  • 1. Data: 2009-04-01 08:28:12
    Temat: Bad sectory w nowych dyskach
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Kupiłem niedawno nowy dysk SATA2 WD6400AAKS (640GB) z obsługą S.M.A.R.T.
    Oglądając zakłądkę Health w programie HD Tune wszystko jest ok - w tym
    Rellocated sectors count = 0.

    Niestety puszczając benchmark program wywala się po ok 60% wykonanego
    testu z komunikatem Read Error.
    Chkdsk wykrył mi bad blocki. O czym to świadczy? czy dysk jest
    uszkodzony fizycznie?
    Zastanawiam się czy przyczyną w/w nie jest to, że nowy dysk dzieliłem na
    partycje i formatowałem Partition MAgic'iem (nie wiem na ile jego
    formatowanie jest dokładne, bo działa bardzo szybko). Dysk składa się z
    4 partycji - pierwsza 20GB FAT32, pozostałe NTFS (W tym ostatnia z tym
    niby badblockiem ok. 280GB).

  • 2. Data: 2009-04-01 08:58:53
    Temat: Re: Bad sectory w nowych dyskach
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Przemolo wyskrobał(a):
> [...]
    > formatowanie jest dokładne, bo działa bardzo szybko). Dysk składa się
    > z 4 partycji - pierwsza 20GB FAT32, pozostałe NTFS (W tym ostatnia z

    Miałem (mam) ten sam dysk. Dokładnie taki model. Po 4-5 dniach chkdsk
    wyłapał coś ok. 280 MB badsectorów. Na szczęście dane nie ucierpiały.
    Zwróciłem do sklepu i dostałem nowy. Na razie jest OK.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-04-01 09:48:59
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    .B:artek. pisze:

    > Miałem (mam) ten sam dysk. Dokładnie taki model. Po 4-5 dniach chkdsk
    > wyłapał coś ok. 280 MB badsectorów. Na szczęście dane nie ucierpiały.
    > Zwróciłem do sklepu i dostałem nowy. Na razie jest OK.

    No nic, spróbuję jeszcze usunąć partycje, stworze na nowo - jeśli będzie
    to samo, czeka mnie zwrot...
    Jakim programem najlepiej potraktować dysk w celu dokładnej diagnozy
    tego czy rzeczywiście są bad sectory, czy też tylko mylnie zostały
    oznaczone z jakiegoś powodu jako "bad"?

  • 4. Data: 2009-04-01 10:03:56
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Przemolo pisze:

> [...]
    > Jakim programem najlepiej potraktować dysk w celu dokładnej diagnozy
    > tego czy rzeczywiście są bad sectory, czy też tylko mylnie zostały

    Victoria For Windows

  • 5. Data: 2009-04-01 11:08:45
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Przemolo wyskrobał(a):
> [...]
    > Jakim programem najlepiej potraktować dysk w celu dokładnej diagnozy
    > tego czy rzeczywiście są bad sectory, czy też tylko mylnie zostały

    U mnie dysk nie przechodził zwykłego formatowania, a program do diagnostyki
    dysków WD wysypywał się na rozszerzonym teście SMART (z weryfikacją
    odczytu).

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2009-04-01 14:40:31
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Użytkownik "Kamikazee" <n...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Victoria For Windows

    Użyłem go - wykasowałem oznaczenia bad sectorów (było ich 6). Dałem
    rescan... nie wykrył bad sectorów. Dla pewności sformatowałem partycję jak
    za starych czasów poleceniem format f: /u /fs:ntfs
    Puściłem chkdsk f: /v /f /r
    Nie znalazł żadnych badów... no i co teraz? ;)
    Zostawić i nie wymieniać dysku? myślicie, że przyczyną bada może być nie
    tyle fizyczne uszkodzenie dysku co po prostu np. wyłączenie go w czasie
    zapisu, itp.?

    PS: Przed w/w operacją HDTune pokazywał jedną niepokojącą rzecz,. o któej
    nie pisałem - Current Pending Sector = 6... obecnie jest już 0.
    Zarówno przed jak i bo Relocated sectors nie było.