  • 11. Data: 2010-03-13 17:38:54
    Temat: Re: Assembler
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Wojciech Muła pisze:

    > NASM, MASM - darmowe asemblery, są do nich jakieś windowsiane makra. Ale
    > pisanie wszystkiego w asemblerze jest "pieprzeniem kotka za pomocą młotka".
    > Lepiej koduj w C, a tam gdzie wydaje Ci się, że coś zyskasz asemblerem używaj
    > wstawek. Taki GCC ma porządnie rozwiązane wstawki asemblerowe.

    Czasami fajnie jest zrobić program, który ma 512 bajtów pliku
    wykonywalnego ;)

    Michoo

  • 12. Data: 2010-03-15 09:14:27
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Fri, 12 Mar 2010 13:01:46 +0100, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

    >Co jest celem?

    I jeszcze dolacz 3 zdjecia, i wazne badania okresowe. Jacku... ;-)

  • 13. Data: 2010-03-15 09:44:41
    Od: p...@p...onet.pl

    > Jaki darmowy kompilator assemblera pod win32 polecacie dla początkującego?
    >
    > pozdr
    > inst4nce

    napisz sobie swój: -
    ja mam zamiar napisac kompilator swojego uproszczonego wzgledem x86
    ale bardziej eleganckiego asma - ktory by sie kompilowal do .exe

    najwiekszy chyba problem to jak uzyskac samą 'otoczkę' 'formę'
    execa pod windą tj jak wygenerowac program.exe realizujacy
    np dziesiec nop'ów

    nop
    nop
    nop
    nop
    nop
    nop
    nop
    nop
    nop
    nop

    jak to wrzucic do exe ? jak wygenerowac exe z takim kodem - ktos wie?

  • 14. Data: 2010-03-15 16:57:23
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <3...@n...onet.pl> p...@p...onet.pl
    napisal(a):

> [...]
    > nop
    > nop
    >
    > jak to wrzucic do exe ? jak wygenerowac exe z takim kodem - ktos wie?

    Nikt nie wie!
    Ostatni mistrzowie tę tajemną wiedzę zabrali ze sobą do grobu.
    Nie pozostaje Ci nic innego jak wrócić do filozofi czy tam fizyki,
    a programowanie pozostawić typom bez polotu i nudziarzom.
    ;-)

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc-(szympans)-kuciak.net
    Piotr Kuć

  • 15. Data: 2010-03-15 17:15:07
    Od: "Bogdan (bogdro)" <b...@p...gazeta.pl>

    W dniu 15.03.2010 10:44, p...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > nop
    > nop
    >
    > jak to wrzucic do exe ? jak wygenerowac exe z takim kodem - ktos wie?

    Zobacz, jak to robi bin2exe czy podobne programy. W ostateczności, są
    kompilatory z otwartym kodem, tam też można zajrzeć. No i oczywiście
    do specyfikacji tego wybranego formatu exe.

    --
    Pozdrawiam/Regards - Bogdan (GNU/Linux & FreeDOS)
    Kurs asemblera x86 (DOS, GNU/Linux):http://rudy.mif.pg.gda.pl/~bogdro

  • 16. Data: 2010-03-15 19:38:00
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    > Czasami fajnie jest zrobić program, który ma 512 bajtów pliku
    > wykonywalnego ;)

    Zgoda, ale ja widzę użyteczność zejścia do poziomu asemblera w czymś trochę
    innym. Mamy robić coś z bitami/bajtami, dużo, szybko i strasznie prostego,
    choć... nie ujętego w językach high-level.

    Dla przykładu: odwrócić porządek bitów w bajcie, tzn. z bitów upakowanych w
    bajcie jako 76543210 zrobić 01234567. Różnych bajtów jest 256, więc można to
    zrobić np. przez tablicę indeksowaną bajtem wejściowym. Z drugiej strony
    jest XLAT. Z trzeciej strony można to robić przez przesuwanie bitów w bajcie
    z użyciem flagi pożyczki. Z czwartej strony - cholera wie czy najlepszym
    rozwiązaniem jest aby robiło to CPU - bo może szybciej zrobi to... karta
    graficzna?!

    Unikałbym jednak - poza "sportowymi" problemami - asemblera bo... postęp w
    procesorach jest szybki, nigdy nie wiadomo czy np. nie przyjdzie nam chęć
    przenieść programu np. na komórki czy jakiś netbook z dziwnym procesorem - i
    może być problem.

    slawek

  • 17. Data: 2010-03-15 19:54:25
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    "slawek" <s...@h...pl> wrote:

> [...]
    > przenieść programu np. na komórki czy jakiś netbook z dziwnym procesorem - i

    Owszem, jest szybki, ale nie szybszy niż napisanie specjalizowanej
    biblioteki. :) Czasem warto się schylić do niskego poziomu - że
    zareklamuję http://wm.ite.pl/proj/sse2string/.

    w.

    --
    Mamy oswojoną sarnę i w związku z tym projektuję, by dorobić do niej kłódkę.

  • 18. Data: 2010-03-17 08:11:11
    Od: p...@p...onet.pl

    > Zobacz, jak to robi bin2exe czy podobne programy. W ostateczności, są
    > kompilatory z otwartym kodem, tam też można zajrzeć. No i oczywiście
    > do specyfikacji tego wybranego formatu exe.

    no tak czytalem juz kiedys cos o formacie PE czy jak mu tam, wiem ze
    moge poszukac ale pytajac tutaj pytam czy ktos nie ma osobistej ugruntowanej
    praktyka wiedzy w tym temacie - chce napisac asma - samo tlomaczenie asma na
    hex jest raczej banalne zostaje tylko jeszcze obudowac to w format exe
    i zapisac na dysk - moge poznac ten format execow ale tutaj moze nawet
    zaakceptowal bym i jakas funkcyjke ze zgrabnej malutkiej biblioteki

    - moje pytanie jest niejako na przyszlosc bo chwilowo lupię OpenGl'a

  • 19. Data: 2010-03-17 23:10:33
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Owszem, jest szybki, ale nie szybszy niż napisanie specjalizowanej
    > biblioteki. :) Czasem warto się schylić do niskego poziomu - że
    > zareklamuję http://wm.ite.pl/proj/sse2string/.

    Żeby tylko się kompilowało...

    C:\wiktor\vs\ssechar\src>make
    gcc -c strchr.S strcmp.S strlen.S strncmp.S strrchr.S
    strchr.S: Assembler messages:
    strchr.S:30: Warning: .type pseudo-op used outside of .def/.endef ignored.
    strchr.S:30: Error: junk at end of line, first unrecognized character is `s'
    strchr.S:124: Warning: .type pseudo-op used outside of .def/.endef ignored.
    strchr.S:124: Error: junk at end of line, first unrecognized character is
    `s'
    strcmp.S: Assembler messages:
    strcmp.S:95: Warning: .type pseudo-op used outside of .def/.endef ignored.
    strcmp.S:95: Error: junk at end of line, first unrecognized character is `s'
    strcmp.S:256: Warning: .type pseudo-op used outside of .def/.endef ignored.
    strcmp.S:256: Error: junk at end of line, first unrecognized character is
    `s'
    strlen.S: Assembler messages:
    strlen.S:28: Warning: .type pseudo-op used outside of .def/.endef ignored.
    strlen.S:28: Error: junk at end of line, first unrecognized character is `s'
    strlen.S:92: Warning: .type pseudo-op used outside of .def/.endef ignored.
    strlen.S:92: Error: junk at end of line, first unrecognized character is `s'
    strncmp.S: Assembler messages:
    strncmp.S:18: Warning: .type pseudo-op used outside of .def/.endef ignored.
    strncmp.S:18: Error: junk at end of line, first unrecognized character is
    `s'
    strrchr.S: Assembler messages:
    strrchr.S:32: Warning: .type pseudo-op used outside of .def/.endef ignored.
    strrchr.S:32: Error: junk at end of line, first unrecognized character is
    `s'
    strrchr.S:131: Warning: .type pseudo-op used outside of .def/.endef ignored.
    strrchr.S:131: Error: junk at end of line, first unrecognized character is
    `s'
    make: *** [*.o] Error 1

    C:\wiktor\vs\ssechar\src>gcc -v
    Using built-in specs.
    Target: mingw32
    Configured with:
    ../gcc-4.4.0/configure --enable-languages=c,ada,c++,fortran,jav
    a,objc,obj-c++ --disable-sjlj-exceptions --enable-shared --enable-libgcj --enabl
    e-libgomp --with-dwarf2 --disable-win32-registry --enable-libstdcxx-debug --enab
    le-version-specific-runtime-libs --prefix=/mingw --with-gmp=/mingw/src/gmp/root
    --with-mpfr=/mingw/src/mpfr/root --build=mingw32
    Thread model: win32
    gcc version 4.4.0 (GCC)

    C:\wiktor\vs\ssechar\src>as -v
    GNU assembler version 2.19.1 (mingw32) using BFD version (GNU Binutils)
    2.19.1

    --
    Azarien

  • 20. Data: 2010-03-18 00:47:08
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Żeby tylko się kompilowało...

    deklaracje wszystkich funkcji pod windowsem powinny wyglądać tak:

    .global _sse2_strlen
    .def _sse2_strlen; .scl 2; .type 32; .endef
    .align 32
    _sse2_strlen:

    Po tych zmianach biblioteka się kompiluje i daje się linkować pod gcc i pod
    MSVC.

    --
    Azarien