  • 1. Data: 2016-02-02 23:45:13
    Temat: Bateria vs zasilacz
    Od: Zexon <{alekBloom@hotmail.com>

    Mam pewne urządzenie zasilane baterią 9V.
    Używam ten sprzęt nie częściej niż dwa razy do roku przez 5 minut.
    Moje pytanie jest czy nic się nie stanie, jeżeli zamiast baterii użyje
    mały zasilacz 12V?

  • 2. Data: 2016-02-03 00:01:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uzyj zasilacza 9V. Od jakiegos czasu czekam jak sie ktos spyta czy mozna prac papier
    toaletowy. Czuje ze niedlugo sie doczekam.

  • 3. Data: 2016-02-03 00:12:00
    Temat: Re: Bateria vs zasilacz
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Zexon wrote:
    > Mam pewne urządzenie zasilane baterią 9V.
    > Używam ten sprzęt nie częściej niż dwa razy do roku przez 5 minut.
    > Moje pytanie jest czy nic się nie stanie, jeżeli zamiast baterii użyje
    > mały zasilacz 12V?

    To zależy od tego jak to przewidział projektant.

    Moze dzialac, moze sie zepsuc.

  • 4. Data: 2016-02-03 00:26:12
    Od: Zexon <{alekBloom@hotmail.com>

    On 2/2/2016 16:01, Zenek Kapelinder wrote:
    > Uzyj zasilacza 9V. Od jakiegos czasu czekam jak sie ktos spyta czy mozna prac
    papier toaletowy. Czuje ze niedlugo sie doczekam.

    Po pierwsze nie widzę powodu do pieniactwa pytam się, ponieważ nie znam
    się na elektronice tak, więc lepiej spytać się fachowców, jeżeli cię to
    drażni po prostu nie odpowiadaj.
    Po drugie czas nauczyć się pisać po Polsku z Polskimi znakami
    diakrytycznymi.

  • 5. Data: 2016-02-03 00:49:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Polskimi to przymiotnik i z malej litery mundrusiu. Jak chcesz cos na 9V podlaczyc na
    12 to dlaczego od razu do gniazdka nie podlaczyc? Twoje pytanie jeszcze nie spelnia
    warunku zeby uznac je za pytanie o pranie papieru toaletowego ale jest blisko. Ono
    jest z gatunku "czy warto kupic cos?". Urzadzenie pewno jest z gatunku najwiekszej
    tajemnicy panstwowej i nie mogles napisac co to takiego.

  • 6. Data: 2016-02-03 06:41:01
    Od: t...@h...com

    On Tuesday, February 2, 2016 at 11:45:15 PM UTC+1, Zexon wrote:
    > Mam pewne urządzenie zasilane baterią 9V.
    > Używam ten sprzęt nie częściej niż dwa razy do roku przez 5 minut.
    > Moje pytanie jest czy nic się nie stanie, jeżeli zamiast baterii użyje
    > mały zasilacz 12V?
    Może się stać, sprzet może "wyjść ze stroja" jak to nazywają nasi wschodni sasiwdzi,
    wic nie warto ryzykowac.

    Ryzykujac ośmieszenie mnie a może nawet wyzwiska ze strony takich 100
    procentowych elektronikow, ja "radioamator" z przed 25 lat, polecam Ci co
    nastepuje. Zapewne nie jest to politycznie poprawne ale jest to sposób
    sprawdzony i godny polecenia.

    Ze zwykłych diod prostowniczych polutuj szereg skladajacy się z 5 sztuk diod.
    Przetnij przewod plusowy wychodzący z zasilacza i ten szereg diod wlutuj w
    przewod dodatni zasilacza 12 V. W kierunku przewodzenia tych diod. (Dioda
    przewodzi prad staly w jedna strone od plusa do minusa, a w druga nie).

    Na każdej z tych diod odlozy się progowe napiecie przewodzenia Uf, które
    wynosi około 0.6 V na diode. Diod jest 5 sztuk zatem na nich w sumie odlozy
    się napiecie około 3 V. Czyli 12V - 3 V rowna się 9 V.

    Jeśli to napiecie wyjściowe będzie ciut za duże to w szereg wlutuj jeszcze jedna
    diode. Jeśli za male, to jedna diode zewrzyj.

    Zamiast tego można w szereg wstawić diode zenera tyle, ze znaleźć taka na 3 V
    nie bedzie latwo. A zwykle diody zapewne poniewieraja się po szufladzie wiec
    je korzystnie zużyjesz.

    Pzdr
    tornad

  • 7. Data: 2016-02-03 07:27:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Feb 2016 15:01:25 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    > Uzyj zasilacza 9V. Od jakiegos czasu czekam jak sie ktos spyta czy
    > mozna prac papier toaletowy. Czuje ze niedlugo sie doczekam.

    Niektorzy na swiecie spytali sie, czy mozna prac papier zadrukowany w
    drukarkach. Mozna. Co ciekawe - to bodajze Szwedzi sie spytali.

    Ten nowy zasilacz "9V" wcale niekoniecznie musi byc lepszy niz ten
    stary "12V".

    A czy mozna ... nie da sie powiedziec. Powinno urzadzenie przetrwac,
    ale nie musi. Szczegolnie, ze ten zasilacz moze miec naprawde np 15V.

    P.S. Wiatraczek, taki jak do zasilacza w komputerze, 12V nominalnie,
    nie przetrwal 24V. Zniesmaczony bylem ... nie mial prawa :-)

    J.

  • 8. Data: 2016-02-03 07:52:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Feb 2016 21:41:01 -0800 (PST), t...@h...com
> [...]
    > sprawdzony i godny polecenia.
    > Ze zwykłych diod prostowniczych polutuj szereg skladajacy się z 5 sztuk diod.

    W tym przypadku rada jest w miare dobra.

    J.

  • 9. Data: 2016-02-03 08:43:08
    Od: Zexon <{alekBloom@hotmail.com>

    On 2/2/2016 16:49, Zenek Kapelinder wrote:
    > Polskimi to przymiotnik i z malej litery mundrusiu.

    Celowo użyłem dużej litery, aby cię wyczuć wiem, kogo taka rzecz mogła
    rozwścieczyć.

  • 10. Data: 2016-02-03 09:29:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Zexon,

    Wednesday, February 3, 2016, 8:43:08 AM, you wrote:

    > Celowo użyłem dużej litery, aby cię wyczuć wiem, kogo taka rzecz mogła
    > rozwścieczyć.

    Przychodzisz tu z gównianym pytaniem i jeszcze się bawisz w takie
    gierki?

    *PLONK!*

    --
    RoMan