submit.x=
    0&submit.y=0
    > Tam kupuję aku i nigdy sie nie zawiodłem, dbają o jakość. Oryginalny aku
    > do kamery Panasonic wystarcza na ok. 20 min. W Gustafie kupiłem
    > nieoryginalny o deklarowanej 3x większej pojemności i wystarcza na 3
    > godz. nagrywania.

    Bateria przyszła. Data produkcji 2015-12.
    Kepsko.
    Obaczymy jak będzie działać.
    Narazie nie jestem nastawiony pozytywnie.

  • 19. Data: 2017-07-28 16:35:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:
    0&submit.y=0

    >Bateria przyszła. Data produkcji 2015-12.
    >Kepsko.

    To do Ace 2 czy jeszcze czegos ?
    Ace2 zaczeli produkowac w 2012, przestali ... podejrzewam ze z rok
    pozniej.

    z 10 lat temu bym rzekl, ze akurat jest dobry czas na sprzedaz
    baterii, ale w czasach smartfonow ... tego badziewia nikt juz nie chce
    :-)

    >Obaczymy jak będzie działać.
    >Narazie nie jestem nastawiony pozytywnie.

    A jakie ma napiecie ?
    Pozniejsze modele samsunga maja IMO calkiem dobre baterie, i spokojnie
    powinna jeszcze pare lat pochodzic.
    Chyba, ze jej lezakowanie zaszkodzilo.

    Zapisac do kajecika, dac znac za miesiac ... albo za pare lat :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-07-28 19:13:08
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Obaczymy jak będzie działać.
    > Narazie nie jestem nastawiony pozytywnie.

    Podziel się wrażeniami. Ja się jeszcze na tym sklepie nie zawiodłem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa