  • 1. Data: 2009-07-09 19:00:34
    Temat: Aplikacja GPS pod .NET Compact Framework
    Od: Krzysztof Koziarski <k...@g...com>

    Witam
    Mój problem/pytanie wprawdzie dotyczy C# i platformy .NET, a
    konkretnie .NET Compact Framework ale także środowiska Visual Studio
    2008, a postanowiłem napisać w tej grupie ponieważ nie znalazłem innej
    grupy pl.comp.lang.* dla C#, a poza tym ta grupa jest jedną z
    najbardziej aktywnych.
    Co do mojego problemu to jest następujący:
    Mam napisać aplikację pod Windows Mobile 6.1, ma to być prosta
    aplikacja wykorzystująca GPS i wyświetlająca pozycję na przygotowanej
    przeze mnie i wgranej na urządzenie mapie. Samo pobranie pozycji GPS
    nie powinno byś trudne bo znalazłem już parę przykładów jak to zrobić,
    natomiast wszystko potem jest już dla mnie dużym problemem.
    Ogólna koncepcja jest taka żeby ustalić jedynie współrzędne np. lewego
    górnego i prawego dolnego rogu zeskanowanej mapy a wszystkie dalsze
    pozycje można będzie wyliczyć, następnie taką mapę musiałbym pociąć na
    małe kwadraty przed wgraniem na urządzenie bo cała duża mapa nie
    mogłaby być od razu załadowana . Potem na urządzeniu będą powiedzmy
    ładowane jednocześnie tylko 9 małych kwadratów (1 na środku i reszta
    otaczająca go) a w miarę przesuwania mapy nowe elementy będą ładowane
    a te których nie będzie widać będą usuwane żeby oszczędzać pamięć
    urządzenia. Ekran urządzenia jest oczywiście dotykowy.

    No i teraz to czego absolutnie nie wiem: jak zrealizować to
    przesuwanie tych 9 małych kwadratów mapy (powiedzmy ze biorę za
    element środkowy i przesuwam go a wraz z nim przesuwają wszystkie
    pozostałe elementy, te których przestaje być widać są usuwane, a nowe
    pojawiają się w pustym miejscu - są ładowane). Nawet nie wiem jakiej
    kontrolki powinienem użyć, czy to ma być PictureBox, może zestaw
    kontrolek, czy coś innego. Może ktoś podsunąć jakieś rozwiązanie? Na
    jakich kontrolkach to zrobić i ogólnie jak się za to zabrać? Lub też
    jakieś źródło gdzie to może być opisane.

    Bardzo proszę o pomoc, bo jestem początkujący w tym temacie, a
    aplikację zrobić muszę...

    PS. Temat założyłem wcześniej tutaj:
    http://groups.google.pl/group/pl.comp.lang.c/browse_
    thread/thread/15ef0a731faab955#
    ale nie uzyskałem żadnej odpowiedzi

  • 2. Data: 2009-07-10 03:34:49
    Temat: Re: Aplikacja GPS pod .NET Compact Framework
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof Koziarski <k...@g...com> napisał(a):

    > Bardzo prosz=EA o pomoc, bo jestem pocz=B1tkuj=B1cy w tym temacie, a
    > aplikacj=EA zrobi=E6 musz=EA...

    Nie znam kompletnie interfejsów jakimi masz się posłużyć. Ale ogólnie
    od strony programistycznej to jest dość proste. Np. ustalasz rozmiar
    wyświetlanej mapy, np. 1x1km. Później ustalasz pozycję gdzie jesteś,
    np. jest to punkt (x,y). Więc interesuje Cię mapa ograniczona kwadratem
    o współrzędnych (x-500,y-500) (x+500,y+500). Współrzędne x rozciągają się
    od x-500 do x+500. Dzielisz ten obszar na trzy pionowe paski:
    x-500,x-166,x+166,x+500. Tak samo dzielisz w poziomie. Wychodzi Ci 9 kwadratów.
    Sprawdzasz czy kwadraty masz zapamiętane lokalnie. Jeśli są zapamiętane to
    odrysowujesz z pamięci lokalnej. Jeśli nie masz zapamiętanych to odpytujesz
    o dane mapy, zapamiętujesz lokalnie i odrysowujesz. W międzyczasie
    sprawdzasz czy nie zapełniłeś pamięci. Możesz też zapamiętywać ostatnie
    położenie. Jeśli położenie bieżące jest zbyt blisko ostatniego to nie
    dokonujesz aktualizacji mapy. Będziesz musiał pobrać rozdzielczość
    ekranu aby przeskalować obraz mapy.

    Musisz poznać elementy C# do operacji na bitmapach, musisz poznać
    protokół pobierający dane o mapie i położeniu i sprawa wydaje się prosta -
    czasochłonna ale prosta.

  • 3. Data: 2009-07-10 08:14:20
    Od: Pawel X <p...@g...pl>

    > Mam napisać aplikację pod Windows Mobile 6.1, ma to być prosta
    > aplikacja wykorzystująca GPS i wyświetlająca pozycję na przygotowanej
    > przeze mnie i wgranej na urządzenie mapie.

    Przejrzyj źródła aplikacji gpsVP :

    http://code.google.com/p/gpsvp/

    Możesz je ściągnąć z repozytorium SVN :

    svn checkout http://gpsvp.googlecode.com/svn/trunk/ gpsvp-read-only

    gpsVP jest napisany w C++ ( ale powinien bez problemu dać się
    przenieść na C# ) i działa zarówno na Windows Mobile, jak i
    na Windows XP.

    W obecnych wersjach gpsVP może w tle wyświetlać zarówno
    wektorowe mapy Garmina, jak i mapy rastrowe z różnych źródeł
    ( głównie mapy Google'a i OpenStreetMap, ale również mapy
    pocięte na małe pliki ).

    O używaniu map rastrowych masz w wiki całą sekcję informacji :

    http://code.google.com/p/gpsvp/wiki/UsingScannedMaps

    --
    Paweł Księżopolski