  • 1. Data: 2010-02-21 18:12:54
    Temat: BB104/BB104B
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Czy komuś z was wiadomo coś na temat możliwości nabycia tych diod
    pojemnościowych? Obszedłem lokalne sklepy elektroniczne - nie ma.
    Allegro - nie ma i chyba od jakiegoś czasu nie było (brak w aukcjach
    zakończonych). AVT - nie ma. Giełda w Krk - nie ma. Szczególnie to
    ostatnie mnie zdziwiło, bowiem jeden z boksów wewnątrz hali jest
    prowadzony przez Pana, który specjalizuje się w polskich
    półprzewodnikach. Do tej pory jeszcze nie spotkałem się z taką sytuacją,
    aby czegoś nie miał (co najwyżej niekiedy cena była dość wygórowana).

    Jakieś pomysły odnośnie tego, gdzie szukać? Może takie diody były
    wykorzystywane w jakimś popularnym telewizorze? Wtedy można by poszukać
    u ludzi handlujących złomem elektronicznym.

  • 2. Data: 2010-02-21 18:41:19
    Temat: Re: BB104/BB104B
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > wykorzystywane w jakimś popularnym telewizorze? Wtedy można by poszukać
    > u ludzi handlujących złomem elektronicznym.

    W polskich głowicach telewizyjnych siedziały BB105. Do czego to
    potrzebujesz ? Do głowicy UKF ?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2010-02-21 19:43:34
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-02-21 19:41, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > W polskich głowicach telewizyjnych siedziały BB105.

    Hmm... Chodziło o 105 czy 104? Bo 105 już mam. Jak rozumiem we
    wspomnianych głowicach stosowano obydwa typy?
    Na strychu powinienem mieć pudło z paroma starymi płytami, może znajdzie
    się tam jakaś głowica TV. A jeśli nie - zapytam na giełdzie.

    > Do czego to potrzebujesz ? Do głowicy UKF ?

    Tak. Montuję właśnie głowicę wedle opisu z RE:
    http://www.forum.elektronika.xorg.pl/topic/217-glowi
    ca-ukf-88-108-mhz/
    Ma pracować w odbiorniku opisanym w MT 12/84. Płytkę z p.cz. i m.cz.
    złożyłem jakiś czas temu, wstępnie przetestowałem, teraz będę musiał
    zestroić przy pomocy fabrycznego odbiornika. Oryginalną głowicę sobie
    darowałem z kilku powodów, a gotowej Glorii jednak nie zastosuję ze
    względu na chociażby brak ARCz.

    BTW czym się różni 104 od 104B? W projekcie wspomnianej głowicy są
    obydwie - jedna w obwodzie wejściowym, druga w heterodynie.

  • 4. Data: 2010-02-21 19:46:41
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-02-21 19:12, Atlantis pisze:

    > Jakieś pomysły odnośnie tego, gdzie szukać? Może takie diody były
    > wykorzystywane w jakimś popularnym telewizorze? Wtedy można by poszukać
    > u ludzi handlujących złomem elektronicznym.

    Większość głowic UKF przestrajanych elektronicznie (zodiak, merkury itp).
    3 szt bb104 i jedna bb602 w arcz

    MAc

  • 5. Data: 2010-02-21 21:31:30
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Hello, Atlantis.

    > BTW czym się różni 104 od 104B? W projekcie wspomnianej głowicy są
    > obydwie - jedna w obwodzie wejściowym, druga w heterodynie.

    Wg danych katalogowych, pierwsza ma 34-42pF, druga 37-42pF

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Nie wierz we wszystko, co mówisz.

  • 6. Data: 2010-02-22 08:02:26
    Od: PIOTR SP5FCI <s...@g...pl>

> [...]
    > wykorzystywane w jakimś popularnym telewizorze? Wtedy można by poszukać
    > u ludzi handlujących złomem elektronicznym.

    http://www.unitrel.pl/index.php?find=1&id=5

    Pozdrawiam SP5FCI

  • 7. Data: 2010-02-22 15:02:59
    Od: vania <v...@i...pl>

    Witam!

    Atlantis dnia 10-02-21 20:43 napisał(a):

    > Tak. Montuję właśnie głowicę wedle opisu z RE:
    > http://www.forum.elektronika.xorg.pl/topic/217-glowi
    ca-ukf-88-108-mhz/
    > Ma pracować w odbiorniku opisanym w MT 12/84. Płytkę z p.cz. i m.cz.

    Przypomnij się wieczorem na priv. Właśnie wczoraj przywiozłem pudło
    starych podzespołów i na 100% jest tam kilka BB104, tylko nie pamiętam
    czy BB104 czy BB104B

    --
    vania

  • 8. Data: 2010-02-22 18:28:17
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-02-22 16:02, vania pisze:

    > Przypomnij się wieczorem na priv. Właśnie wczoraj przywiozłem pudło
    > starych podzespołów i na 100% jest tam kilka BB104, tylko nie pamiętam
    > czy BB104 czy BB104B

    Dziękuję za propozycję. Będę wdzięczny za informację po ustaleniu typu
    diod. :)

    BTW mam jeszcze jedno pytanie. Czy w tego typu konstrukcji (głowica UKF)
    średnica drutu, którym mają być nawinięte cewki (obwody wejściowe i
    heterodyna; w roli filtru wyodrębniającego 10,7 MHz pracuje 7x7 216) ma
    kluczowe znaczenie? W opisie podano 0,5mm. Ja mam pod ręką 0,4mm. Może
    znajdzie się też trochę grubszego - 0,6-0,7mm.

  • 9. Data: 2010-02-22 20:42:20
    Od: vania <v...@i...pl>

    Witam!

    Atlantis dnia 10-02-22 19:28 napisał(a):

    > Dziękuję za propozycję. Będę wdzięczny za informację po ustaleniu typu
    > diod. :)

    Info o diodach poszło na priv.

> [...]
    > kluczowe znaczenie? W opisie podano 0,5mm. Ja mam pod ręką 0,4mm. Może
    > znajdzie się też trochę grubszego - 0,6-0,7mm.

    W fabrycznych głowicach cewki były nawijane srebrzanką np taką
    http://bujnowicz.com.pl/produkt/srebrzanka_0_50mm_sz
    pulka_100g_2956.html
    Drut 0,6mm też będzie dobry, indukcyjność nie zmieni się znacząco.

    --
    vania