  • 1. Data: 2017-10-04 18:56:43
    Temat: Barierki
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    Barierki czasem nie pomagają:

    http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/katowice-wypa
    dek-na-dts-kolo-auchan-policja-szuka-swiadkow,426516
    7,artgal,t,id,tm.html

    Ze zdjęć i wideo wynika że Volvo nadziało się lewymi drzwiami na złamaną
    barierkę i kobieta zginęła. Widziałem też kiedyś zdjęcie z wypadku z
    fordem przebitym przez barierkę na wylot.
    Może te nowe zabezpieczenia linowe nie są takie złe?

  • 2. Data: 2017-10-04 19:20:01
    Temat: Re: Barierki
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > przebitym przez barierkę na wylot.
    > Może te nowe zabezpieczenia linowe nie są takie złe?

    Jeszcze nie widziałem wypadku na linach, ale cały czas mam wrażenie że
    potną samochód na plasterki :(
    Wojtek

  • 3. Data: 2017-10-04 21:29:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-04 o 18:56, spider pisze:
> [...]
    >
    > Ze zdjęć i wideo wynika że Volvo nadziało się lewymi drzwiami na złamaną
    > barierkę i kobieta zginęła. Widziałem też kiedyś zdjęcie z wypadku z

    "Kierujący BMW" i wszystko jasne.
    Teraz będzie miał czas na zastanowienie się nad swoim postępowaniem.

  • 4. Data: 2017-10-04 23:11:43
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.10.2017 o 18:56, spider pisze:
    > Barierki czasem nie pomagają:
    >
    > Katowice-wypadek-na-dts-kolo-auchan-policja-szuka-sw
    iadkow,zdarzenia z 16 września. kamery zapamiętują kilka dni, a oni chcą po 2
    tygodniach....

    ToMasz

  • 5. Data: 2017-10-05 07:10:58
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2017-10-04 o 19:20, wowa pisze:

> [...]
    7,artgal,t,id,tm.html

    > Jeszcze nie widziałem wypadku na linach, ale cały czas mam wrażenie że

    o tych "nowych" zabezpieczeniach było już w Młodym Techniku jakieś 25
    lat temu i w Sondzie Kamińskiego i Kurka też gdzieś w tych okolicach
    czasowych. Pamiętam nawet film z testów, ciężarówka przelatywała przez
    tradycyjne barierki na drugą stronę, liny ją zawracały na swoją.
    Plasterków nie pamiętam :)

    a.

  • 6. Data: 2017-10-05 08:04:12
    Od: p...@g...com

    bariera linowa jest na drodze Stargard-Szczecin (bo gamonie zabijali sie przy
    wyprzedzaniu) i od tej pory nikt nie zginal a wczesniej trup scielil sie gesto

    http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/1,34939,1720726
    8,Bariera_na_drodze_Szczecin___Stargard_juz_ratuje_z
    ycie.html

  • 7. Data: 2017-10-05 08:46:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 4 Oct 2017 18:56:43 +0200, spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>
    wrote:
    > Może te nowe zabezpieczenia linowe nie są takie złe?

    Są bardzo niebezpieczne dla motocyklistów. Z tego co słyszałem zdaje
    się w Portugalii zrezygnowano już z tych lin na rzecz pełnych barier.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2017-10-05 09:43:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Oct 2017 23:04:12 p...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    >
    > http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/1,34939,1720726
    8,Bariera_na_drodze_Szczecin___Stargard_juz_ratuje_z

    Ale jak rozumiem, to wczesniej wcale bariery nie bylo, wiec trudno
    powiedziec czy linowa lepsza niz tradycyjna.

    Patrze sie na te slupki ... wystaja, latwo o nie zaczepic, a potem
    bedzie obracac.

    patrze na zdjecie ...jak ten samochod to zrobil, ze wygial slupek do
    wewnatrz ? No i jak on wjechal na taka wysokosc :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-10-05 09:58:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.10.2017 o 08:46, Marek pisze:

    > Są bardzo niebezpieczne dla motocyklistów. Z tego co słyszałem zdaje się
    > w Portugalii zrezygnowano już z tych lin na rzecz pełnych barier.

    Każde z używanych w Polsce to szatkownica dla motocyklistów (z wyjątkiem
    betonowych). Rozwiązaniem byłby pas blachy, ale po prostu się "nie opłaca".

    Shrek

  • 10. Data: 2017-10-05 10:05:31
    Od: p...@g...com

    -- Ale jak rozumiem, to wczesniej wcale bariery nie bylo, wiec trudno powiedziec czy
    linowa lepsza niz tradycyjna.

    https://www.youtube.com/watch?v=af0Xr4hvu_Y
    http://www.prowerk.pl/pl,22,drogowe_bariery_linowe.h
    tml