  • 1. Data: 2009-07-09 12:06:55
    Temat: chrząszcz
    Od: xuesheng <p...@e...fi>

    Witam,

    W zeszłym roku, w lipcu wysłałem na niniejszą grupę wiadomość
    opisującą mały skrypt, który generuje labirynty dla dzieci (jestem
    ojcem-programistą, robię takie rzeczy na użytek rodziny). Chodziło o
    specjalny rodzaj labiryntów., w którym jedne atrybuty gracza
    kontrolują możliwość zmiany innych atrybutów. Napisałem entuzjastyczną
    wiadomość, jak interesujące, moim zdaniem, byłoby rozszerzenie tej
    idei. Niestety, nie udało mi się wtedy Kolegów zainteresować. To jest
    druga próba, tym razem przygotowałem się nieco staranniej. Stworzyłem
    taką eksperymentalną grę opartą na SDL, w której można sobie chodzić
    po labiryncie, zadaniem jest dotarcie do pewnego stanu (wybranego
    losowo). Zapraszam (to jest wersja alfa, jest prawie grywalna):

    http://xuesheng.w.interia.pl/chrzaszcz/index.html

    Paweł Biernacki

  • 2. Data: 2009-07-09 12:24:42
    Temat: Re: chrząszcz
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 9 Jul 2009 05:06:55 -0700 (PDT), xuesheng

> [...]
    >wiadomość, jak interesujące, moim zdaniem, byłoby rozszerzenie tej
    >idei. Niestety, nie udało mi się wtedy Kolegów zainteresować.

    Coz, prawdopodobnie nie ma tu programistow-hobbystow. A profesjonalni,
    po 60 godzinach progrwmowania w pracy, naprawde maja dosc
    programowania...

    A.L.

  • 3. Data: 2009-07-09 12:39:28
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    xuesheng wrote:
    > Witam,

    <ciach>
    > http://xuesheng.w.interia.pl/chrzaszcz/index.html

    Proponuję umieścić na stronie jakieś skrinszoty, to zawsze pomaga
    ewentualnym odbiorcom.

    Adam Kłobukowski

  • 4. Data: 2009-07-09 12:53:38
    Od: xuesheng <p...@e...fi>

    On 9 Lip, 15:39, Adam Kłobukowski <a...@k...pl> wrote:

    > <ciach>

    > Proponuję umieścić na stronie jakieś skrinszoty, to zawsze pomaga
    > ewentualnym odbiorcom.
    >
    > Adam Kłobukowski

    Racja, Na razie są tylko na SourceForge:
    http://sourceforge.net/project/screenshots.php?group
    _id=267621

    Labirynt jest w rzucie izometrycznym, grafika niezbyt wymyślna, w
    kolejnych wersjach będzie lepiej. Teraz te "orki" są renderowane
    automatycznie (Blender+Python), więc przynajmniej rozszerzać będzie
    łatwo.

    A stąd można ściągnąć:
    http://sourceforge.net/projects/chrzaszcz/files/

    Jeszcze nie wspomniałem - to jest Open Source, napisane w C++ z STL.
    Jest w polskiej wersji (trzeba zdefiniować LANG). Pisałem to przez
    rok, z dłuższą przerwą w środku (niedyspozycja).

    Paweł Biernacki

  • 5. Data: 2009-07-09 16:27:55
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...pl>

    > Racja, Na razie s=B1 tylko na SourceForge:
    > http://sourceforge.net/project/screenshots.php?group
    _id=3D267621

    > Labirynt jest w rzucie izometrycznym, grafika niezbyt wymy=B6lna, w
    > kolejnych wersjach b=EAdzie lepiej.

    Jeśli jest tak jak na screenie to nie jest źle.

    > Jeszcze nie wspomnia=B3em - to jest Open Source, napisane w C++ z STL.
    > Jest w polskiej wersji (trzeba zdefiniowa=E6 LANG). Pisa=B3em to przez
    > rok, z d=B3u=BFsz=B1 przerw=B1 w =B6rodku (niedyspozycja).

    Może sam dokończ? Z czym masz największe problemy?

  • 6. Data: 2009-07-09 19:39:43
    Od: xuesheng <p...@e...fi>

    On 9 Lip, 19:27, "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...pl>
    wrote:
> [...]
    [...]
    > Jeśli jest tak jak na screenie to nie jest źle.

    Dzięki.

    > Może sam dokończ? Z czym masz największe problemy?

    Teraz wszystko jest OK, byłem niedysponowany ale już wracam do formy,
    Z samym programem dam sobie radę. Dzięki za pytanie.

    > Pozdrawiam

    Pozdrawiam,
    Paweł Biernacki

  • 7. Data: 2009-07-13 08:04:07
    Od: Kicer <...@...c>

    xuesheng wrote:

> [...]
    > po labiryncie, zadaniem jest dotarcie do pewnego stanu (wybranego
    > losowo). Zapraszam (to jest wersja alfa, jest prawie grywalna):

    drobiażdżki:

    1. ./configure przechodzi ale przy make mam bledy, nie mialem:
    SDL_image-devel, SDL_ttf-devel, SDL_mixer-devel, SDL_net-devel.
    Dorzuć gdzies na etapie configure zeby co prostszy odbiorca sie nie zawiesił
    ;)

    2. przy koncowym linkowaniu zabraklo "-lSDL" w opcjach linkera, efekt
    oczywisty ;)

    --
    Michał Walenciak
    Kicer86 at gmail dot com

  • 8. Data: 2009-07-13 16:06:31
    Od: xuesheng <p...@e...fi>

    On 13 Lip, 11:04, Kicer <a...@...c> wrote:
    [...]
    > drobiażdżki:
    [...]

    Dzięki. Dopracuję ten configure.ac. Chyba AC_CHECK_LIB to za mało.
    Jeśli nie miałeś -lSDL, to chyba pkg-config nie widział SDL'a, będę
    musiał sprawdzać wynik zamiast robić po prostu AC_SUBST.

    Zbudowanie całości może być jak widać problematyczne, ale ktoś
    próbował! Dzięki za zaufanie. Zachęcam do próbowania, to może nie jest
    najbardziej grywalna gra na świecie, ale wierzę w sam koncept (jest
    mniej więcej opisany w doc/chrzaszcz_for_mathematicians.odt).

    Jeszcze jedno - w music/chrzaszcz.wav jest ścieżka dźwiękowa. Może
    przynajmniej ścieżkę pochwalcie, to się odczepię ;)

    Paweł Biernacki

  • 9. Data: 2009-07-28 11:45:10
    Od: xuesheng <p...@e...fi>

    On 13 Lip, 19:06, xuesheng <p...@e...fi> wrote:
    > On 13 Lip, 11:04, Kicer <a...@...c> wrote:
    [...]

    http://sourceforge.net/projects/chrzaszcz/

    Dzisiaj wysłałem release 0.0.3 (beta).
    - można już pograć
    - poprawiłem "status screen"
    - dodałem postać gracza (człowiek z mieczem i tarczą, zamiast orka)
    - dodałem ikony ułatwiające odgadnięcie znaczenia teleportów
    - wyrzuciłem pierwszą wersję muzyki, nie podobała mi się, zamiast tego
    jest inna
    - zmieniłem font (na nieco bardziej czytelny)
    - napisałem dokument dla gracza (doc/chrzaszcz_for_players.odt)
    - configure sprawdza również obecność plików nagłówkowych odpowiednich
    bibliotek, możliwe jest zbudowanie z opcjami --without-xml, --without-
    sound

    Orki używają specjalnych określeń na pewne stany gracza - te
    określenia są ważne. Na razie pomagają wybrać teleporty. Postaram się
    w następnej wersji jeszcze bardziej uwypuklić ich znaczenie.
    "Chrząszcz" powstał głównie po to, żeby "złowić" kogoś, kto uzna ten
    pomysł za interesujący, mam na myśli zwłaszcza Kolegów zajmujących się
    AI. Wiele sobie obiecuję po rozszerzeniu tej koncepcji o wiedzę
    niepełną/niepewną, tak, żeby gracz nie znał do końca wszystkich swoich
    atrybutów.

    Pozdrawiam,
    Paweł Biernacki