  • 1. Data: 2009-03-31 14:50:20
    Temat: Dwa monitory przy stacjonarnym komputerze
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Witam!

    Jak podłączyć do stacjonarnego komputera z WinXP dwa monitory i mieć
    szeroki na dwa ekrany pulpit?
    Często pracuje tak na laptopie z zewnętrznym monitorem dodatkowym, no
    ale w laptopie to jest proste ekran jego+monitor podpięty do wyjścia VGA
    w monitorze.
    A jak taki efekt osiągnąć w przypadku komputera stacjonarnego z
    wbudowaną kartą video, trzeba wetknąć do niego drugą kartę video na AGP
    lub PCI?/mówimy o jakimś Dell-u z P4.
    Czy poza włożeniem karty i zainstalowaniem sterowników mogą być jakieś
    dodatkowe problemy z konfiguracją?

  • 2. Data: 2009-03-31 15:30:17
    Temat: Re: Dwa monitory przy stacjonarnym komputerze
    Od: BartekK <s...@N...org>

    BAREK pisze:
    > A jak taki efekt osiągnąć w przypadku komputera stacjonarnego z
    > wbudowaną kartą video, trzeba wetknąć do niego drugą kartę video na AGP
    > lub PCI?/mówimy o jakimś Dell-u z P4.
    Jeśli to jest na płycie z czipsetem intela, z zintegrowaną grafiką w
    czipsecie, czyli coś od 845g w górę (testowane aż do g31 z gma3100) to
    wystarczy dodanie karty na AGP lub PCI-e "drugiego wyjścia" Add2-n -
    kosztuje 10-25zł maks, nie pobiera praktycznie w ogóle prądu, jedynie
    wyprowadza sygnał drugiego monitora z zintegrowanej w czipsecie grafiki.
    np tak to wygląda http://www.teacremotes.com/eBay/0X8762.jpg
    Dostępne są na PCI-E, na AGP, z wyjściem DVI, z VGA, z niskim śledziem i
    zwykłym... i są tanie i nie grzeją się. W systemie tego się nie
    instaluje, po prostu rozszerza to opcje karty graficznej wbudowanej (GMA)

    > Czy poza włożeniem karty i zainstalowaniem sterowników mogą być jakieś
    > dodatkowe problemy z konfiguracją?
    Nie.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-04-01 06:01:10
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    BartekK pisze:
    > Jeśli to jest na płycie z czipsetem intela, z zintegrowaną grafiką w
    > czipsecie, czyli coś od 845g w górę (testowane aż do g31 z gma3100) to
    > wystarczy dodanie karty na AGP lub PCI-e "drugiego wyjścia" Add2-n -

    Mozna tez dolozyc normalna karte z dwoma gniazdami
    monitorowymi - np Matrox po kilka zl na Allegro
    i zrezygnowac z grafiki zintegrowanej.

    pozdro
    --
    A S

  • 4. Data: 2009-04-01 06:47:11
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    BartekK pisze:

> [...]
    > kosztuje 10-25zł maks, nie pobiera praktycznie w ogóle prądu, jedynie
    > wyprowadza sygnał drugiego monitora z zintegrowanej w czipsecie grafiki.

    O dzięki kolego, teraz wiem, czemu ta karta graficzna wyjęta z Della u
    mnie nie działa, a chciałem mieć jakąś zastępczą kartę na PCIe w razie
    awarii głównej karty.

    Ps. Mogę tą kartę sprzedać :P