  • 1. Data: 2010-11-28 11:15:01
    Temat: Automatyczny wyłącznik czasowy aktywowany załączeniem poboru mocy
    Od: "085" <z...@g...pl>

    ... jest w ogóle coś takiego gotowego w handlu ?

    Chodzi mi o urządzenie, które po podłączeniu odbiornika (ręcznym), po
    zadanym czasie odłączy zasilanie. Musi się wyłączać automatycznie. Chodzi o
    to, żeby jednorazowy pobór mocy nie przekraczał zadanego czasu. Po
    wyłączeniu można ponownie załączyć odbiornik. Szukałem a nie znalazłem, więc
    pytam o radę.

    p, zul

  • 2. Data: 2010-11-28 13:33:44
    Od: Piter <e...@w...pl>

    085 pisze tak:

    > Po wyłączeniu można ponownie załączyć odbiornik.

    a jak ktoś sobie popstryka wyłącznikiem na czajniku to ma ponownie
    wyzwalać i sumować czas czy nie?

    automat schodowy przerobić

    --
    Piter

  • 3. Data: 2010-11-28 14:04:08
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2010.11.28 12:15, 085 pisze:
> [...]
    > Chodzi o to, żeby jednorazowy pobór mocy nie przekraczał zadanego czasu.
    > Po wyłączeniu można ponownie załączyć odbiornik. Szukałem a nie

    A przemyślałeś jeden szczegół? Masz urządzenie z włącznikiem. Właczasz,
    urządzenie działa, i coś mu odłącza zasilanie... i teraz, jak to
    urządzenie włączyć ponownie?? "Pstryczek" na urządzeniu cały czas jest w
    pozycji ON, tylko że automatyka odcina zasilanie. Chcesz mieć, jak
    mniemam, osobny przycisk "reset", tak??
    Generalnie, możesz coś pokombinować z przekaźnikiem priorytetowym i
    wyłącznikiem czasowym (np. automatem schodowym). Pewnie trzeba będzie
    dodać stycznik, bo zapewne większą mocą strerujesz :).

    Konop

  • 4. Data: 2010-11-28 14:33:15
    Od: "085" <z...@g...pl>

> [...]
    > urządzenie włączyć ponownie?? "Pstryczek" na urządzeniu cały czas jest w
    > pozycji ON, tylko że automatyka odcina zasilanie. Chcesz mieć, jak

    Niekoniecznie - moze byc np. 5 minut w sztywnym cyklu. Czyli - czas odlicza
    sie od momentu pierwszego poboru, nawet jak wystapia interwaly bez poboru
    mocy.

    > Generalnie, możesz coś pokombinować z przekaźnikiem priorytetowym i
    > wyłącznikiem czasowym (np. automatem schodowym). Pewnie trzeba będzie
    > dodać stycznik, bo zapewne większą mocą strerujesz :).

    Racja. 4 kW - taki czajnik, a w zasadzie kociol(ek) :)

    p, zul

    PS Czytajac Wasze odpowiedzi (dziekuje!) uswiadamiam sobie, ze chyba bede
    skazany na druciarstwo :] Jezeli nie ma w handlu gotowcow, to bardzo
    niedobrze, myslalem ze da sie przezyc bez lutownicy w XXI wieku.

  • 5. Data: 2010-11-28 14:34:04
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Piter" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a jak ktoś sobie popstryka wyłącznikiem na czajniku to ma ponownie
    > wyzwalać i sumować czas czy nie?

    Skad wiedziales, ze czajnik ? :)

    A chodzi o to, zeby nie podlaczac tam wiekszej mocy przez dluzszy czas w
    pewnych godzinach - ograniczenie poboru pradu juz jest (bezpiecznik) - ale
    "czajnik" jakos musi chodzic, wiec...

    > automat schodowy przerobić

    wolalbym gotowca - ale obawiam sie, ze takich niet.

    p, zul

  • 6. Data: 2010-11-28 14:45:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Nov 2010 12:15:01 +0100, 085 wrote:
> [...]
    >to, żeby jednorazowy pobór mocy nie przekraczał zadanego czasu. Po
    >wyłączeniu można ponownie załączyć odbiornik. Szukałem a nie znalazłem, więc

    Licznik na monety ? Chyba jest :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-11-28 15:12:57
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > skazany na druciarstwo :] Jezeli nie ma w handlu gotowcow, to bardzo
    > niedobrze, myslalem ze da sie przezyc bez lutownicy w XXI wieku.

    Hehe :). Chciałem teraz poszukać "klocków", z których możesz to złożyć,
    jakieś opóźnienia, przekaźniki itp (nie używałbyś lutownicy, tylko
    śrubokręt i trochę miedzi), a patrz, co znalazłem :D
    http://www.elektryka24.com/index.php/id_293_mode_pro
    ddet.html
    Wiem, że do nie do końca to, czego szukasz (czas regulowany do 40s, a Ty
    chyba potrzebujesz więcej ;)), no ale może uda się znaleźć coś podobnego
    ;D...

    Konop

  • 8. Data: 2010-11-28 19:51:03
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Konop wrote:

> [...]
    > Wiem, że do nie do końca to, czego szukasz (czas regulowany do 40s, a
    > Ty chyba potrzebujesz więcej ;)), no ale może uda się znaleźć coś

    Witam,
    myślę że drobna ingerencja w ten automat pozwoli wydłużyć ten czas do 5
    minut.
    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2010-11-28 21:44:17
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "Konop" napisał w wiadomości grup

> [...]

    Wiem, że do nie do końca to, czego szukasz (czas regulowany do 40s, a Ty
    chyba potrzebujesz więcej ;)), no ale może uda się znaleźć coś podobnego
    --------------------------------------

    To z kolei mi by się przydało, mam taki problem z kompresorem, po
    osiągnięciu zadanego ciśnienia silnik się zatrzymuje a zawór odpowietrza
    (chyba) cylinder. W przypadku jeśli przerwiemy pompowanie przez odcięcie
    zasilania zawór nie odpowietrza i ponowne włączenie silnika powoduje jego
    spalenie bo nie ma siły podnieść tłok nad którym jest sprężone powietrze.
    Mieszkam na zadupiu i często mi prąd wyłączają. W sumie mogę zastosować
    przekaźnik i jego podtrzymanie z sieci hmm

  • 10. Data: 2010-12-01 13:21:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "blur" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Mieszkam na zadupiu i często mi prąd wyłączają. W sumie mogę zastosować
    > przekaźnik i jego podtrzymanie z sieci hmm

    Nie widzę jak ten ogranicznik poboru mocy mógłby Ci tu pomóc...