  • 11. Data: 2019-07-30 17:09:15
    Temat: Re: Alan 100+ i mała moc nadawania (+ jak sprawdzić zespolone filtry LC?)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Pytanie czy i diody nie upaliło. Nie mam pojęcia, ale mam jeszcze ten
    >tranzystor. Ma zwarcie na złączu B-E (C-B jest OK).

    Ale zeby Q26 przepuscil na baze cos, co by upalilo driver ... zaraz,
    przeciez tam jeszcze kondensator po drodze jest.

    Czy po prostu ten Q25 sie ordynarnie grzal ...

    >Ale to na wyjściu :)

    Patrzac na napiecie zasialania - chyba tez na kolektorze koncowki.

    No coz - straciles okazje zmierzyc :-)

    J.

  • 12. Data: 2019-07-31 21:27:10
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 29.07.2019 o 13:42, J.F. pisze:

    > Kto wie .. jak go ktos odpalal bez anteny, to moze i kondensatory
    > ucierpialy, a teraz tłumią sygnal.
    >
    > Ja bym tam sprawdzil napiecia w trakcie pracy ... tylko ze takze w.cz.
    > Woltomierz w.cz. czy szybki (umiarkowanie) oscyloskop ?
    >
    > Mozna odlaczyc filtr, czy przylaczyc sztuczne obciazenie miedzy C112 i L6.
    >
    > Widywalem juz perfidnie uszkodzone tranzystory - troche dzialaly, ale
    > jakos slabo
    > Albo ten driver Q25 - odpowiedni tranzystor ? Moze on tłumi na 27MHz ?

    Bardzo możliwe, że ktoś próbował stroić filtry, często się to zdarza.

    > Swoja droga - oba bez polaryzacji bazy ?
    > Ciekawe co z tego wyjdzie :-)

    W klasie C to normalka.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 13. Data: 2019-07-31 21:29:40
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 29.07.2019 o 16:25, Queequeg pisze:
    > 2SC1006. Dałem całe 10 zł (4 zł tranzystor, 6 zł wysyłka):( Na próbę
    > wrzuciłem zamiast niego BC550, było to samo.

    Z takich wynalazków to na BC211 całkiem dobrze w stanie wojennym
    pracowały końcówki mocy nadajników UKF ;)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 14. Data: 2019-08-01 09:45:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 31 Jul 2019 21:27:10 +0200, Cezary Grądys napisał(a):

    > W klasie C to normalka.

    W obu stopniach ?

    trudno ocenic jakies jest napiecie z tego filtru sterujacego bazą Q25,
    ale chyba nieduze.
    Wiec kąt otwarcia Q25 maly.
    Z kolei jak on jest zamkniety, to napiecie na kolektorze duze i
    otwiera Q26.

    Znow trudno ocenic co zrobi z tym filtr miedzy tranzystorami,
    ale mam wrazenie, ze kat otwarcia Q26 bedzie z kolei duzy.

    Hm, w spice wrzucic ?

    J.