  • 1. Data: 2010-05-24 16:11:42
    Temat: Historia - Falkirk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=9bTeKS6QJNE

    Ilez ta maszynka ma juz lat - ze 150 chyba ?
    I ciagle sie kreci ..

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-05-24 17:17:17
    Temat: Re: Historia - Falkirk
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 24 May 2010 18:11:42 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    Hę, piszą że tą podnośnię zbudowali w 2002.
    Bliżej Polski jest coś takiego:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Niederfinow_boat_lift
    i działa od 34, obok Niemcy budują nową podnośnię:
    http://www.wsv.de/wsa-ebw/wir_ueber_uns/bauwerke/sch
    iffshebewerk_niederfinow/neues_shw/index.html
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 3. Data: 2010-05-24 17:29:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał
    > On Mon, 24 May 2010 18:11:42 +0200, "J.F."
    > Hę, piszą że tą podnośnię zbudowali w 2002.

    A to moze mi sie cos pop* - wydawalo mi sie widzialem to gdzies na
    Discovery i siega to epoki krolowej Wiktorii.

    > Bliżej Polski jest coś takiego:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Niederfinow_boat_lift
    > i działa od 34,

    Ale to nie to, nie takie piekne :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-05-24 20:12:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On May 24, 5:11 pm, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > http://www.youtube.com/watch?v=9bTeKS6QJNE
    >
    > Ilez ta maszynka ma juz lat - ze 150 chyba ?
    > I ciagle sie kreci ..

    A z czego i jak mieliby to 150 lat temu zrobić?
    Konrad

  • 5. Data: 2010-05-24 22:38:11
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > A z czego i jak mieliby to 150 lat temu zrobić?
    > Konrad
    Z żelaza Panie zrobili. Mieli wprawę bo pierwsze statki żelazne budowali 230 lat
    temu. Tak samo 130 lat temu wieżę Eiffela zrobili, żelazo i nity. Pewno nie
    uwierzysz ale w Anglii w osiemnastym wieku wydawane były gazety i poradniki dla
    rolników.

  • 6. Data: 2010-05-24 23:22:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 May 2010 13:12:57 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

    >A z czego i jak mieliby to 150 lat temu zrobić?

    No dobra, pomylilem sie, ale to byla era rozwoju przemyslu i
    imponujace konstrukcje nie dziwily ..

    J.

  • 7. Data: 2010-05-25 06:51:06
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 25 May 2010 01:22:30 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No dobra, pomylilem sie, ale to byla era rozwoju przemyslu i
    >imponujace konstrukcje nie dziwily ..

    Żeby cię pocieszyć: masz broszurkę:
    http://www.wsv.de/wsa-ebw/wir_ueber_uns/bauwerke/sch
    iffshebewerk_niederfinow/broschuere/index.html

    i w treści jest pokazany jeden z wczesnych projektów pracujący na tej
    samej zasadzie jak ten z Wielkiej Brytfanki.

    --
    Grzegorz Krukowski