  • 11. Data: 2016-08-18 09:00:22
    Temat: Re: Bateria oryginalna - a może jednak zamiennik?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 sierpnia 2016 14:50:09 UTC+2 użytkownik AL napisał:
    > chcąc kupić ostatnio baterię do telefonu (2.5 letni Z1 compact)
    > natknąłem się na całą masę baterii 'oryginalnych' - każdy pisze, że
    > oryginał - z rozrzutem cenowym 10-70pln (serwisy aukcyjne).
    > Na zagranicznym znanym serwisie - tak samo wyglądającą baterię mogę
    > nabyć w cenie 6-10USD.
    > Przypuszczam, że jedne i drugie mało co mają wspólnego z oryginałem Tak samo
    oryginalne jak 300zł banknot

  • 12. Data: 2016-08-20 16:41:23
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-08-17 14:50, AL wrote:
    > Sęk w tym, że nie miałem do czynienia z żadną taką firmą wcześniej, więc
    > ciężko mi ocenić ich wartość.
    >
    > Może ktoś z Was miał okazję kupować baterie w/w firm (lub innych) jako
    > zamiennik i może ma jakieś doświadczenia czy przemyślenia w temacie?
    >

    > Wymiana baterii w Z1 compact wiąże się z rozklejeniem plecków i ich
    > ponownym wklejeniem - z tym nie ma problemu, ale zajmuje trochę czasu,
    > więc wolałbym to wymienić raz a dobrze.

    podsumowanie:

    Jako, że większość sprzedawców na alledrogo tzw. oryginałów Sony kręciła
    jak pytałem o konkrety (np. datę produkcji, która jest wybita na froncie
    baterii - niemal wszystkie aku Sony na alledrogo to rok 2013 i 2014,
    czyli o ile nie są z demontażu, to co najwyżej leżaki magazynowe o
    niewiadomym stanie) - zdecydowałem się więc na zamiennik i zanabyłem
    Maxximusa - jako, że mniej znalazłem na jego temat negatywnych opinii
    Bateria założona, telefon sklejony (mam nadzieje, że będzie nadal
    wodoodporny) - trwają testy.
    Zrobiłem już dwa pełne cykle (max naładowanie i max rozładowanie)

    Na tą chwilę po naładowaniu telefon pokazuje:
    - 2dni 13godz działania (4 dni w trybie gotowości) (bez trybu stamina),
    - 4 dni w trybie stamina (5 dni w trybie gotowości)
    - 8 dni w trybie ultrastamina (17 dni w trybie gotowości)

    Pierwsze testy - włączone wszystko co możliwe a wszystkie opcje
    oszczędnościowe wyłączone, max. podświetlony ekran - filmy nonstop z
    youtube - bateria wytrzymuje blisko 7 godzin do wyłączenia telefonu
    (bateria dotychczasowa nie wytrzymywała już godziny w tym trybie).

    Cena zamiennika to 31pln, czyli to 1/2 tzw. "oryginału" Sony z
    alledrogo, więc jeśli ten aku wytrzyma tyle ile oryginał (czyli min. 2
    lata) - będzie OK.
    Poużywamy, zobaczymy.

  • 13. Data: 2016-08-21 16:03:34
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 20.08.2016 o 16:41, AL pisze:

    > Cena zamiennika to 31pln, czyli to 1/2 tzw. "oryginału" Sony z
    > alledrogo, więc jeśli ten aku wytrzyma tyle ile oryginał (czyli min. 2
    > lata) - będzie OK.
    > Poużywamy, zobaczymy.

    Pozwolę się wcisnąć w rozmowę :-) Mam prawie piecioletnią Nokię N9 z
    pierwotnym akumulatorem. Nadal wytrzymuje 3-4 dni na czuwaniu.
    Nie chcę nikogo namawiać, czy przekonywać do oryginałów. Ale kupno
    oryginałów ma sens. Mimo że są dużo droższe niż zamienniki z Chin warto
    je używać. Przebijają je klasą o kilka długości :-)
    O, że przyciski działają, aż miło, a ekran bez najmniejszego problemu,
    to nawet nie wspominam :-)

    --
    ALEX MR
    "Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę

  • 14. Data: 2016-08-21 18:23:09
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-08-21 16:03, ALEX MR wrote:

> [...]
    > je używać. Przebijają je klasą o kilka długości :-)
    > O, że przyciski działają, aż miło, a ekran bez najmniejszego problemu,

    ale ja bym kupił oryginał, gdybym miał pewność, że to oryginał i w
    dodatku nie jakiś tam leżak 2-3 letni.
    Za dużo niestety pojawia się podróbek oraz akumulatorów oryginalnych z
    demontażu, stąd wybrałem lepsze zło - kupno zamiennika ale przynajmniej
    wiem co kupuję (a telefonu nie mam zamiaru rozklejać co miesiąc, bo to
    jednak zabawa zajmująca trochę czasu niż zdjęcie tylnej klapki -
    niestety taka cecha współczesnych wodoszczelnych aparatów :/ ).

    Na razie faza testowania pokazuje, że nie wybrałem źle - ale czas
    pokaże, czy aku wytrzyma podobnie jak oryginał.

    p.s.
    a wracając do Twojej baterii w Nokii: mam do tej pory E51, już z 7 lat
    wciąż z oryginalną baterią, która trzyma jeszcze spokojnie > 2 dni.
    Ale jej ładowanie jest obecnie żadkie (telefon od ok 3 lat jest już
    tylko tzw rezerwowym telefonem i doładowywany jest raz na miesiąc albo i
    rzadziej) a jak zakładam, dla baterii liczy się ilość cykli ładowania,
    więc im bateria dłużej trzyma (aparat mniej prądożerny), tym ilość cykli
    żywotności baterii przekłąda się na dłuższy okres jej życia.

    Dla obecnego zamiennika producent zakłada min. 1000 cykli, więc nawet
    jeśli telefon byłby ładowany codziennie, to bateria powinna ok 3 lat
    wytrzymać.

  • 15. Data: 2016-08-22 17:29:36
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 21.08.2016 o 18:23, AL pisze:

    > ale ja bym kupił oryginał, gdybym miał pewność, że to oryginał i w
    > dodatku nie jakiś tam leżak 2-3 letni.

    To może odwiedź sklep, a nie allegro? Do Nokii to mogą być problemy, ale
    do Sony?

> [...]
    > jednak zabawa zajmująca trochę czasu niż zdjęcie tylnej klapki -
    > niestety taka cecha współczesnych wodoszczelnych aparatów :/ ).

    Właśnie dlatego lepsze są oryginały, mniej ingerencji we wnętrze :-)

    > Na razie faza testowania pokazuje, że nie wybrałem źle - ale czas
    > pokaże, czy aku wytrzyma podobnie jak oryginał.

    Już to przerabiałem. Małe szanse. Podróbka jest dobra do 2 lat. Potem
    jej pojemność jest tylko cieniem nominalnej. Ale, niech Ci się sprawdzi
    jak najlepiej :-)

> [...]
    >
    > Dla obecnego zamiennika producent zakłada min. 1000 cykli, więc nawet
    > jeśli telefon byłby ładowany codziennie, to bateria powinna ok 3 lat

    Ja swoją ładuje codziennie, czasami co drugi. Nadal trzyma te swoje 2-3
    dni. Szkoda Nokii, bo smarty miała naprawdę rewelacyjne :-) Były drogie,
    ale warte swojej ceny :-)

  • 16. Data: 2016-08-23 12:48:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ALEX MR" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >oryginałów ma sens. Mimo że są dużo droższe niż zamienniki z Chin
    >warto je używać. Przebijają je klasą o kilka długości :-)

    Niby dobrze piszesz, ale:
    -Nokia miala baterie dobrej jakosci. A taki Siemens juz nie.
    Ale czy to wynikalo z baterii, czy z telefonu ?
    Sony tez mialo dobre baterie, Samsung chyba tez, skoro robi
    nierozbieralne telefony.

    -Nokia ogniw nie robi. Siemens tez nie robil. Kupuja u kogos.
    Forever ani Maximus tez nie robia, tez kupuja.
    Producentow ogniw jest sporo, jedni lepsi, inni gorsi, duze firmy tez
    czasem dostawcow zmieniaja, male zmieniaja maszyny - innymi slowy
    wielka niewiadoma.

    -"oryginalne" baterie Nokii tez juz made in China.
    a tam pewnie lancuszek dostaw - jeden robi obudowy, inny plytki z
    elektronika, trzeci montuje.
    No i zamiennik moze powstac z tej samej formy ...

    -skoro wszyscy wiedza, ze oryginal lepszy, to i jest masa nie calkiem
    "oryginalnych" na rynku.
    Kupic baterie w salonie Nokii ? Majatek chyba kosztuje ... do
    ulubionej nokii moze i warto zaryzykowac, do innego telefonu
    niekoniecznie,
    zamiennik te 1-2 lata powinien wytrzymac, a potem smartfon i tak
    pojdzie na zlom.
    z drugiej strony - jest tez masa oszukanczych akumulatorow na
    chinskim rynku. I nie tylko o liczbe na naklejce chodzi -
    czasem to sie nawet dziwie jak im sie to oplaca, zeby zapakowac
    mniejsze ogniwo w obudowe 18650.

    >O, że przyciski działają, aż miło, a ekran bez najmniejszego
    >problemu, to nawet nie wspominam :-)

    A u mnie w C6 sie slider wytarl.
    Zreszta nigdy nie bylem z niego zadowolony, ale to kwestia software.
    I chyba wszyscy byli niezadowoleni, skoro Nokii juz nie ma :-)

    Ale baterie ma faktycznie dosc dobra.

    J.