  • 1. Data: 2010-06-01 09:32:35
    Temat: Animacje mechanizmów
    Od: "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pokazane są na tej stronie animacje rozmaitych ciekawych mechanizmów.

    Tu przykład przekładni, którą podobno obliczono w sposób przybliżony
    i nawet nie wiadomo czy istnieje dokładne matematyczne rozwiązanie:
    http://www.mekanizmalar.com/looney_gears.html

    Jest też program do obliczania obiegów termodynamicznych:
    http://www.mekanizmalar.com/otto.html

    WM

  • 2. Data: 2010-06-01 12:30:33
    Temat: Re: Animacje mechanizmów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>
> [...]
    > przybliżony
    > i nawet nie wiadomo czy istnieje dokładne matematyczne

    Fajne, tylko gdzie tu przekladnia jest :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-06-01 17:54:10
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "WM " <c...@g...SKASUJ-TO.pl>
    >
    > Fajne, tylko gdzie tu przekladnia jest :-)

    W przekładni planetarnej (symetrycznej) koło żółte jest w środku.
    http://www.mekanizmalar.com/transmission.html
    W niesymetrycznej, aby było w środku, trzeba chyba dodatkowo koło żółte
    połączyć z osią sprzęgłem ,np takim:
    http://www.mekanizmalar.com/diskslinks.html

    WM