  • 1. Data: 2011-10-14 11:04:28
    Temat: Awarie świateł, sugestie do ZDM
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Ostantio zgłosiłem do ZDM źle działające światła na jednym ze skrzyżowań
    (jak może nieliczni pamiętają, wtedy ztarłem się mocno z motocyklistą),
    światła na drugi dzień po zgłoszeniu zaczęły działać poprawnie, a dzisiaj
    przyszło pismo na maila (w sumie dopiero, ale ponieważ światła zaczęły
    działać poprawnie następnego dnia, to nawet nie spodziewałem się
    odpowiedzi, fajnie jednak, że jest): http://emide.pl/ZDM-pismo.jpg

    W związku z tym zastanawiam się, jak często zgłaszacie awarię świateł, czy
    sugestie poprawy organizacji ruchu do ZDM?

    Często na CB słyszę osłów, którzy tylko psioczą jak jest źle, ale jak ich
    zapytać czy zgłoszą to do ZDM, to odpowiedzi padają dwie: 1) brak
    odpowiedzi 2) nie, bo i tak nic z tym nie zrobią, bo tam (w ZDM) barany
    pracują.

    Moje doświadczenia są jednak zgoła odmienne, praktycznie każde zgłoszenie
    jest rozpatrywane i praktycznie na wszystkie swoje zgłoszenia (także
    odnośnie zmiany organizacji ruchu) dostaję odpowiedź. Nie zawsze jest to
    odpowiedź zgodna z moimi oczekiwaniami :P natomiast zawsze dobrze
    uargumentowana i po dokładniejszym przemyśleniu, niestety :P często trzeba
    przyznać Im rację.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 2. Data: 2011-10-14 12:43:28
    Temat: Re: Awarie świateł, sugestie do ZDM
    Od: "Motocyklista 250ccm" <n...@h...com>

    > Ostantio zgłosiłem do ZDM źle działające światła na jednym ze skrzyżowań
    > (jak może nieliczni pamiętają, wtedy ztarłem się mocno z motocyklistą),

    jakiś link?

    > odpowiedzi, fajnie jednak, że jest): http://emide.pl/ZDM-pismo.jpg

    Ładnie z ich strony. Tzn przyzwoicie.

    Zacinają się światła na Górczewskiej lewoskręt w Płocką w kierunku Obozowej.
    Są to światłą sterowane pętlą (tak sądzę). Czasami można stać kilka zmian i
    ani razu nie zapali sie zielone do skrętu. Raz mi to się zdarzyło. Po 3
    turach pojechałem na czerwonym.

    Podobnie przycinają się światła Tatarska róg Powązkowska

    Nie zgłaszałem

  • 3. Data: 2011-10-14 12:59:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Oct 2011 12:43:28 +0200, Motocyklista 250ccm

    > jakiś link?

    To było tylko wtrącenie do większej dyskusji o motocyklistach, nie pamietam
    wątku :( ale akurat to właśnie wtedy zepsuł się ten "sterownik" i był dziki
    cyrk na tym skrzyżowaniu (stałem trochę okrakiem i motocyklista próbował
    mnie przesuwać manetką gazu, a później słownie).

    > Ładnie z ich strony. Tzn przyzwoicie.

    W sumie to mają taki obowiązek, nawet jeśli ktoś pisze maila.

> [...]
    > ani razu nie zapali sie zielone do skrętu. Raz mi to się zdarzyło. Po 3

    Czyli zapewne zepsuty lub źle "patrzący" czujnik akomodacyjny. Stosunkowo
    częsty problem. Jeśli jest faktycznie pętla (bez akomodacji), to wg ustawy
    każdy ciąg musi dostać wolne w określonym czasie -- w przeciwnym wypadku,
    jak wyniknęło to ponoć z badań, ludzie pojadą na czerwonym, zupełnie tak
    jak Ty. :)

    > Podobnie przycinają się światła Tatarska róg Powązkowska
    > Nie zgłaszałem

    Polecam zgłosić, to kosztuje tylko chwilę czasu. Napisz po prostu maila
    (zdm at zdm waw pl) z krótkim opisem problemu. Nie musi to być żadna
    oficjalna forma, ot informacja jakiego skrzyżowania dotyczy i na którym
    ciągu (skręt z "tej" w "tą"). Następnego dnia powinno być ok, przynajmniej
    takie są moje doświadczenia.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 4. Data: 2011-10-14 13:21:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Oct 2011 12:43:28 +0200, Motocyklista 250ccm

    > Czasami można stać kilka zmian i
    > ani razu nie zapali sie zielone do skrętu. Raz mi to się zdarzyło.

    PS jechałeś autem czy motocyklem? Jeśli motocyklem i nikogo za Toba czy
    przed Toba w aucie nie było, to mógł Cię czujnik "nie zauważyć". :/

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 5. Data: 2011-10-14 13:41:38
    Od: "Motocyklista 250ccm" <n...@h...com>

    > PS jechałeś autem czy motocyklem? Jeśli motocyklem i nikogo za Toba czy
    > przed Toba w aucie nie było, to mógł Cię czujnik "nie zauważyć". :/

    samochodem. A przede mną stał tam TIR. I chyba ten Tir był przyczyną. (na
    Górczewskiej).
    Z kolei w tym samym miejscu ojciec tez miał taką sytuację, ale nie było
    TIRa.

    Sekwencja jest taka ze lewoskręt włacza się w późnej fazie zielonego na
    wprost

  • 6. Data: 2011-10-14 16:10:42
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 13:21:34 +0200, Myjk napisał(a):

    > PS jechałeś autem czy motocyklem? Jeśli motocyklem i nikogo za Toba czy
    > przed Toba w aucie nie było, to mógł Cię czujnik "nie zauważyć". :/

    Indukcyjny? Wedle rozporządzenia powinien nawet rowery widzieć, i jest
    to jawnie wymienione w treści rozporządzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 7. Data: 2011-10-14 18:25:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-14 11:04, Myjk pisze:

    > W związku z tym zastanawiam się, jak często zgłaszacie awarię świateł, czy
    > sugestie poprawy organizacji ruchu do ZDM?

    Z kilka razy będzie, za każdym razem reakcja była bardzo szybka, ale
    odpowiedzi nie dostałem nigdy.

  • 8. Data: 2011-10-14 18:36:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 14 Oct 2011 11:04:28 +0200 osobnik zwany Myjk wystukał:

    > W związku z tym zastanawiam się, jak często zgłaszacie awarię świateł,
    > czy sugestie poprawy organizacji ruchu do ZDM?

    jak widzę to dzwonię. Zazwyczaj reakcja jest bardzo szybka jeśli to
    stanowi zagrożenie. Np. rozpadająca się pokrywa od studzienki. Ekipa była
    na miejscu w 5 minut.

    Na odpowiedź nie liczę bo nie robiętego mailem tylko telefonicznie.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2011-10-14 18:43:16
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-14 11:04, Myjk pisze:
    (...)
    > W związku z tym zastanawiam się, jak często zgłaszacie awarię świateł, czy
    > sugestie poprawy organizacji ruchu do ZDM?

    Zależnie od sytuacji. Awarię świateł, czy inne cuda (np.
    oznakowanie/jego brak, powodujące sytuacje niebezpieczne itd.)
    to zazwyczaj na 112/997, ponieważ nie zawsze wiem kto jest
    zarządcą konkretnej drogi, a do tego biura pracują tylko do 15 ;)
    Jest to skuteczne. Co do zmian w zakresie organizacji to już
    w zależności od wielu czynników.

  • 10. Data: 2011-10-14 18:48:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 14 Oct 2011 18:43:16 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    wystukał:

> [...]
    > zazwyczaj na 112/997, ponieważ nie zawsze wiem kto jest zarządcą
    > konkretnej drogi, a do tego biura pracują tylko do 15 ;)

    pogotowie (19633) ZDM działa 24h
    http://www.zdm.waw.pl/pogotowie-drogowe/informacje-o
    -pogotowiu-
    drogowym.html