eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 95

  • 41. Data: 2017-08-02 15:45:40
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-02 o 13:44, Zenek Kapelinder pisze:
    > Do roweru nie warto. Przecietny czlowiek dysponuje moca ciagla w granicach
    dwudziestu watow.

    Lol, chciałes napisać, że średnio wyćwiczony człowiek, jadąc rowerem
    wytwarza siłę 20W która pozwala mu na osiągnięcie prędkości 20km/h i
    ruszenie swojej masy (średnio 68kg+rower) przy pokonaniu oporu powietrza?

    No to zajebista fizyka jest, jeśli 20W wystarcza na taką ekwilibrystykę :D

    Kliknij sobie:
    http://triaktywni.pl/sprzet/item/480-kolarskie-miern
    iki-mocy


    > W szczycie i to nie kazdy moze dojsc przez chwile do stu watow.

    > Poza tym sprawnosc czlowieka jest w granicach dwudziestu procent. Energetycznie
    czlowiek to jakas porazka jest.

    Oho musisz jednak lekko poczytać. Tak źle nie jest, no chyba że jesteś
    spasionym 140kg Amerykaninem :D

    --
    LordBluzg(R)


  • 42. Data: 2017-08-02 15:50:24
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Do roweru nie warto. Przecietny czlowiek dysponuje moca ciagla w
    > granicach dwudziestu watow. W szczycie i to nie kazdy moze dojsc przez
    > chwile do stu watow. Poza tym sprawnosc czlowieka jest w granicach
    > dwudziestu procent. Energetycznie czlowiek to jakas porazka jest.
    >

    Intelligent Design!

    A co do watów i rowerów to chyba masz pesymistyczne dane - 100W przeciętny
    rowerzysta a zawodowy kolarz wyrabia około 300W ciągłej mocy z wyskokami
    pod 1000W w krótkich chwilach.


  • 43. Data: 2017-08-02 15:52:26
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:
    > W dniu 2017-08-02 o 13:44, Zenek Kapelinder pisze:
    >> Do roweru nie warto. Przecietny czlowiek dysponuje moca ciagla w
    >> granicach dwudziestu watow.
    >
    > Lol, chciałes napisać, że średnio wyćwiczony człowiek, jadąc rowerem
    > wytwarza siłę 20W która pozwala mu na osiągnięcie prędkości 20km/h i
    > ruszenie swojej masy (średnio 68kg+rower) przy pokonaniu oporu powietrza?
    >
    > No to zajebista fizyka jest, jeśli 20W wystarcza na taką ekwilibrystykę :D
    >
    > Kliknij sobie:
    > http://triaktywni.pl/sprzet/item/480-kolarskie-miern
    iki-mocy
    >
    >
    >> W szczycie i to nie kazdy moze dojsc przez chwile do stu watow.
    >
    >> Poza tym sprawnosc czlowieka jest w granicach dwudziestu procent.
    >> Energetycznie czlowiek to jakas porazka jest.
    >
    > Oho musisz jednak lekko poczytać. Tak źle nie jest, no chyba że jesteś
    > spasionym 140kg Amerykaninem :D
    >

    A ty mi sugerujesz lizać Amerykanki... ;-)


  • 44. Data: 2017-08-02 18:13:26
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tesla wazy ponad dwie tony i na pokonanie kilometra zuzywa ok 0,2 kWh i to przy
    wiekszej predkosci niz 20/h. Wiem ze wszyscy by chcieli uchodzic za silaczy a w realu
    sa slabsi od taniej chinskiej wkretarki akumulatorowej. W czasach kiedy w rowerach
    byly dynama wlaczenie takiego piecio watowego wytwarzacza pradu powodowalo powazny
    dyskomfort w nogach. Co do rowerow. Polaczenie czlowiek rower jest pod wzgledem
    energetycznym najdoskonalsze jakie do tej pory udalo sie stworzyc zeby pokonywac
    odleglosc. Zadne napedzane sila miesni urzadzenie nie jest sie do niego w stanie
    zblizyc i kazde jest minimum 10 razy gorsze pod wzgledem wykorzystania sily miesni.
    Chodzenie jest energetycznie 5 razy mniej wydajne od jezdzenia rowerem. Dlatego
    stosowanie roweru w szczytnym celu zrzucenia wagi nie ma zadnego sensu bo trzeba
    przejechac 5 razy wiecej niz przejsc.


  • 45. Data: 2017-08-02 19:14:29
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:cbcbe14b-ae9c-4061-a5a5-1d98258e1ab5@go
    oglegroups.com...
    >Wiem ze wszyscy by chcieli uchodzic za silaczy a w realu sa slabsi od
    >taniej chinskiej wkretarki akumulatorowej.
    >W czasach kiedy w rowerach byly dynama wlaczenie takiego piecio
    >watowego wytwarzacza pradu powodowalo powazny dyskomfort w nogach.

    Tam mogla dojsc kwestia sprawnosci - 4W na zarowkach, a 15W na
    pedalach.
    I nie w dynamie, tylko w tej przekladni na oponie.

    >Co do rowerow. Polaczenie czlowiek rower jest pod wzgledem
    >energetycznym najdoskonalsze jakie do tej pory udalo sie stworzyc
    >zeby pokonywac odleglosc.
    >Zadne napedzane sila miesni urzadzenie nie jest sie do niego w stanie
    >zblizyc i kazde jest minimum 10 razy gorsze pod wzgledem
    >wykorzystania sily miesni.
    >Chodzenie jest energetycznie 5 razy mniej wydajne od jezdzenia
    >rowerem.
    >Dlatego stosowanie roweru w szczytnym celu zrzucenia wagi nie ma
    >zadnego sensu bo trzeba przejechac 5 razy wiecej niz przejsc.

    Ale co z tego ze 5 razy wiecej ? To sie przejedzie 5x wiecej, trwa to
    tyle samo :-)
    Trzeba by to przeliczyc na opony, lancuchy ... i buty :-)

    Za to o ilez przyjemniej sie tak zap* rowerem.
    A teraz to jeszcze ped powietrza tak fajnie chlodzi :-)

    Pszemol ekologiczny, to moze sobie polaczyc domowy rowerek treningowy
    z ladowarka do Tesli albo choc laptopa.
    I nie tylko odchudzanie, ale jeszcze oszczedzamy wegla w elektrowniach
    :-)

    J.




  • 46. Data: 2017-08-02 20:00:49
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak wszyscy uwazaja ze maja minimum 150W to 15 watow powinno byc ledwo odczuwale.
    Przekladnie cierne maja bardzo przyzwoite sprawnosci w granicach 95% na jeden
    stopien. Czuc w nogach bylo dynamo. To znaczy ze zabieralo sporo mocy czlowieka.
    Teraz jest troche lzej bo dynamo w piascie, zamiast zarowek ledy. A niektorzy na
    bateryjki zakladaja oswietlenie do roweru i nie wiedza o czym napisalem.


  • 47. Data: 2017-08-02 21:50:59
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-02 o 20:00, Zenek Kapelinder pisze:
    > Jak wszyscy uwazaja ze maja minimum 150W to 15 watow powinno byc ledwo odczuwale.

    I jest.

    > Przekladnie cierne maja bardzo przyzwoite sprawnosci w granicach 95% na jeden
    stopien.

    > Czuc w nogach bylo dynamo. To znaczy ze zabieralo sporo mocy czlowieka.

    Pierdolisz. Obecne dynama w piaście mają większą moc i praktycznie NIC
    nie czuć z ich obciążenia. Pewnie Harry Potter je projektował.
    Kurwa, jak ja lubię jak ktoś pierdoli bez sensu mając pod ręką przykłady
    i internety.

    > Teraz jest troche lzej bo dynamo w piascie, zamiast zarowek ledy.

    Sredy. Zrób sobie nawet zwarcie i się przekonasz.

    http://spiritusmovens.blogspot.com/2009/01/cewki.htm
    l

    Przy okazji te dzieci to chyba potomkowie Mechagodzilli:

    http://www.eszkola-wielkopolska.pl/eszkola/projekty/
    gimnazjum-czacz/ekoprad/php/29.php

    --
    LordBluzg(R)


  • 48. Data: 2017-08-02 22:20:01
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A na chuj w rowerze wieksza moc z dynama jak sa ledy? Do wycieraczek, wspomagania
    kierownicy czy opuszczania szyb? Moze do motorka do wspomagania pedalowania?


  • 49. Data: 2017-08-02 22:26:05
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-02 o 22:20, Zenek Kapelinder pisze:
    > A na chuj w rowerze wieksza moc z dynama jak sa ledy? Do wycieraczek, wspomagania
    kierownicy czy opuszczania szyb? Moze do motorka do wspomagania pedalowania?
    >
    Mi akurat potrzebne do ładowania akumulatora/smartfona a ledy to sobie w
    dupe wsadź. Nie ma lepszego oświetlenia (dla mnie) jak halogen 50W w
    połączeniu z akumulatorem oczywiście. Nie wiem pokichuj ci to piszę,
    skoro Tobie rower służy do wieszania prania na balkonie.

    --
    LordBluzg(R)


  • 50. Data: 2017-08-02 22:53:59
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:oltchd$dv6$...@m...internetia.pl...
    W dniu 2017-08-02 o 22:20, Zenek Kapelinder pisze:
    >> A na chuj w rowerze wieksza moc z dynama jak sa ledy? Do
    >> wycieraczek, wspomagania kierownicy czy opuszczania szyb? Moze do
    >> motorka do wspomagania pedalowania?
    >
    >Mi akurat potrzebne do ładowania akumulatora/smartfona a ledy to
    >sobie w dupe wsadź. Nie ma lepszego oświetlenia (dla mnie) jak
    >halogen 50W w połączeniu z akumulatorem oczywiście.

    Podobna ilosc swiatla powinno dac 5-10W LED.

    I juz mamy moc, ktora jest w zasiegu dynama, takiego lepszego ... albo
    2-3 tradycyjnych :-)

    J.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: