  • 11. Data: 2016-08-16 10:23:51
    Temat: Re: Akumulator ciśnienia
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 sierpnia 2016 16:51:05 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Nawiasem mowiac - kartusze LPG wytrzymuja to samo cisnienie, a
    > zrobione z blaszki 0.5mm czy mniej.

    Wytrzymują 6 bar, zgodnie z dyrektywą.
    Ta blaszka jest im cieńsza, tym mocniejsza. No i średnica kiepska. Żeby mieć sensowną
    pojemność, trzeba by długaśną rurę mieć. Albo baterię starych kartuszy/dezodorantów
    jakoś czarodziejsko połączonych do wspólnego kolektora. Jak ktoś chce światu pokazać
    że się da, to czemu nie. Te standardowe przyłącza od kuchenek, palników itd powinny
    dać się jakoś polutować w pająka, ale mam nadzieję że będę daleko jak to się
    rozpęknie któregoś dnia.

  • 12. Data: 2016-08-16 10:25:37
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 sierpnia 2016 02:41:30 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    > szosowych. W warsztatach samochodowych do tego celu używają inflatorów,
    > ale tam ciśnienie jest nieco niższe. Mam do dyspozycji źródło ciśnienia
    > 12-15 barów i mógłbym raz na jakiś czas naładować zbiornik, np. 5 kg
    > butlę po gazie. Obawiam się jednak o nieszczelności i tu jest pytanie -
    > jak rozwiązać całość ( zawór, manometr ), by utrzymać ciśnienie w
    > nieużywanym zbiorniku przynajmniej przez miesiąc. Druga sprawa to
    > redukcja ciśnienia w przypadku pompowania typowych kół rowerowych o
    > ciśnieniu rzędu 3 barów - wystarczy typowy pistolet do pompowania kół

    Nie chce mi się szukać po polskich przepisach, ale możesz mieć obowiązek rejestracji
    tego w UDT. Samodziełki Ci nie odbiorą choćbyś spuchł.

  • 13. Data: 2016-08-16 13:27:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.08.2016 o 19:41, PeJot pisze:
> [...]
    > redukcja ciśnienia w przypadku pompowania typowych kół rowerowych o
    > ciśnieniu rzędu 3 barów - wystarczy typowy pistolet do pompowania kół

    http://www.greengas.pl/index.php/dane-techniczne.htm
    l?page=zastosowania/dane-techniczne.html
    tu masz ciśnienie ciśnienie próbne butli na LPG 3 MPa, czyli te 1,2
    powinno bezboleśnie wytrzymać.

    A tu jest o podleganiu zbiornika pod UDT:

    Zbiornik ciśnieniowy podlega dozorowi technicznemu
    jeżeli VxP>50 bar x dm3
    gdzie:
    V - pojemność w dm3 (litrach)
    P - nadciśnienie w barach - jest to nadciśnienie dopuszczalne
    określone przez producenta lub nadciśnienie nastawy zaworu bezpieczeństwa
    oraz nadciśnienie > 0,5 bara

    Jacek

  • 14. Data: 2016-08-16 13:31:01
    Temat: Akumulator ciśnienia
    Od: 4...@g...com

    Rece opadaja.

  • 15. Data: 2016-08-16 13:53:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2016 01:25:37 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Nie chce mi się szukać po polskich przepisach, ale możesz mieć
    > obowiązek rejestracji tego w UDT. Samodziełki Ci nie odbiorą
    > choćbyś spuchł.

    Toz on chce uzyc gotowej butli. Tylko ta zmiana przeznaczenia ...

    Poza tym ... jesli nic sie nie zmienilo, to i samodielka moze byc do
    odbioru. Trzeba projektu, obliczen, projekt do zatwierdzenia,
    to takie trudne nie bylo ... boje sie tylko, ze moga byc potrzebne
    jakies atesty od wykonawcy, np spawacza.

    J.

  • 16. Data: 2016-08-16 13:59:58
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    W dniu 2016-08-16 o 13:31, 4...@g...com pisze:
    > Rece opadaja.

    Mi też, toż to prosta maszynka.

  • 17. Data: 2016-08-16 14:19:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2016 01:23:51 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Wytrzymują 6 bar, zgodnie z dyrektywą.

    Hm, zbiornik LPG do samochodu ma cisnienie obliczeniowe 30 bar.
    Wydaje mi sie, ze moj stary mial nawet 45 bar.

    Biorac pod uwage, ze ten kartusz moze sobie lezec w bagazniku w
    poludniowym sloncu, to czy 6 bar to nie za malo ? Moze 6 MPa ?

    Czysty propan daje 6 bar w temperaturze ok 15 st C ... ponoc sa takie
    kartusze dla himalaistow i polarnikow - strach by to bylo w sklepie
    przechowywac ...

    > Ta blaszka jest im cieńsza, tym mocniejsza. No i średnica kiepska.
    > Żeby mieć sensowną pojemność, trzeba by długaśną rurę mieć.

    Raczej myslalem o tym, ze grubsza rura wymaga tylko proporcjonalnie
    grubszej blachy, wiec nadal cienkiej.

    Ale co z tego - cienkiej nie pospawa, a zagniesc tez pewnie nie da
    rady.

> [...]
    > palników itd powinny dać się jakoś polutować w pająka, ale mam
    > nadzieję że będę daleko jak to się rozpęknie któregoś dnia.

    Jeszcze mozna z plastiku
    https://www.youtube.com/watch?v=E_LxrPUWF3Q
    https://www.youtube.com/watch?v=Dg7ohbT9O2o

    Ale nie radze - peknie, halasu narobi i aresztuja na 3 miesiace :-)

    J.

  • 18. Data: 2016-08-16 16:59:35
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-08-16 o 09:51, J.F. pisze:

    > Nawiasem mowiac - kartusze LPG wytrzymuja to samo cisnienie, a
    > zrobione z blaszki 0.5mm czy mniej.
    >
    > Tylko ze im korozja nie grozi.

    Podobny przypadek: *jednorazowe - bezzwrotne* butle do helu do balonów.
    Średnica 24 cm, wysokość 44 cm, waga 3.6 kg, ciśnienie próbne 1.8 MPa.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2016-08-16 17:31:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2016 16:59:35 +0200, PeJot napisał(a):

    > Podobny przypadek: *jednorazowe - bezzwrotne* butle do helu do balonów.
    > Średnica 24 cm, wysokość 44 cm, waga 3.6 kg, ciśnienie próbne 1.8 MPa.

    A drogie to ? Moze one wcale nie takie jednorazowe ?

    J.

  • 20. Data: 2016-08-16 19:23:25
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-08-16 o 17:31, J.F. pisze:

    > A drogie to ? Moze one wcale nie takie jednorazowe ?

    Zwykle zalecają wyrzucenie na złom.

    http://www.helbalonowy.com/faq/roznice-miedzy-butla-
    jedno-i-wielorazowa.php

    Do tego gwinty nietypowe, a zawór nie wygląda na trwały.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem