  • 1. Data: 2010-05-22 07:40:39
    Temat: Bujany most
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    Powtorka z rozrywki ?
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7917895,Zelazno_
    betonowy_most_na_Woldze_buja_sie_jak_most.html

    J.

  • 2. Data: 2010-05-23 11:10:34
    Temat: Re: Bujany most
    Od: Robek <l...@n...onet.eu>

    J.F. pisze:

    > Powtorka z rozrywki ?
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7917895,Zelazno_
    betonowy_most_na_Woldze_buja_sie_jak_most.html

    Ups... ktoś nie przewidział rezonansu :)
    Ciekawe co teraz zrobią?

    Robek

  • 3. Data: 2010-05-23 18:09:19
    Od: JAM <j...@y...com>

    On May 22, 3:40 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Powtorka z rozrywki ?http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7917895,Zelazno
    _betonowy_most_na_...

    > J.

    Nic ich Tacoma Narrows nie nauczylo.

    JAM

  • 4. Data: 2010-05-23 18:21:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 23 May 2010 11:09:19 -0700 (PDT), JAM wrote:
    >Nic ich Tacoma Narrows nie nauczylo.

    Nauczylo - most zamkneli i debatuja.

    J.

  • 5. Data: 2010-05-23 19:18:23
    Od: "asad10" <a...@U...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci grup
    com...

    > Powtorka z rozrywki ?
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7917895,Zelazno_
    betonowy_most_na_Woldze_buja_sie_jak_most.html

    > J.

    Ten filmik widzialem na studiach, a bylo to 50 lat temu:
    http://www.youtube.com/watch?v=pl0vzOMYsUU&NR=1
    http://www.youtube.com/watch?v=P0Fi1VcbpAI&NR=1
    a tego jeszcze nigdy nie widzialem:
    http://www.youtube.com/watch?v=3-kksSHBHck&NR=1
    http://www.youtube.com/watch?v=Grvr_0K1p4M&NR=1
    Katastrofy sie zdarzaja. Pozdrawiam,
    --
    Andrzej Sadowski

  • 6. Data: 2010-05-24 06:48:42
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 22.05.2010 09:40, J.F. wrote:

    > Powtorka z rozrywki ?
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7917895,Zelazno_
    betonowy_most_na_Woldze_buja_sie_jak_most.html

    > J.

    Ja się tak zastanawiam czy taki most nadaje się do czegoś poza rozbiórką?
    Zakładając że uda się go uspokoić w jakiś sposób (no chyba jedynym
    będzie dociążenie konstrukcji celem zmiany częstotliwości rezonansowej)
    to czy ta konstrukcja tak "wygimnastykowana" nie zmieniła swoich
    właściwości?
    Chodzi o to czy gdy taka sztywna konstrukcja poprzeciągana jak zelówka
    od buta nie nabawiła się jakiś wad wewnętrznych? czy zbrojenie jest się
    w stanie aż tak naciągać? beton sprężać, rozciągać, wyginać?
    Nie powstają żadne pęknięcia?

  • 7. Data: 2010-05-24 07:28:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "asad10" <a...@U...pl> napisal w wiadomosci
    > a tego jeszcze nigdy nie widzialem:
    > http://www.youtube.com/watch?v=3-kksSHBHck&NR=1

    Wandale, chuligani, milicja :-)

    > http://www.youtube.com/watch?v=Grvr_0K1p4M&NR=1

    Most sie trzesie, czy tylko kamerzysta podskakuje ?

    J.

  • 8. Data: 2010-05-24 07:32:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w
> [...]
    > Zakładając że uda się go uspokoić w jakiś sposób (no chyba
    > jedynym będzie dociążenie konstrukcji celem zmiany częstotliwości

    To cos da ? Tacoma padla zdaje sie z powodu dodatniego sprzezenia
    na silach aerodynamicznych, one chyba sie dostosuja do
    czestotliwosci wlasnej mostu ?

    Sprawdzonym sposobem sa raczej tlumiki hydrauliczne, ewentualnie
    jakis system aktywnego tlumienia.

> [...]
    > zelówka od buta nie nabawiła się jakiś wad wewnętrznych? czy
    > zbrojenie jest się w stanie aż tak naciągać? beton sprężać,

    Sam jestem ciekaw - na pewno trzeba bedzie zaczac od policzenia
    naprezen - moze przy tym wygieciu nadal sie mieszcza w
    dopuszczalnych ?

    J.

  • 9. Data: 2010-05-30 13:53:05
    Od: JAM <j...@y...com>

    On May 24, 3:32 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Sam jestem ciekaw - na pewno trzeba bedzie zaczac od policzenia
    > naprezen - moze przy tym wygieciu nadal sie mieszcza w

    Akurat w mostach typu Tacoma wystarczylo dodac kratownice zwiekszajaca
    grubosc jezdni tak aby zmienic sztywnosc skretna zawieszonej jezdni.
    To wystarczy aby je uczynic odpornymi na wiar. Od czasow Tacoma
    wszystkie mosty wiszace buduje sie z pogrubiajaca kratownica pod
    jezdnia. To nawet nie jest takie ciezkie.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 10. Data: 2010-05-30 19:16:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 May 2010 06:53:05 -0700 (PDT), JAM wrote:

    >Akurat w mostach typu Tacoma wystarczylo dodac kratownice zwiekszajaca
    >grubosc jezdni tak aby zmienic sztywnosc skretna zawieszonej jezdni.
    >To wystarczy aby je uczynic odpornymi na wiar.

    Ale w takich ktore juz sobie "potanczyly" na wietrze, czy w nowych
    projektach ? Bo boimy sie ze konstrukcja jest nadwyrezona.

    Wyglada to dosc ostro. Tacoma byla wiszaca, liny bardziej elastyczne,
    a przeciez i tak sie rozpadla.
    Hm, o ile pamietam to w Tacomie rozpadlo sie tylko przeslo ["jezdnia"]
    a liny i slupy chyba zostaly. Ale i tak je zburzono.

    J.