  • 231. Data: 2016-04-07 22:18:44
    Temat: Re: nie pamietają dlaczego samolot lata.
    Od: "Gregor" <r...@h...me>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości
    news:ne6d59$67q$1@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "J.F."
    > Tak czy inaczej - coraz bardziej skomplikowane sie te samoloty robia,
    > coraz wiecej skomplikowanych zaleznosci powstaje, i nie ma sie co
    > dziwic, ze piloci glupieja.
    > Z drugiej - oni nie maja glupiec, oni maja pilotowac zgodnie z
    > instrukcja, punkt po punkcie :-)
    > ---
    > Tak, czytać te instrukcje latania w powietrzu :-)

    Dokładnie, obkładają się instrukcjami,
    w pośpiechu przeskakują checklisty
    i z tego wszystkiego nie pamietają dlaczego samolot lata.

    w 2009 r trzech pilotów Air France zwaliło (przeciągniecie)
    samolot do Atlantyku tylko dlatego, bo zgłupieli z powodu
    zalodzenia sie rurek Pitota (brak wskazań prędkości,
    autopilot automatycznie wyłączył się).
    Biuletyn firmy ostrzegał o takim niebezpieczeństwie.

  • 232. Data: 2016-04-07 23:12:44
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 7 Apr 2016 17:08:05 +0200, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:
    > Ale Ty ją przeniosłeś na ogół, w którym nie ma wyborów, tylko życie.
    > Naprawdę nie rozumiesz różnicy?

    Na ogół kto teraz w sondatzach prowadzi?
    Nie wiem czemu na siłę zaklinasz rzeczywistość. Przyzwyczaj się jak
    najszybciej do rządów pisu, bo później będzie Choi coraz trudniej a
    wszystko wskazuje na to, że na jednej kadencji się nie skończy.:).

    --
    Marek

  • 233. Data: 2016-04-08 03:15:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> wrote in message

    > I ten paraliż jest dowodem na przewagę białkowego kierowcy?

    Nie, właśnie dowodem na przewagę tego krzemowego!

  • 234. Data: 2016-04-08 03:17:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > rajdowych i w sytuacji zagrożenia nie będę działać albo wcale
    > (paraliż), albo instynktownie, czyli zazwyczaj błędnie. Poza tym
    > nawet najlepiej wytrenowane białko jest stosunkowo powolne w reakcjach, a
    > przy taktowaniu powyżej kilku megaherców świat zaczyna zachowywać
    > się naprawdę powoli. Posłuchaj wypowiedzi uczestników wypadków:
    > "nic nie mogłem zrobić, to były ułamki sekund!" Dla elektroniki to
    > w pierwszym przybliżeniu nieskończenie dużo i jeśli nawet nie uniknie
    > wypadku ze względu na bezwładność samochodu, to przynajmniej może
    > spróbować tak uderzyć, by zminimalizować straty.

    A te ułamki sekund warto spożytkować na rozpoczęcie hamowania.

    > Pasażerowie Germanwings też tak myśleli. Pilot nazywał się Andreas Lubitz.

    Ha! :-) Dobre.

  • 235. Data: 2016-04-08 04:01:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> wrote in message
> [...]
    emselves-across-europe/
    > Jakiś czas temu czytałem o tym systemie, ale tam pierwsze auto
    > prowadzi człowiek. W reszta autonomicznych siedzi na ogonie.
    > Tu jest inaczej?

    https://www.eutruckplatooning.com/Support/FAQs/defau
    lt.aspx

    Q: Are there currently self-driving trucks driving in convoy on the public
    roads?

    A: Monique Moonen, November 24, 2015

    No, there are as yet no self-driving trucks driving in convoy on the
    European roads. This only happens during tests which are planned in advance.

    Q: When can we expect to see self-driving trucks on the roads on a daily
    basis?

    A: Monique Moonen November 24, 2015

    That depends on the tests and on the business sector. Practical tests can
    start, provided the risks are acceptable. Widespread introduction of
    self-driving trucks will probably take several years.

    Niestety nie napisali czy pierwsza też była automatyczna czy nie.
    Być może nie była, ale kto ich tam wie? Dostali pozwolenie na
    testy i jazdę po Europie... nie wiemy na co im się rządy zgodziły.

    > Chyba tak. Bo skąd by się wzięło 15% oszczędności na paliwie.

    Nie rozumiem związku. Gdyby nie było w pierwszej kierowcy
    to spodziewałbyś się <15% czy >15% oszczędności?

  • 236. Data: 2016-04-08 04:07:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Dmochowski" <i...@p...onet.pl> wrote in message

    emselves-across-europe/
    > Nie flota tylko 3 lub 4 jednocześnie. Nie automatycznie tylko siedział
    > kierowca - na pewno w pierwszym wozie (widać na filmie gdy ciężarówki
    > wjeżdżają na metę). Reszta miała się trzymać "ogona" swojego poprzednika,
    > tak żeby odstęp był jak najmniejszy. Do w pełni samodzielnej jazdy
    > "trochę" brakuje.

    Skoro to Ciebie nie zadowala to być może to Cię zadowoli...
    Autonomiczne łodzie podwodne:
    http://www.popsci.com/today-darpa-christens-their-ro
    botic-submarine-hunting-ship?src=SOC&dom=fb

> [...]
    > platooning can improve traffic safety. Platooning is also a cost-saver as
    > the trucks drive close together at a constant speed. This means lower fuel
    > consumption and less CO2 emissions. And, lastly, platooning efficiently
    > boosts traffic flows thereby reducing tail-backs. Meanwhile the short
    > distance between vehicles means less space taken up on the road.
    >
    > At the same time the impact of truck platooning goes far beyond the
    > transport sector. Automated driving and smart mobility also offer
    > realistic chances to optimise the labour market, logistics and industry.

    Dokładnie tak. Z tego co czytałem Uber jest bardzo zainteresowany
    aby takie automatyczne taksówki wprowadzić w codzienne życie.
    Teraz już przemysł taksówkarski w niektórych miastach jest mocno
    przycięty przez konkurencję taką jak Lyft czy Uber - wiele miast
    jeszcze się trzyma dzięki silnemu lobby taksówkarzy, ale obstawiam, że
    niedługo technologie których wcieleniem jest Uber zdominują rynek
    usług. Na silniku Ubera już jest inna firma oferująca usługi wyprowadzania
    piesków na spacer dla zapracowanych właścicieli - można wyprowadzacza
    z pieskiem śledzić na mapie... wymieniać się opiniami o nich z innymi
    klientami itp. Idzie nowe - żyjemy w ciekawych czasach...
    Mniej ciekawe dla ludzi pracujących dziś na etat w sektorze usługowym.

  • 237. Data: 2016-04-08 04:59:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No coz - w USA jakos nie maja tego problemu, widac umialby :-)
    > A moze po prostu recznych skrzyn malo.

    Praktycznie nie ma.

  • 238. Data: 2016-04-08 05:03:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:ne3gki$1hp$1@dont-email.me...
    > ACMM-033 pisze:
    > [..]
    > [..]
    >
    > Porównujesz samochód autonomiczny do windy?

    No właśnie dlatego pytałem o poglądy polityczne, bo logiką powala.

  • 239. Data: 2016-04-08 05:03:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Dziwne pytanie, raczej większość to zwolennicy tej partii, wynik wyborów
    > zobowiązuje.

    Co dziwnego w tym pytaniu? Większość to na szczęście nie wszyscy.

  • 240. Data: 2016-04-08 05:05:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:ne32tb$9ut$1@dont-email.me...
> [...]
    rzyszlosci-bedzie-chcial-cie-zabic>

    > i jaka była odpowiedź?
    > bo nie spodziewam się niczego innego niż zapewnienia, zę nic takigeo się
    > nie zdarzy. to jest cały czas marketing

    Leniuszek...